Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 10D ??
Fra : Henrik H

Dato : 18-06-03 11:03

EOS 10D

jeg har lige set dette kamera på en tysk side. nogle erfaringer med
denne model??

fordele og ulemper modtages også gerne..

MVH

Henrik

Fra : Michael Holm

Dato : 18-06-03 12:04

Det er efter min mening det bedste DSLR der er til at betale. Jeg har selv
et, og det er super fedt. Der er billeder i mit galleri,
www.gizwiz.dk/gallery/albums.php

Det eneste problem jeg kan komme i tanke om, er at man aldrig får objektiver
nok. Dagligt scanner jeg ebay.de for gode billige brugte objektiver, og det
bliver næsten en besættelse at få et nyt objektiv

Hvis du er i nærheden af Kbh, kan du jo komme til Vanløse og lege med det.

--Michael

Fra : den glade dreng

Dato : 18-06-03 12:21

Hvis du er i nærheden af Kbh, kan du jo komme til Vanløse og lege med det.

lyder spændende, har du fået fat på et 50 mm?

VH

Per

Fra : Michael Holm

Dato : 18-06-03 15:42

Nej. Jeg havde ikke pengene den dag der var et til salg, og jeg er en
fattigrøv.

--M

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 18-06-03 12:57

> [...]
det
>bliver næsten en besættelse at få et nyt objektiv

Hvad leder du efter, jeg har lige købt et Canon EF 28-80 mm (Model I), USM,
som jeg måske ville være intereseret i at komme af med, det ville sikkert
være perfekt til Portræt foto (da du jo kommer op i noget der ligner 45-130
mm)...
Jeg har købt det via ebay i Tyskland, så det er endnu ikke kommet, men jeg
har lige i DK fået fingerne i et andet objektiv, så det vil jeg hellere
beholde, det er derfor det andet er til salg...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Michael Holm

Dato : 18-06-03 15:44

Jeg har et 28-135 IS USM, så alt udenfor det område er intressant. Korte
objektiver er selvfølgelig mest intressante.

Hvad skal du have for den? - En ven er lige på nippet til at købe et brugt
D30, og får et 80-200mm med, så han kommer til at mangle det.

--M

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 18-06-03 15:59

Jeg ved ikke helt hvad det er værd, jeg har hørt at model I skulle være det
bedste de har lavet, i den serie. Så jeg vil tro at prisen er, omkring 1000
kr, ifølge foMAG listen er prisen 160 Euro (1200 kr...)

Fra : Michael Holm

Dato : 18-06-03 16:16

Hehe, jeg vil give 500.- Hvis du har givet mere, er du vist blevet snydt....

Kig engang her: http://www.photodo.com/nav/prodindex.html hvor
glaskvaliteten er testet til at være blandt Canons værste.

--Michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 18-06-03 16:37

> Kig engang her: http://www.photodo.com/nav/prodindex.html hvor
> glaskvaliteten er testet til at være blandt Canons værste.

Er en test værdi på 3,2 så skidt, der er da nogle linser der har fået en
NOGET dårligere vurdering, og så er der selvfølgelig nogle fast linser der
har fået en bedre vurdering, men det er vel ikke så mærkeligt...