VPN og MAC
Fra : L@rs

Dato : 23-11-00 14:07

Er det noget der spiller, eller er det et problem at oprette på MAC, jeg
spørger fordi i MS miljø er det ikke noget problem at få en VPN klient, men
jeg kan ikke finde noget VPN software til en MAC.

--
Mvh. Lars Skov Olsen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-11-00 14:27

"L@rs" <larsskov@mailme.dk> writes:

> Er det noget der spiller, eller er det et problem at oprette på MAC, jeg
> spørger fordi i MS miljø er det ikke noget problem at få en VPN klient, men
> jeg kan ikke finde noget VPN software til en MAC.

Prøv PGP Desktop Security 7.0 (http://www.pgp.com/products/dtop-security/default-encryption.asp)

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 26-11-00 10:08

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Prøv PGP Desktop Security 7.0
> (http://www.pgp.com/products/dtop-security/default-encryption.asp)
>
> Thomas

2 års abonnement for én computer uden adgang til telefonsupport koster
en bagatel af $223 !!!!!

(kan kun købes på 2 års abonnement)
--
Jesper Ørsted "Mary had a crypto key, she kept it in escrow,
and everything that Mary said, the Feds were sure to know."
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 26-11-00 15:28

spambait@use.reply.to (Jesper Ørsted) writes:

> 2 års abonnement for én computer uden adgang til telefonsupport koster
> en bagatel af $223 !!!!!
>
> (kan kun købes på 2 års abonnement)

PGP Desktop, Enterprise Edition Whether employees work at home or in
the office, PGP Desktop Security provides seamless protection from
cyber-hijackers, easy-to-use e-mail and disk encryption, protects
integrity of the companies information, controls access to files, and
offers a host of other important security features without the
infrastructure tools of the PGP Data Security Suite. PGP Desktop
component includes: E-mail, Disk, File, SDA and Instant messaging
encryption, Personal Firewall, Personal IDS (intrusion detection) and
VPN client (Windows 95/98/NT/2000 and Macintosh 8.6/9.0.4), PGP
Administrator 7.0 (centralized management tool - Windows NT/2000)

Enkeltbruger uden support 2 år: US$ 82.00

Der er selvfølgelig lidt rabat ved større indkøb, men jeg ved ikke
hvad prisen er i Danmark.

Sikkerhed koster.

Thomas

Fra : N/A

Dato : 26-11-00 20:10

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 26-11-00 20:10

spambait@use.reply.to (Jesper Ørsted) writes:

> Hvis jeg går ind på PGPs officielle salgssted
> http://estore.nai.com/asp_set/CalcPrice_vb.asp?sPGroup=PGR&sBUnit=TNS&nS
> Org=1&Action=120 for købe en enkeltbrugerlicens uden tlf. support koster
> den $223, så jeg ved ikke hvor du regner med at finde det program til en
> pris af $82.

http://estore.nai.com/asp_set/CalcPrice_vb.asp?sPGroup=PDE&sBUnit=TNS&nSOrg=1&Action=120

Hvor svært kan det være?

Thomas

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-11-00 20:24

In article <1ekpvly.vy1vs08j7zr8N%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> [...]
> Org=1&Action=120 for købe en enkeltbrugerlicens uden tlf. support koster
> den $223, så jeg ved ikke hvor du regner med at finde det program til en

Duh! Du har valgt udgaven med egen nøgleserver. I en 1 bruger udgave
Og nøgleserveren findes end ikke til mac!

Måske skulle du holde dig til Rot-13 og Fredgaard.

PGPeter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 26-11-00 21:32

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Duh! Du har valgt udgaven med egen nøgleserver. I en 1 bruger udgave
> Og nøgleserveren findes end ikke til mac!
>
> Måske skulle du holde dig til Rot-13 og Fredgaard.
>
> PGPeter

Hvormange bit er ROT-13 kodenøglen på

Jesper Blowfish
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-11-00 16:15

In article <1ekp7zx.drpxfq1ovejbtN%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> 2 års abonnement for én computer uden adgang til telefonsupport koster
> en bagatel af $223 !!!!!

Har du overvejet at checke med noget så dødeligt som din lokale
Apple-forhandler?

Vh,
Peter Gersmann

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 26-11-00 18:40

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Har du overvejet at checke med noget så dødeligt som din lokale
> [...]

Næ...

Fordi det er min erfaring at min lokal Mac pusher er langt dyrere end at
købe direkte fra producenten i USA.
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>