Er der slet ikke nogle som ved noget om de~
Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 30-03-01 13:49

Hej igen..

Jeg er frygtelig ked af at vi ikke har fået nogle svar på vores spørgsmål
fra forleden dag, ang. overbrænding af en muskelbro i hjertet. Er der slet
ikke nogle som kender til dette ?

I mellemtiden har Rigshospitalet ringet og sagt at de vil fremskynde
operationen, som de vil anbefale ham at tage i mod.. Samtidig siger hans
egen læge "det er ikke bare sådan lige at gå ind og rode i hjertet"... Vi
står i et frygteligt dilemma, ikke mindst fordi der åbenbart ikke rigtig er
nogle overhoved som kende til dette, bortset fra lægen på Rigshospitalet..

Operationen foregår fra lysken og gennem årene med 4 - 5 kartetere, og tager
ca 3 - 5 timer ved lokalbedøvelse.. Risikoen for komplikationer virker
temmlig stor, iflg. den brochure vi fik på hospitalet. Bla. er dødeligheden
1 ud af 5000 - er det meget ? Der ud over er der også risiko for mindre
komplikationer, som kortvarigt hjertestop mv.

Nå.. Men hvis ikke der er nogle som ved noget, hjælper det jo ikke at blive
ved med at spørge.. Det ville bare være så rart at snakke med nogle som
kender det fra denne side af bordet - og ikke kun en enkelt læge...

Venlig hilsen - og god weekend - fra Pia og Claus

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : jso

Dato : 29-03-01 23:25

Jeg ved ikke noget og der er nok heller ikke ret mange som ser denne gr. det
ved noget konkret. Det ser ud til at der sidder en masse "vogtere" og
"overfalder" sageløse mennesker der i sin nød gerne vil have hjælp/snakke
med nogen.
Du siger at dødelig heden er 1 ud 5000. Der er en risiko ved alle indgreb og
lægerne skal oplyse om det.
Prøv at se det som en landsby med 5000 personer, hvor alle bliver opereret
og der "kun" er een det går galt for. Det lyder ikke af meget.

Du siger at en mindre komplikation er kortvarig hjertestop. Dette er næppe
farlig på et hospital hvor stoppet ikke er dårlig hjerte (den slags som folk
får hjertestop af på gaden), men skyldes en udefra kommende begivenhed.
Der bliver ikke tale om hjerne skader, som kun kommer ved længere tids
iltmangel op til 5-6 min. fra det øjeblik iltet er opbrugt eller hjertet
stoppet.
Hvad er alternativet.

Håber du kan bruge dette til noget. Og alle de dumme "vogtere" lad nu dette
indlæg med andre være seriøs, som de er ment

Hilsen
Jørgen
Held og lykke

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 31-03-01 12:09

"Claus og Pia Lihme" <Claus@lihme.com> wrote in message

> [...]
spørgsmål
> fra forleden dag, ang. overbrænding af en muskelbro i hjertet. Er

Det ville sandsynligvis give mere bonus at spørge i
dk.videnskab.sundhed i denne sammenhæng.

> [...]
hans
> egen læge "det er ikke bare sådan lige at gå ind og rode i

Tjah, jeg ved godt, hvem jeg ville tro på i denne sammenhæng - og det
er IKKE den alment praktiserende læge. Rent personligt synes jeg, at
han skulle afholde sig fra at give råd om en kompliceret
hjerteoperation, det har han ikke skyggen af forudsætninger for.

> står i et frygteligt dilemma, ikke mindst fordi der åbenbart ikke
rigtig er
> nogle overhoved som kende til dette, bortset fra lægen på
Rigshospitalet.

Ring til hjerteafdelingen på eksempelvis Skejby og spørg til
operationen, hvis I virkelig er i tvivl.

> temmlig stor, iflg. den brochure vi fik på hospitalet. Bla. er
dødeligheden
> 1 ud af 5000 - er det meget ?

Nej!

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 31-03-01 15:25

> [...]
> fra forleden dag, ang. overbrænding af en muskelbro i hjertet. Er der slet
Ok skal der spørges via nettet kan I jo prøve
Netdoktoren's spørgepanel:

http://www.netdoktoren.dk/Q&A/index.asp

mvh.

FR

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 31-03-01 15:30

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:
> Ok skal der spørges via nettet kan I jo prøve
> Netdoktoren's spørgepanel:
>
> http://www.netdoktoren.dk/Q&A/index.asp
>

> mvh.
>
> FR