Kabelmodem og X
Fra : Michael Petersen

Dato : 30-03-01 15:06

Jeg har netop fået installeret OS X på min Pismo, men jeg kan pinedød ikke
få mit Stofanet til at connecte via det indbyggede netvækssoftware. Jeg er
stensikker på at jeg bruger samme opsætning som jeg brugte i BetterTelnet i
OS 9 - har andre haft lignende problem?

Med modem kan jeg fint få forbindelse.

/Michael

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 31-03-01 21:35

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> [...]
> stensikker på at jeg bruger samme opsætning som jeg brugte i BetterTelnet i

Du går i Terminal og telnetter til 192.168.30.2 259 ikke?

Virker fint her hos mig.

Mojn, Thomas

--
"Mac users prefer the one-button mouse for one simple reason: They
click the mouse with their index finger; they reserve the next finger

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 31-03-01 23:23

> [...]

> stensikker på at jeg bruger samme opsætning som jeg brugte i BetterTelnet i

Stor trøst, men det virker fint her. Start Terminal programmet skriv:
telnet <stofa ip> <port (sikkert 259)>
<brugernavn>
<password>
1 el. 2

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-04-01 00:46

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Stor trøst, men det virker fint her. Start Terminal programmet skriv:
> telnet <stofa ip> <port (sikkert 259)>
> <brugernavn>
> <password>
> 1 el. 2

Nu har jeg hørt meget om "Cron" (nej, ikke 2'eren til TRON) kan det ikke
sættes i arbejde, og gøre logon til "a thing of the past"?

Mojn, Thomas

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 01-04-01 16:28

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Nu har jeg hørt meget om "Cron" (nej, ikke 2'eren til TRON) kan det ikke
> sættes i arbejde, og gøre logon til "a thing of the past"?

Tjo det kunne det vel. Et lille kommandolinie program/shellscript som
laver logon f.eks. hver time. Så skal man blot hos stofa sætte sin
timeout til (doh!) en time og ét minut, nårh ja og for alt i verden
hoppe på flexrate vognen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 02-04-01 23:29

> [...]

> laver logon f.eks. hver time. Så skal man blot hos stofa sætte sin
> timeout til (doh!) en time og ét minut, nårh ja og for alt i verden

Og sørger for at logge on ved opstart! Det laver du lige Jan!

Mojn, Thomas