min ie 6,0 vil ikke mere vise javascripts
Fra : Søren L. Petersen

Dato : 22-06-03 18:01

Min Internet Explore 6,0 er pludselig holdt op med at vise javascripts, det
sammen er min HTML editor.
Jeg har kontrolleret alle de mulige steder for indstillinger til at køre
java (mener jeg) men det har ikke ændret noget.
Jeg har været i mappen windows/system for at se om den file der skal
håndtere java er til stede, og det er den. Den virker stadig ikke.
Hvor kan jeg nu gå hen og stille på indstillingerne for at få den til at
vise jave igen???

Jeg er normalt godt beskyttet mod vira, men kan der måske være en som har
lavet ravage i systemet???

Severino

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-06-03 18:13

"Søren L. Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk> writes:

> Min Internet Explore 6,0 er pludselig holdt op med at vise javascripts, det
> sammen er min HTML editor.

Er det holdt op med at virke? (man kan normalt ikke se javascripts).

> Jeg har kontrolleret alle de mulige steder for indstillinger til at køre
> java (mener jeg) men det har ikke ændret noget.

Det er nok fordi Java og Javascript er to forskellige ting.

> Jeg har været i mappen windows/system for at se om den file der skal
> håndtere java er til stede, og det er den. Den virker stadig ikke.

Den har ikke noget med sagen at gøre.

> Hvor kan jeg nu gå hen og stille på indstillingerne for at få den til at
> vise jave igen???

Mener du Java eller Javascript?

Javascript slås til og fra i IE i
Tools > Internet Options > Security > (vælg fx Internet) Custom Level
Her finder du "Scripting" og "Active Scripting" og ser om den er slået
til eller fra.

Java kan vist slås fra ca. samme sted.

> Jeg er normalt godt beskyttet mod vira, men kan der måske være en som har
> lavet ravage i systemet???

Kan en virus (eller andet malware) slå javascript fra?
Ja, de kan alt hvis de først er kommet ind.

Er det sandsynligt at det er det eneste symptom?
Det tror jeg ikke. Det er mere sandsynligt at et eller andet andet
har slået det fra. Har du kørt nogle programmer der skulle forøge din
sikkerhed for nyligt?

Der var et sikkerhedshul for nyligt, der brugte Javascript til at udnytte
et hul i Javas sikkerhedsmodel. Hvis du har kørt et program der skulle
beskytte dig mod det hul, så kan det have slået en eller begge af Java
og Javascript fra. Det er svært at sige uden at sidde ved maskinen.

/L

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 24-06-03 20:25

Det nøjagtige problem er at det er Applet coderne med class filer som ikke
vil vise sig mere. Jeg har været det meste af opsætningen igennem og har
tilsluttet alle de funktioner som kan have med det at gøre.
Er der mon en fil som skal bruges og som ikke er til stede/beskadiget, og
hvad er det for en???

Java Scripts og ccs filer virker OK, bare ikke dem der bruger class (ØV)
Severino

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 24-06-03 20:28

Sidder du bag en firewall hvorpå der kunne være foretaget ændringer ?

Mvh
Bo

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 25-06-03 16:02

Den eneste firewall jeg har, ligger i min router, en d-link di-804. Så den
skulle ikke have nogen indflydelse på visningen af mine filer, især ikke når
jeg forsøger at køre dem lokalt.
Routerens firewall kontrollere kun trafikken på WAN.
Severino