SyQuest vil ikke mounte på iMac
Fra : Annette & Per Haaber~

Dato : 22-11-00 18:15

Hej med jer

Jeg har fået et SyQuest drev på 200 MB, som jeg skal bruge på min iMac.
Jeg har fået et Xircom stik til SCSI->USB og alt er forbundet korrekt.

Der er ingen terminator på SyQuest drevet - har det nogen betydning ?

Så snart jeg prøver at mounte drevet, så fryser maskinen. Hvis SyQuesten
ikke er tændt virker alt som det skal.

Nogen der har prøvet noget lignende ?

Med venlig hilsen

Per

Fra : Marius

Dato : 22-11-00 19:33

Jeg har ikke prøvet noget lignende, men jeg har hørt, at iMac'en slet ikke
kan køre SCSI-udstyr (uanset om man har en adapter), fordi den ikke har
noget SCSI-kort. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte det?

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 17:36

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-11-00 17:36

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Adapteren erstatter scsi-kortet, så det er muligt at bruge scsi-udstyr på
> en iMac (med en hel del begrænsninger).
>
> Mht. til Pers problem lyder det i dén grad som et termineringsproblem.
> Find ud af om Syquest'en er auto-terminerende. Hvis ikke, så monter selv
> en terminator.
>
> Mvh Ben

Det er en ONE Technology. I drive set up kan man godt SyQuest'en, men
når man prøver at mounte den, så fryser iMac'en. Den er ikke termineret
og ID'en stod vist på 6, måske er det bedre på 1, eller er det
ligegyldigt ?

iMac'en kan heller ikke starte op, hvis SyQuesten er tændt - den når til
Mac OS 9 billedet og så kommer der en bombe.

Hvordan er det nu egentligt at man genstarter en iMac - på min 7500 er
det ctrl+æble+start ???

--
Ciao Jesper

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 24-11-00 22:53

>[klip]
>
> Hvordan er det nu egentligt at man genstarter en iMac - på min 7500 er
> det ctrl+æble+start ???

iMac'en har en genstartsknap ligesom powerbooken. Sidder sammen med alle
stikkene på siden. Markeret med en lille trekant.

--
Venlig hilsen Nicolai Brandt
Folkemusik på nettet: http://www.folkemusikcentret.dk