Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bøger om Digifoto
Fra : Zach

Dato : 22-06-03 21:06

Hvilken bog/bøger vil I anbefale til en nybegynder som mig udi
digitalfotograferingen?

mvh.

Zacg

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 22-06-03 21:19

politikens om digital fotografering...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Børge Larsen

Dato : 22-06-03 21:23

Hvis det er dansk er det Politikens Digitalfoto skrevet af Thomas Nykrog.

Fra : Ole :-\)

Dato : 22-06-03 21:32

Zach skrev news:3ef60c35$0$32534$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Hvilken bog/bøger vil I anbefale til en nybegynder som mig udi
> digitalfotograferingen?

Til at starte med kan du kigge på Digitalt2 som PhotoCare har fået lavet.
Hvis du synes om den kan du senere hente den gratis i deres butikker

http://photocare.dk/boeger/digitalt2/digitalt2_web.pdf

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : SvendeBent

Dato : 22-06-03 21:58

" Ole " <spam@ads.føj> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til at starte med kan du kigge på Digitalt2 som PhotoCare har fået lavet.
> Hvis du synes om den kan du senere hente den gratis i deres butikker

Utrolig god vejledning .. sad og læste det hele faktisk.. Nu er jeg da
blevet lidt klogere.. dog holder jeg mig stadig til AUTO på min kamera,
hehe.

Fra : JM

Dato : 22-06-03 22:28

Jeg vil anbefale dig "DET DIGITALE KAMERA " af Henrik Schurmann.
Den koster omkr. 250 kr.
Jeg har også Politikkens "DIGITAL FOTOGRAFERING" den koster cirka det samme,
den vil jeg ikke anbefale efter at jeg har fået og læst førstnævnte.
Henrik Schurmann kommer seriøst rundt om hvad du har brug for at komme i
gang.
JM.

Fra : SvendeBent

Dato : 23-06-03 08:18

" JM" <jme(fjernes)@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den vil jeg ikke anbefale efter at jeg har fået og læst førstnævnte.
> Henrik Schurmann kommer seriøst rundt om hvad du har brug for at komme i

Jamen det vil jeg da så lige tage med i overvejelserne :).. tak for tippet.

Fra : JH

Dato : 23-06-03 11:20

JM wrote:
> [...]
> samme, den vil jeg ikke anbefale efter at jeg har fået og læst
> førstnævnte. Henrik Schurmann kommer seriøst rundt om hvad du har

Begge bøger kan lånes på bibliotekerne.
Schurmann bruger meget plads på Photoshop,
mens Nykrog gøre mere ud af selve fotograferingen.
Synes det er svært at sige hvilken der er bedst.

JH

Fra : JM

Dato : 23-06-03 15:35

Efter min mening er Politikkens bog mere et opslagsværk, medens Schurmann
ganske rigtig gør meget ud af
både fotograferingen og samtidig billedbehandlingen.
Alle billeder i Schurmanns bog er taget med et Canon G 2 eller 3.
Til billedbehandlingen bruger han Paint Shop Pro 7 og Adobe Photoshop,
og for folk som er helt eller næsten blanke på det digitale område er denne
bog
god at blive klogere af.
Det er rigtigt at man kan låne begge bøger på biblioteket, men der er nok
temmelig lang ventetid.
Hvis du bor i nærheden af Århus må du låne bøgerne af mig.
Du fjerner fjernes i min mailadr.
JM

Fra : Manior

Dato : 23-06-03 10:05

Jeg blev lige færdig med "Digitalkameraet - fra A til Z"

af Michael B. Karbo, udgivet af IDG ( http://www.libris.dk/ )

Den kan jeg også anbefale. Den er skrevet i en forståelig tone.
Med gode forklaringer om optikken og teknikken.

MVH Manior

Fra : Zach

Dato : 23-06-03 17:11

Tak for rådene. Jeg vil kigge nærmere på Nykrog og Schurmann hos
boghandleren.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-06-03 18:24

"Zach" <zach(nospam)@privat.dk> skrev:

> Tak for rådene. Jeg vil kigge nærmere på Nykrog og Schurmann hos
> boghandleren.

"Det digitale kamera" af Henrik Schurmann købte jeg hos A-Z
for en uge siden. Pris kr. 139,-

Bogen var altså i tilbud for en uge siden - måske er prisen sat
op siden?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Zach

Dato : 23-06-03 19:39

A-Z ???? Hvor?

Fra : Ole :-\)

Dato : 23-06-03 21:42

Zach skrev news:3ef7494d$0$32538$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> A-Z ???? Hvor?

Prøv at lave et vildt skud på www. Åben din browser og skriv: "a-z.dk" tryk
herefter på Enter

Fra : Per M

Dato : 24-06-03 13:02

A-Z er det samme som Bilka, bare uden madvarer, så hvis du bor i nærheden af
en Bilka, kan du prøve der.
mvh
Per M

Fra : SvendeBent

Dato : 24-06-03 18:34

"Per M" <ondeaagefjerndette@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> A-Z er det samme som Bilka, bare uden madvarer, så hvis du bor i nærheden
> [...]

Købte både Poltikens bog om digital fotografering og Henrik Schurmann bog
også .. blev ialt 380kr for begge bøger hos bøger og papir... henrik
schurmanns bog kostede 130kr.

Kunne ikke lade være med at købe dem begge.. de så begge meget gode ud, og
kunne ikke rigtige vælge, hehe.

Fra : Zach

Dato : 24-06-03 22:12

Tak - jeg tjekker Bilka.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 25-06-03 18:52

SvendeBent skrev:

> Købte både Poltikens bog om digital fotografering og Henrik Schurmann bog
> også .. blev ialt 380kr for begge bøger hos bøger og papir... henrik
> schurmanns bog kostede 130kr.

Sådan for en ordens skyld, kan jeg oplyse at Henrik Schurmann
har udgivet flere bøger om digitalfoto og billedbehandling.

Den bog jeg henviste til, hedder "Det Digitale Kamera - fototips
og billedbehandling". Bogen er udgivet i samarbejde med
Dansk Supermarked - kan altså *kun* købes i Bilka, A-Z og måske
også i Føtex. Bogen er dugfrisk og udgivet her i juni 2003.

Henrik Schurmann har, for et par år siden, på forlaget Globe
udgivet en bog med et lignende indhold som ovennævnte:
"Digital Foto - fototips til den digitale fotograf". Denne bog
har også været i tilbud, og er muligvis den du lige har købt.

--
Venlig hilsen
Svend Erik