Grisefest
Fra : John-Erik Byrskov

Dato : 17-06-03 21:34

Hej er der nogen her i gruppen som har nogle gode forslag til tilbehør til
en grilstegt pattegris,
festen skal holdes som tema "grisefest"

Med venlig hilsen
John

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-06-03 21:49

"John-Erik Byrskov" <jbyrskov@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej er der nogen her i gruppen som har nogle gode forslag til tilbehør til
> en grilstegt pattegris,
> festen skal holdes som tema "grisefest"

Sprut og øl.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bettina Madsen

Dato : 18-06-03 07:25

John-Erik Byrskov wrote:
> Hej er der nogen her i gruppen som har nogle gode forslag til
> tilbehør til en grilstegt pattegris,
> festen skal holdes som tema "grisefest"

Jeg synes majskolber evt. grillede. ville passe godt til.

Bettina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-06-03 09:33

"Bettina Madsen" <bma@SLET_MIGducktrucks.dk> writes:

> Jeg synes majskolber evt. grillede. ville passe godt til.

Husk at når I griller dem, så skal de ikke ud af skallen. Så er de
både nemmere at tilberede og spise. Man risikerer nemlig ikke at de
bliver for sorte og når man hiver bladene ned, så kan man bruge dem
som håndtag, så man ikke brænder sig.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-06-03 23:06

> [...]
> både nemmere at tilberede og spise. Man risikerer nemlig ikke at de
> bliver for sorte og når man hiver bladene ned, så kan man bruge dem

Og man kan evt. tage bladene ned inden de kommer på grillen, smøre dem med
smør (kryddersmør måske) og så kan man lukke bladene op igen, og binde en
snor om dem så de holder sig lukket.. Så enormt godt ud i en opskriftsbog
jeg så

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-06-03 08:08

"John-Erik Byrskov" <jbyrskov@email.dk> writes:
>Hej er der nogen her i gruppen som har nogle gode forslag til tilbehør til
>en grilstegt pattegris,

En såkaldt italiensk kartoffelsalat og masser af godt brød, samt de
grillede majskolber som Bettina foreslår.

Kartoffelsalaten laves sådan her - opskriften passer nogenlunde på 20
sultne voksne.
3 kg kogefaste nye kartofler
3 store løg
1 pænt stort hvidkål
3 store agurker
7 grønne/røde/gule peberfrugter
5 fed hvidløg

Dressing:

Olie
Eddike (kan med fordel erstattes af lagen fra syltede agurker)
Sukker
Salt
Dijon Sennep
Engelsk sauce
Hvidløg
salt og peber

Kartoflerne koges og pilles. Når de er helt kolde skæres de i store tern.
Kålen snittes fint - altså meeeeget tyndt
Løgene hakkes i små styker
Agurkerne deles i kvarte og skæres derpå i skiver
Peberfrugterne deles i i kvarte eller sjettedele alt efter størelse, alt
det hvide inden i fjernes og de skæres i skiver.
Hvidløg hakkes fint
Alt blandes sammen og dressingen hældes over.

Dressingen laves ved at alt piskes sammen - vær opmærksom på, at
dressingen skal opleves voldsomt stærk under tilsmagning. Kål og kartofler
kan virkelig pille noget smag ud af dressingen.

Når dressingen er hældt over, baldes det hele grundigt - brug bare
hænderne, det er mere skånsomt overfor grøntsagerne.
Lad det stå i køleskab natten over og voila, du har en glimrende
kartoffel(med mere)salat som smager friskt, urtet og passer rigtig godt
til stort set alt slags kød.
Hvis salaten virker lidt tam når den har stået natten over, så lave en nu
slat dressing, meget stærk og tilsæt den, indtil de er karakter i smagen.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 18-06-03 09:22

"John-Erik Byrskov" <jbyrskov@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej er der nogen her i gruppen som har nogle gode forslag til tilbehør til
> en grilstegt pattegris,
> festen skal holdes som tema "grisefest"

Sprut, øl, majskolber, kartoffelsalat, hornmusik og sild.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'