Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerapriser
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-03 09:19

Jeg er ved at købe digitalt kamera. Jeg skal nok lade være med at bede
om gode råd om modellen. Det er mere prisen og forhandleren, jer er i
tvivl om. Jeg har været så dum at kigge på edbpriser.dk. Et Canon
PowerShot A70 eller Nikon Coolpix 3100 koster kr. 3.700,- nede hos
Merlin, Japan Photo og andre fotohandlere. Men hos edbpriser kan man
finde dem til kr. 2.900,- hos mere eller mindre snuskede forhandlere,
hvoraf nogle måske parallelimporterer og andre måske går nedenom og
hjem, før garantien udløber.
Jeg er ærligt talt lidt urolig ved at købe et "mærkeligt" sted.
Garantien skulle jo gerne kunne bruges, og også relativt nemt. Jeg har
helt forståelse for, at de billige steder servicemæssigt er lidt
discount-agtige. Det, der undrer mig, er, at her i gruppen remser folk
discountpriserne op som normalpriser. Normalprisen for de kameraer, jeg
har nævnt, er vel kr. 3.700,-. Prisen på kr.2.900,- er vel en
discountpris, hvor man køber på postordre med ventetid og udsigt til
noget besvær, hvis kameraet går i stykker. Det er trods alt lettere at
gå ind til Merlin og tale med dem, hvis der er noget galt.
Eller er jeg bare overnervøs? Er det ligegyldigt, om kameraet er
parallelimporteret, eller hvad?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Vega

Dato : 21-06-03 09:31

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå ind til Merlin og tale med dem, hvis der er noget galt.
> Eller er jeg bare overnervøs? Er det ligegyldigt, om kameraet er

Garantien gælder hos alle forhandlere, så længe det er i Danmark. Du kan
altså gå ind i en hvilken som helst forreting hvis der bliver noget.
Jeg har et Canon Powershot A70, som jeg har købt her
http://www.photoshop.dk/
Det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Mvh. Vega.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-03 11:01

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> altså gå ind i en hvilken som helst forreting hvis der bliver noget.
> Jeg har et Canon Powershot A70, som jeg har købt her

Det lyder godt. Jeg sad sjovt nok også lige og kiggede på deres
hjemmeside. De har jo også den originale Canon SC-PS 600 taske. Jeg er
så gammeldags, at jeg gerne vil have en beredskabstaske til mit kamera.
De skriver, de bruger autoriserede værksteder tilknyttet den danske
importør. Det tyder jo også på, at de ikke parallelimporterer. Så er det
bare spørgsmålet, om de overhovedet kan skaffe et Canon A70. Det er vist
i restordre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Vega

Dato : 21-06-03 11:23

> [...]
> importør. Det tyder jo også på, at de ikke parallelimporterer. Så er det
> bare spørgsmålet, om de overhovedet kan skaffe et Canon A70. Det er vist

Efter hvad der står på deres hjemmeside, så har de det hjemme.

Da jeg købte mit, havde jeg kigget flere steder på EDBpriser, men ingen
havde det hjemme, og der stod at leveringstiden var 5-14 dage ved de fleste.
Så prøvede jeg helt tilfældigt at skrive denne adresse www.photoshop.dk og
den side fandtes sørme. Jeg bestilte, og dagen efter havde jeg mit Canon
Powershot A70 i hænderne.

Mvh. Vega.

Fra : Steen Kristiansen

Dato : 21-06-03 16:20

Det er jo en hel reklameafdeling for www.photoshop.dk . Jeg har netop
bestil et A70 m. taske og mem.kart til.... Så nu håber jeg det virker fra firmaet.

Mvh
Steen

Fra : emj

Dato : 21-06-03 09:43

On Sat, 21 Jun 2003 10:18:43 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

> [...]
>finde dem til kr. 2.900,- hos mere eller mindre snuskede forhandlere,
>hvoraf nogle måske parallelimporterer og andre måske går nedenom og

Det er ikke rimeligt at kalde forhandlere på www.edbpriser.dk for
"mere eller mindre snuskede" eller mistænke dem for urent trav.
Flere af dem har endda e-mærket og også forhandlere uden emærket er
ganske kendte forhandlere.
De ville meget hurtigt kunne lukke deres forretning, hvis de var "mere
eller mindre snuskede"
Hilsen emj

Fra : Vega

Dato : 21-06-03 09:48

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ganske kendte forhandlere.
> De ville meget hurtigt kunne lukke deres forretning, hvis de var "mere

Også min mening

Mvh. Vega.

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 21-06-03 10:36

ditto her

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-03 11:28

Sune Kjærgård <sune@nejtaktilspam.dk> wrote:

> ditto her
>
> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

Det var bestemt ikke min mening at kaste et dårligt lys over nogle
forhandlere. Jeg skrev jo også mere eller MINDRE snuskede. Jeg regner da
med, at de fleste er mindre eller slet ikke snuskede. Der er bare tale
om en skov af firmaer, som jeg aldrig har hørt om. Det er måske min
fejl. Måske er det gode nok. Det håber jeg da. Læser man om dem, lader
det til, at en del af dem er ret små og nye firmaer. Der er vel større
risiko for, at sådan et firma går fallit, end et velrennomeret, større
firma, der gennem længere tid har vist, at det kan eksistere. Se bare på
alle de små rejsebureauer, der er krakket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 10:36

> Eller er jeg bare overnervøs? Er det ligegyldigt, om kameraet er
> parallelimporteret, eller hvad?

Det er mig bekendt kun medicin, der bliver parallelimporteret. Alle butikker
køber fra producenten eller en grossist.

Fra : xylo

Dato : 21-06-03 11:03

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er mig bekendt kun medicin, der bliver parallelimporteret. Alle
butikker
> køber fra producenten eller en grossist.

Jamen så er du blevet klogere nu.

Søren.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 15:19

> Jamen så er du blevet klogere nu.

Jeg syntes det er lidt ubehøvlet svar at give mig, når du ikke skriver mere.

definition på parrallelimport : Genstand der først exporteres ud af dk og
derefter importeres igen
definition på specielimport : Genstand der impoteres udenom officiel
importør

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 15:37

Michael Kristensen wrote:
> definition på parrallelimport : Genstand der først exporteres ud af
> dk og derefter importeres igen
> definition på specielimport : Genstand der impoteres udenom officiel
> importør

Hmm - prøv at læse lidt på:

http://www.virksomhedsguiden.dk/parallelimport

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 15:47

> Hmm - prøv at læse lidt på:
>
> http://www.virksomhedsguiden.dk/parallelimport

Læste de to definitioner på paragrafform i forbindelse med parallelimport af
Novo insulin sag. Men når erhvervs og boligstyrelsen siger, at begge ting må
kaldes parallelimport, så er det nok rigtigt.

mvh - Michael Kristensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-03 11:28

Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> wrote:

> Det er mig bekendt kun medicin, der bliver parallelimporteret. Alle
> butikker køber fra producenten eller en grossist.

Nogle skriver da åbent, at de skaffer Canon A70 fra Tyskland, fordi den
danske importør ikke kan skaffe det. Det er vel parallelimport. Det er
nok ikke ulovligt, og der bør vel være garanti også i Danmark. Jeg
frygter bare, at der nemt kan blive lidt bøvl.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-06-03 12:11

On Sat, 21 Jun 2003 11:35:32 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Det er mig bekendt kun medicin, der bliver parallelimporteret. Alle butikker
>køber fra producenten eller en grossist.

Hvis der ikke er dansk manual med til et Canon, er det vel
parallelimporteret?

Kurt Brixen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 12:36

Kurt Brixen wrote:
> Hvis der ikke er dansk manual med til et Canon, er det vel
> parallelimporteret?

Det er korrekt - det skyldes at Canon Danmark selv laver og betaler de
danske manualer - så hvis de er købt uden om Canon DK - så er der ikke
danske manualer med.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 13:45

Michael Kristensen wrote:
> Det er mig bekendt kun medicin, der bliver parallelimporteret. Alle
> butikker køber fra producenten eller en grossist.

Du tænker nok på de firmaer der importerer billig medicin med samme
indhold som de dyre præparater ?

Og det er ikke det der er tale om her - men butikker, der importerer
kameraerne fra udenlandske grosister - uden om den officielle danske
importør.

Fra : xylo

Dato : 21-06-03 11:10

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

CUT

> Eller er jeg bare overnervøs?
Jeg vil nu kalde det skizofren-paranoid.

Jeg har købet for tusinde og atter tusinde kroner digitale kameraer og
hardware til computer og har altid fået mine varer byttet uden vrøvl eller
endog fået pengene tilbage hvis jeg ikke var tilfreds (14 dages returret). I
gennemsnit har jeg fået mine varer 1,5 dage efter bestilling (ja der står
1,5 og ikke 15 dage).
Jeg har desuden rekvireret ny Faktura da jeg havde smidt originalen væk uden
det kostede en krone.
Men hvis man gerne vil give 30-50% mere for en vare for at kunne sludre lidt
med forhandleren så kan man da bare gøre det.

> Er det ligegyldigt, om kameraet er
> parallelimporteret, eller hvad?

Det eneste du skal tænke på er om du vil have dansk eller tysk manual, men
forhør dig om det.

Søren.

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 22-06-03 15:16

Tag ind i Bingo foto. Og foreslå så en pris tæt ved den du kan se det til
andre steder på nettet. Så vil de formentlig matche prisen (eller tæt ved).

Jeg har flere gange brugt Bingo Foto på Frederikssundsvej, men de findes
også andre steder.

VH
Jakob

PS: Senest har jeg købt et Canon S45.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-03 16:11

Jakob Aagaard Harder <jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har flere gange brugt Bingo Foto på Frederikssundsvej, men de findes

Jeg har hørt, at de piller ting ud af æsken, så rem, batteri og andre
småting skal købes ved siden af. På den måde ender prisen i nærheden af
det, andre tager.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Leif Jensen

Dato : 22-06-03 17:45

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved).

> Jeg har flere gange brugt Bingo Foto på Frederikssundsvej, men de findes

Tiden er løbet fra Bingo (Pris-tackleren). Da jeg en dag var hos Bingo 2 på
Roskildevej i Rødovre og spurgte på en Canon 10D, kom vi til at tale priser,
og blev ekspedienten (en moden herre) meget fornærmet da jeg nævnte
Kamerahuset. Den butik kunne han absolut ikke lide, og nævnte flere gange at
nu havde han, sammen med andre, fået "sat en prop i", og havde lagt pres på
Canon DK og sørget for at Kamerahuset ikke kunne få 10D fra Canon DK. Ved
ikke hvor vidt det er rigtigt, men Kamerahuset kunne ganske rigtigt ikke
skaffe 10D, mens Bingo havde flere på lager, måske fordi Kamerahuset sælger
ud med det samme pga de lavere priser. Han glemmer bare at da Bingo i sin
tid kom på banen dumpede de også priserne i forhold til de etablerede
butikker.
Summasummarum, Bingo kunne ikke matche prisen på nettet i DK.
--
"Luffe"

Fra : KASO

Dato : 23-06-03 09:11

"Leif Jensen" skrev d. 22-06-03 17:45 dette indlæg :
> [...]
> butikker.
> Summasummarum, Bingo kunne ikke matche prisen på nettet i DK.

Det er rigtigt, at "Kamerahuset" ikke er popuær hos Bingo m.fl., men jeg
har da alligvel selv haft held til at få samme pris i Bingo som jeg
kunne finde på nettet - bl.a. ved at nævne pris fra Kamerahuset. Det kan
ofte betale sig at samle køb (kamera + tilbehør) og få en samlet pris -
det giver dem bedre muligheder for at "handle", da der er forskellig
avance på de forskellige ting. Der kan være forskellige holdninger i de
forskellige Bingo-butikker - det kan derfor betale sig at ringe rundt og
høre om pris.

Kamerahuset kører tilsyneladende med et meget lille lager for at
reducere udgifterne - og derfor har de sjældent varene på lager. Canon
er dog tilsyneladende ofte et problem generelt - det virker som om
importøren ofte har svært ved at skaffe kameraer nok.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Andersen

Dato : 07-08-03 20:40

> [...]
> gå ind til Merlin og tale med dem, hvis der er noget galt.
> Eller er jeg bare overnervøs? Er det ligegyldigt, om kameraet er

Hvis Kamerahuset står der, kan du godt regne med dem. Jeg har handlet med
dem i over 10 år for over 20.000 kr, og jeg har aldrig været utilfreds.

Tine

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-03 20:59

Tine Andersen <tine.n.o.s.p.a.m.andersen@post3.n.o.s.p.a.m.tele.dk>
wrote:

> Hvis Kamerahuset står der, kan du godt regne med dem. Jeg har handlet med
> dem i over 10 år for over 20.000 kr, og jeg har aldrig været utilfreds.

Tak for tippet. Det er et temmeligt gammelt indlæg, du svarer på. Jeg
endte faktisk med at købe hos Kamerahuset. Og jeg besluttede mig for at
bruge de sparede penge plus lidt mere på et bedre kamera, så jeg købte
et Canon PowerShot S45 for kr. 4.095,- hos dem for en måned siden. Det
har jeg bestemt ikke fortrudt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tine Andersen

Dato : 08-08-03 09:42

> [...]
> bruge de sparede penge plus lidt mere på et bedre kamera, så jeg købte
> et Canon PowerShot S45 for kr. 4.095,- hos dem for en måned siden. Det

Undskyld - jeg var vist uopmærksom.

Jeg er lige begyndt at abbonnere på gruppen, så jeg fik jo revl og krat.

Godt du er glad for dit køb.

Med venlig hilsen
Tine