/ Forside / Interesser / Fritid / Malerier / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Malerier
#NavnPoint
A.C.Rosmon 3084
dova 2886
HelleBirg.. 2530
ans 1450
vagnr 1014
Nordsted1 943
svendgive.. 840
hvaderikk.. 790
jakjoe 559
10  arne.jako.. 510
Udstilingsmulighed?
Fra : Angelbo


Dato : 21-06-03 08:20


Hej

Kender du et sted, hvor der er mulighed for at hænge en udstilling op, så
kommer jeg gerne med nogle af mine billeder mod betaling af kørsel.

Kig ind på www.angelbo.net og se, hvad jeg kan.


Med venlig hilsen
Lisbeth




 
 
steffen martin (21-06-2003)
Kommentar
Fra : steffen martin


Dato : 21-06-03 11:58

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef406b7$0$32498$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Hej
>
> Kender du et sted, hvor der er mulighed for at hænge en udstilling op, så
> kommer jeg gerne med nogle af mine billeder mod betaling af kørsel.
>
> Kig ind på www.angelbo.net og se, hvad jeg kan.
>
>
> Med venlig hilsen
> Lisbeth
>

Hvorfor skulle jeg dog ville betale din kørsel hvis jeg byder min væg til
din kunst?
Betaler du min kørsel hvis jeg kommer på besøg i 1 måned? Nej vel...

Steffen



Gitte Sørensen (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Gitte Sørensen


Dato : 21-06-03 12:58

Sat, 21 Jun 2003 09:20:14 +0200, skrev "Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk>
:

>Kender du et sted, hvor der er mulighed for at hænge en udstilling op, så
>kommer jeg gerne med nogle af mine billeder mod betaling af kørsel.

Har du prøvet at kontakte nogle firmaer ??
Mange virksomheder har en kunstforering, hvor der vises værker fra en
udvalgt kunstner en måned ad gangen.
Du kunne jo prøve at skrive uopfordret til disse Kunstforeninger
(udvælg mellemstore og større virksomheder, hvor man kan formode at
der er basis for en sådan forening), hvor du fortæller lidt om dig
selv og viser eksempler på dine værker (vedlæg f.eks. et par fotos af
værker, der er så repæsentative for dig som muligt - eller du kan
oplyse adressen på din hjemmeside).
Jeg har selv siddet i bestyrelsen for en sådan kunstforening, og en
meget stor del af det vi valgte at udstille, blev plukket ud fra det
uopfordrede materiale vi havde modtaget.
Jeg tror dog ikke du skal forvente at få din kørsel betalt - til
gengæld købet foreningen som udgangspunkt et eller flere af de
udstillede værker !!

Held og lykke med projektet


--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens
Webshop med kosmetik & undertøj: http://kosmetik-tak.dk
Homeparty (kosmetik & undertøj): http://gittes.dk

A.C.Rosmon (19-07-2003)
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon


Dato : 19-07-03 18:13

Du skal have noget for at hænge op!!! du skal have 10 kr pr. værk pr
dag, eller min 2.500 kr. Du sælger jo oplevelser. Går du til koncert,
giver du jo ekstra for at få en CD med dig hjem. Du skal have garanteret
salg inden du tager hjemme fra!

Forlaget Scharff i Århus har specialiseret sig i at lave lister med
udstillingsssteder. Tlf 86 19 24 16, fax 86 18 21 83.
De har lister med kunstforeninger , og med gallerier. de er delt op
efter postnumre.

Husk, lav en ordentlig brochure, og brug noget ORDENTLIGT PAPIR !!!
Mindst 140g !!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Angelbo (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Angelbo


Dato : 01-08-03 06:46


"A.C.Rosmon" <A.C.Rosmon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f197cbb$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Du skal have noget for at hænge op!!! du skal have 10 kr pr. værk pr
> dag, eller min 2.500 kr. Du sælger jo oplevelser. Går du til koncert,
> giver du jo ekstra for at få en CD med dig hjem. Du skal have garanteret
> salg inden du tager hjemme fra!
>
> Forlaget Scharff i Århus har specialiseret sig i at lave lister med
> udstillingsssteder. Tlf 86 19 24 16, fax 86 18 21 83.
> De har lister med kunstforeninger , og med gallerier. de er delt op
> efter postnumre.
>
> Husk, lav en ordentlig brochure, og brug noget ORDENTLIGT PAPIR !!!
> Mindst 140g !!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej

Tusind tak for de gode tips.

Jeg har tidligere haft udstillinger, og da det faktisk er et stort arbejde,
mener jeg også, at det er rimeligt at man på en eller anden måde får lidt ud
af det. Det er da rart, at der er nogen, der vil lægge vægge til, men når
man har hængt nogle gange på cafeer, hvor salget ikke er det store, så føler
man sig faktisk lidt "brugt". Cafeerne vil jo gerne have noget på væggene.
Nogen reklamerer ovenikøbet med at have udstillinger. Kunstnerne er altså
med til at reklamere for disse cafeer. Er det så ikke rimeligt blot at
forlange sin kørsel dækket? Jeg har da også udstillet i en kunstforening,
hvor de undskyldte inden udstillingen, at de ikke var i stand til at
garantere salg, men de dækkede så min kørsel i stedet for.


Jeg vil prøve at kontakte Scharff. Lige nu har jeg dog skaffet mig en
udstillingsmulighed på hotel Solskin i Liseleje, hvor jeg hænger billeder op
på søndag. Der skal de så hænge måneden ud.

Eksempler på mine billeder kan ses på www.angelbo.net.

Mvh
Lisbeth



Lars-Peder Nyrup Bøg~ (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~


Dato : 01-08-03 08:10

Hej Lisbeth.
Flotte billeder og en fin hjemmeside, der passer godt til dine billeder!
mvh,
Lars-Peder.

> Eksempler på mine billeder kan ses på www.angelbo.net.
>
> Mvh
> Lisbeth
>
>



Angelbo (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Angelbo


Dato : 11-08-03 00:32


"Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:0moWa.16$VX6.2@news.get2net.dk...
> Hej Lisbeth.
> Flotte billeder og en fin hjemmeside, der passer godt til dine billeder!
> mvh,
> Lars-Peder.
>
> > Eksempler på mine billeder kan ses på www.angelbo.net.
> >
> > Mvh
> > Lisbeth
> >
> >
>
Hej, hej

Tak for de pæne ord. Jeg har nu fået hængt en udstilling op på Restaurant
Solskin i Liseleje. Den skal hænge resten af august. Samtidig har de bestilt
et billede, som de skal bruge til at lave postkort af, så det ser ud som om,
der sker noget nu.


Mvh
Lisbeth



A.C.Rosmon (11-08-2003)
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon


Dato : 11-08-03 08:26

Når et billede skal bruges til at lave postkort efter skal du ind og se
på rettighederne, og dermed på om du skal have Royalty. Det er en god
ide at kontakte Copydan for at vide lidt om hvor du står, hvad er
kotyme, og hvor ligger der fælder for dig. Husk på, uanset, så er det
dig der har ophavsretten til dine værker; og den skal du passe på. Der
er sket en del de sidste par år, ikke mindst hvad angår offentliggørelse
af kunstpå tryk m.m.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


steffen martin (11-08-2003)
Kommentar
Fra : steffen martin


Dato : 11-08-03 21:22


"A.C.Rosmon" <A.C.Rosmon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3745e5$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Når et billede skal bruges til at lave postkort efter skal du ind og se
> på rettighederne, og dermed på om du skal have Royalty. Det er en god
> ide at kontakte Copydan for at vide lidt om hvor du står, hvad er
> kotyme, og hvor ligger der fælder for dig. Husk på, uanset, så er det
> dig der har ophavsretten til dine værker; og den skal du passe på. Der
> er sket en del de sidste par år, ikke mindst hvad angår offentliggørelse
> af kunstpå tryk m.m.

Aprospros dette copyright-emne, så er der i Odense lige nu en konkurrence
lavet af den lokale gratis-avis om at male et maleri med en førstepremie på
100,000kr [jep 100,000kr, til indkøb...]. En af reglerne er at det IKKE må
signeres... Alle malerier vil senere blive solgt på auktion for at støtte
den lokale kræftafdel. på sygehuset. Nå, men grunden til at man ikke må
signere det er vederlag. Jeg finder denne praksis latterlig og nægter ganske
enkelt at indsende når mit navn ikke må stå nogen steder på mit værk.

Hvad siger I?

se evt. http://www.ugeavisen-odense.dk/ forsiden er der et link til
konkurrencen 'forkæl dig selv'

mvh
Steffen
--
www.steffenmartin.dk Art



Lars-Peder Nyrup Bøg~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~


Dato : 12-08-03 19:32

Ja, det lyder jo mildest talt vanvittigt at kunstneren ikke må signere sit
værk! - Man kunne let få en mistanke om at en anden ville sætte sit navn på
og stjæle værkets oprindelse. Den slags kender man fra musikhistorien, med
kendte komponister der har skrevet værker til fyrster for at disse så kunne
smykke sig med købte fjer...
Jeg synes sådan noget bør bøjkottes!
mvh,
Lars-Peder.

steffen martin <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f37fb00$0$26626$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Aprospros dette copyright-emne, så er der i Odense lige nu en konkurrence
> lavet af den lokale gratis-avis om at male et maleri med en førstepremie

> 100,000kr [jep 100,000kr, til indkøb...]. En af reglerne er at det IKKE må
> signeres... Alle malerier vil senere blive solgt på auktion for at støtte
> den lokale kræftafdel. på sygehuset. Nå, men grunden til at man ikke må
> signere det er vederlag. Jeg finder denne praksis latterlig og nægter
ganske
> enkelt at indsende når mit navn ikke må stå nogen steder på mit værk.
>
> Hvad siger I?
>
> se evt. http://www.ugeavisen-odense.dk/ forsiden er der et link til
> konkurrencen 'forkæl dig selv'
>
> mvh
> Steffen
> --
> www.steffenmartin.dk Art
>
>



Angelbo (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Angelbo


Dato : 12-08-03 20:10


"Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:qna_a.1484$HM6.968@news.get2net.dk...
> Ja, det lyder jo mildest talt vanvittigt at kunstneren ikke må signere sit
> værk! - Man kunne let få en mistanke om at en anden ville sætte sit navn

> og stjæle værkets oprindelse. Den slags kender man fra musikhistorien, med
> kendte komponister der har skrevet værker til fyrster for at disse så
kunne
> smykke sig med købte fjer...
> Jeg synes sådan noget bør bøjkottes!
> mvh,
> Lars-Peder.
>
> steffen martin <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3f37fb00$0$26626$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Aprospros dette copyright-emne, så er der i Odense lige nu en
konkurrence
> > lavet af den lokale gratis-avis om at male et maleri med en førstepremie
> på
> > 100,000kr [jep 100,000kr, til indkøb...]. En af reglerne er at det IKKE

> > signeres... Alle malerier vil senere blive solgt på auktion for at
støtte
> > den lokale kræftafdel. på sygehuset. Nå, men grunden til at man ikke må
> > signere det er vederlag. Jeg finder denne praksis latterlig og nægter
> ganske
> > enkelt at indsende når mit navn ikke må stå nogen steder på mit værk.
> >
> > Hvad siger I?
> >
> > se evt. http://www.ugeavisen-odense.dk/ forsiden er der et link til
> > konkurrencen 'forkæl dig selv'
> >
> > mvh
> > Steffen
> > --
> > www.steffenmartin.dk Art
> >
> >
Hej

Kan kun være enig. Jeg ville godt støtte et godt formål ved at forære et
maleri væk, men jeg gør det ikke, uden at mit navn må stå på. Ikke nogen god
idé, synes jeg.

Mvh
Lisbeth





Angelbo (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Angelbo


Dato : 12-08-03 20:54


"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f393afa$0$24653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:qna_a.1484$HM6.968@news.get2net.dk...
> > Ja, det lyder jo mildest talt vanvittigt at kunstneren ikke må signere
sit
> > værk! - Man kunne let få en mistanke om at en anden ville sætte sit navn
> på
> > og stjæle værkets oprindelse. Den slags kender man fra musikhistorien,
med
> > kendte komponister der har skrevet værker til fyrster for at disse så
> kunne
> > smykke sig med købte fjer...
> > Jeg synes sådan noget bør bøjkottes!
> > mvh,
> > Lars-Peder.
> >
> > steffen martin <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:3f37fb00$0$26626$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > > Aprospros dette copyright-emne, så er der i Odense lige nu en
> konkurrence
> > > lavet af den lokale gratis-avis om at male et maleri med en
førstepremie
> > på
> > > 100,000kr [jep 100,000kr, til indkøb...]. En af reglerne er at det
IKKE
> må
> > > signeres... Alle malerier vil senere blive solgt på auktion for at
> støtte
> > > den lokale kræftafdel. på sygehuset. Nå, men grunden til at man ikke

> > > signere det er vederlag. Jeg finder denne praksis latterlig og nægter
> > ganske
> > > enkelt at indsende når mit navn ikke må stå nogen steder på mit værk.
> > >
> > > Hvad siger I?
> > >
> > > se evt. http://www.ugeavisen-odense.dk/ forsiden er der et link til
> > > konkurrencen 'forkæl dig selv'
> > >
> > > mvh
> > > Steffen
> > > --
> > > www.steffenmartin.dk Art
> > >
> > >
Har lige kigget på siden igen. Er du sikker på at grunden til, at maleriet
ikke må signeres, ikke bare er, at man ikke må kunne se hvem, der har malet
det, når det skal vurderes, hvem der vinder?

Mvh
Lisbeth




steffen martin (14-08-2003)
Kommentar
Fra : steffen martin


Dato : 14-08-03 16:55


> Har lige kigget på siden igen. Er du sikker på at grunden til, at maleriet
> ikke må signeres, ikke bare er, at man ikke må kunne se hvem, der har
malet
> det, når det skal vurderes, hvem der vinder?
>
> Mvh
> Lisbeth
>

Jo, det er skam deres svar på tiltale. Men når det så er blevet vuderet, får
man ikke mulighed for at signere det.

Jeg kalder det svinderi...

Steffen

www.steffenmartin.dk kunst er ikke dyrt



A.C.Rosmon (14-08-2003)
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon


Dato : 14-08-03 20:54

"steffen martin" skrev d. 14-08-03 16:55 dette indlæg :

Ifølge punkt 6 er der flere af os der ikke må deltage, selvom jeg ikke
kan se hvilke skattemæssige regler der skulle hinde os i at deltage.
Hvis vi er heldige kunne en vindende kunstner måske kunne få den ind
under de regler, der giver skattefrihed.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Andreas C. Rosmon (09-09-2003)
Kommentar
Fra : Andreas C. Rosmon


Dato : 09-09-03 07:56

Jeg har lige været i Odense,og fik fat i ugeavisen med resultatet af hvad
dommerne havde valgt ud, og efter min smag, så har dommerne haft for dårligt
materiale at vælge i blandt, eller dommerne har efter min mening for dårlig
en smag. Naivismen længe leve, og dog er det ikke naivistisk kunst.
Selvfølgelig kan en avis ikke gengive billederne korekt, men jeg synes trods
alt, at jeg med min erfaring kan se meget ud af sådanne billeder. Hvornår
begynder vi igen at bruge håndværket, historierne og idéerne, så vi får
kunst der siger noget, og som vi ikke bliver trætte af i løbet af 14 dage.
Jeg har set meget bedre, men selvfølgelig værere amatørkunst, end det de
viste i avisen. Det kan godt være, at dommerne er kendte, og måske regnes
som kulturpersonligheder, men det er jo ikke ensbetydende med, at de har
mere forstand på kunst, end at de har én bestemt smag, og det er så det.

Ser man på de censurerede udstillinger, er det efter min mening en énsartet
smagsløs og tandløskunst vi er ved at udvikle, og hvor børnenes
krimskrams-ulykker bliver antaget som værende stor kunst.

Kvallitet i kunsten? Ja, men hvornår?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409076
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste