Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 400 vs. G2 ???
Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-06-03 19:12

Hej !

Jeg står for at skal købe mig et nyt Digicam.

Valget står i øjeblikket mellem et Canon Ixus 400
ell. et Canon G2

Det skal "kun" bruges til alm. hobby fotografering,
lidt fester, og hvad der ellers måtte dukke op foran linsen.

Spørgsmålet er så, Hvad for et kamera ville jeg
få mest glæde af ?

Og hvorfor mener i netop DET kamera
er det bedste valg ?

1000 tak for hjælpen !

Hilsen Jesper

Fra : Martin Gleit

Dato : 16-06-03 19:24

Som jeg ser det er den største/eneste fordel ved 400 frem for g2 størrelsen.
Hvis du godt kan li at have kameraet i indelomme vælg 400. Fordelen ved g2
er væsentlig bedre manuelle instillinger (ingen blænde eller lukkeprioitet
på 400), mulighed for filtre, objektiver mm., fold-ud display (meget
brugbart)...etc...ville personlig vælge g2....men er det udelukkende til
fest/ferie brug mm. har du måske ikke brug for manuelle indstillinger og
ekstra tilbehør...

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 16-06-03 21:53

"Martin Gleit" wrote:
[SNIP]
> er væsentlig bedre manuelle instillinger (ingen blænde eller lukkeprioitet
> på 400), mulighed for filtre, objektiver mm., fold-ud display (meget
[SNIP]

Ikke fordi jeg er den store kameranørd, rent faktisk er jeg noget af en
newbie. Har jeg misforstået noget, hvis jeg forstår "shutter" som "blænde" i
den forbindelse du nævner? Hvis det er dét som jeg tror det er, så kan Ixus
400 manuelt indstilles fra 1/2000 sek til 15 sek blændetid. Correct me if
i'm wrong...

Har lige købt et Ixus 400, det er dælme rart! :D (igen ikke en specielt
videnskabelig udtalelse, da jeg ikke har så meget at sammenligne med)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Martin Gleit

Dato : 16-06-03 22:05

"Rasmus Neckelmann" <ratn0232!fjerndette!@but.auc.dk> wrote in message
> [...]
Ixus
> 400 manuelt indstilles fra 1/2000 sek til 15 sek blændetid. Correct me if
Shutter betyder lukketid ikke blænde...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-06-03 06:23

Hej Jesper

Jesper Laursen wrote:
> Valget står i øjeblikket mellem et Canon Ixus 400
> ell. et Canon G2

Er der en grund til at du ser på den efterhånden grundigt udgåede model
G2? Hvis ikke, så se seriøst på G3 og G5 i stedet for - der er sket et
par lækre opdateringer.

derudover så kan det stærkt anbefales at lave en side-by-side på
www.dpreview.com

> Det skal "kun" bruges til alm. hobby fotografering,
> lidt fester, og hvad der ellers måtte dukke op foran linsen.

Umiddelbart ville jeg sige: jo mere fester, des mere det lille kamera
som ikke fylder noget (dvs 400'et), men det er så alligevel ikke
rigtigt, for en af de væsentlige forskelle er at der er sko til en
rigtig blitz på G2 og dens efterfølgere. Det gør også en væsentlig
forskel til fester, for blitzen i de små digitalkameraer er altså ikke
verdens ottende vidunder.

> Spørgsmålet er så, Hvad for et kamera ville jeg
> få mest glæde af ?

Tjah - hvis du er typen som stiller kameraet på 'auto' så tror jeg at
IXUSet vil være et hit, hvis du kunne finde på at pille ved en
indstilling eller to så er det nok G-serien du skal ud efter.

Når det er sagt så lad være med _kun_ at vælge efter den parameter - jeg
tror nok at vi er mange der er begyndt at pille mere ved vores
optagelser efter at vi har fået digitalkameraer hvor man kan se
resultatet med det samme, lære af sine fejl med det samme, og tage et
nyt og bedre billede med det samme

mvh

Jesper Brunholm

Fra : J@N

Dato : 17-06-03 06:39

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Jeg står for at skal købe mig et nyt Digicam.
>
> Valget står i øjeblikket mellem et Canon Ixus 400
> ell. et Canon G2

Så er det oplag at vælge enten Canon S45 eller S50.
De har det bedste fra begge modeller, kompakt, høj billedkvalitet, og
mulighed for manuelle indstillinger.

--
mvh Jan