"Paseo" <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk> wrote in message
news:3ef59767$0$24695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej jeg har en Puch monza (2gear). Når den står i frigear og man giver den
> gas lyder den som om den kan køre 1500km/t, men når man så sætter den i
gear
> kan man gå fra den og det syntes jeg jo ikek er særlig sjovt...
> Lige nu køre den med 38mm std, cylender (skifter til 40mm...) topstykket
er
> let planet; den er bore og hakket...
> Foran køre den med 11tands og bag køre den med 37(mener det er std.)
> også er der tun udstødning på...
> Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...
Hej Paeso.
Nu er der jo flere ting der gør sig gældende, for at en totakter kører godt.
Da din Monza er modificeret (tunet), skal du sikre dig at du kører med de
rigtigte luft/benzinblanding. Dette justeres på dysen. Så vidt jeg husker er
en standard dyse på Monzaen omkring str. 60. Du skal altså have en større
dyse. Ca mellem 80 og 110. Derefter skal din tænding være indstillet, så
afstanden mellem platinerne skal være 0,35 mm, når de er mest åbnet. Så
drejer du svinghjulet ca 5 cm tilbage og begynder at dreje det i motorens
bevægelsesretning. Derefter skal platinerne begynde at åbne, når stemplet
befinder sig i positionen nøjagtig 2 mm før toppunkt (før øverste dødpunkt -
FøD). Når du har gjort det, skal tilpasse din dyse, så knallerten kører rent
uden at firtakte, men så den også kan trække fra lave omdrejninger og op.
God fornøjelse :)
--
Maico 250 B 1960 - 2takt der har fået ovennævnte tur, blot med andre 0,mm
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972
www.pcman.dk