|
| Motorstop, hvad er der mon galt...? Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 16-06-03 11:57 |
|
Hejsa i gruppen!
Min motor laver pludseligt en underligt lyd mens jeg kører og skidtet gik i
stå... jeg skynder mig at dreje nøglen og bremse. Smed den op på støttefoden
og pumpede lidt i kickstarteren. Den tændte lidt de første par gange og døde
til sidst helt hen :( Jeg fortsatte med at pumpe lidt, og pludseligt lød der
en meget høj lyd, noget i retningen af "ptjiv". Der blev samtidigt skudt en
sky af (tror det er) benzindampe ud nede ved studsen/karburatoren... Jeg
trak hjem og regnede med at det var min hjemmelavede membran/studs pakning
der var gal, men ak nej, samme lyd efter nogle ganges forsøg med
kickstarten. Denne gang skød den slangen af til 2-takts olien, min Suzuki
smider olien direkte i krumtaphuset.
Det er vist det man kalder "knap så fedt!", men hvad er der mon galt? Jeg er
åben for alle muligheder... membranen står lidt åben hele tiden, er det mon
den? Min egen tanke er mere på tændingen.......
På forhånd mange tak!
ps: det er satme hårdt at skulle tage cyklen/bussen/på-gå-ben ;)
| |
Hekto (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-06-03 11:59 |
|
In article <3eeda242$0$15339$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
> Min motor laver pludseligt en underligt lyd mens jeg kører og skidtet gik i
> stå... jeg skynder mig at dreje nøglen og bremse. Smed den op på støttefoden
> og pumpede lidt i kickstarteren. Den tændte lidt de første par gange og døde
> til sidst helt hen :( Jeg fortsatte med at pumpe lidt, og pludseligt lød der
> en meget høj lyd, noget i retningen af "ptjiv". Der blev samtidigt skudt en
> sky af (tror det er) benzindampe ud nede ved studsen/karburatoren... Jeg
> trak hjem og regnede med at det var min hjemmelavede membran/studs pakning
> der var gal, men ak nej, samme lyd efter nogle ganges forsøg med
> kickstarten. Denne gang skød den slangen af til 2-takts olien, min Suzuki
> smider olien direkte i krumtaphuset.
>
Tændingen kan stå orkert; men hvorfor skulle den lige pæudselig gøre
det?
En anden mulighed er hul i stemplet. Hvordan er det med kompression?
--
Brian/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Brian Axelgaard (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 16-06-03 13:25 |
|
Hekto wrote:
> In article <3eeda242$0$15339$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
> axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
> Tændingen kan stå orkert; men hvorfor skulle den lige pæudselig gøre
> det?
Tjae... det er jo en godt spørgsmål :)
> En anden mulighed er hul i stemplet. Hvordan er det med kompression?
Rigeligt... :(
| |
kion (16-06-2003)
| Kommentar Fra : kion |
Dato : 16-06-03 12:32 |
|
hvad er det for en suzuki, er der tun på??
> ps: det er satme hårdt at skulle tage cyklen/bussen/på-gå-ben ;)
precis
| |
Troels [around 9000] (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 16-06-03 12:35 |
|
> hvad er det for en suzuki, er der tun på??
Kan I ikke spørge om andet, end om der er tun på tingene, herinde?
// Troels
| |
kion (16-06-2003)
| Kommentar Fra : kion |
Dato : 16-06-03 13:05 |
|
> Kan I ikke spørge om andet, end om der er tun på tingene, herinde?
Troels helt rolig..
jeg ville spørge om den var blevet dyset til hvis der var tun på, angående
hul i stemplet..
/kion
| |
Troels [around 9000] (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 16-06-03 13:31 |
|
> Troels helt rolig..
>
> jeg ville spørge om den var blevet dyset til hvis der var tun på, angående
> hul i stemplet..
Jeg citerer Hekto:
"En anden mulighed er hul i stemplet. Hvordan er det med kompression?"
Desuden ville personen nok kunne have vidst sig sikker, hvis det var hul i
stemplet - tror ikke der er ret mange, der er i tvivl om at kompressionen
mangler, hvis den gør, når de træder på kickstarten.
// Troels
| |
Brian Axelgaard (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 16-06-03 13:25 |
|
kion wrote:
> hvad er det for en suzuki, er der tun på??
Suzuki AP50 AddressR med 47mm Polini Corsa (eller Kit3, hvis der er
forskel?) 21mm Dell'Orto karburator...
>> ps: det er satme hårdt at skulle tage cyklen/bussen/på-gå-ben ;)
>
> precis
;)
| |
Brian Axelgaard (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 16-06-03 13:29 |
|
En lille update...
Jeg har nu skiftet membran-/studs-pakningen og vupti lortet startede... men
men men, ja der er jo altid et men :( Når motoren skal tage omdrejninger så
lyder det som om der er smidt en håndfuld møtrikker ind i motoren :( Kan
selvefølgelig være rullerne i vario'en... men.... ØV!
Hilsen en rimeligt irreteret knallertkører :(
| |
Hekto (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-06-03 14:42 |
|
In article <3eedb7d4$0$15318$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
> En lille update...
> Jeg har nu skiftet membran-/studs-pakningen og vupti lortet startede... men
> men men, ja der er jo altid et men :( Når motoren skal tage omdrejninger så
> lyder det som om der er smidt en håndfuld møtrikker ind i motoren :( Kan
> selvefølgelig være rullerne i vario'en... men.... ØV!
>
Jeg gætter stadig på fejl ved stemplet.
Hul/revne eller knækket ring.
Et eller andet har fået blandingen i krumtaphuset til at tænde og slå
ud igennem kaburatoren.
--
Brian/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Brian Axelgaard (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 17-06-03 10:55 |
|
Hekto wrote:
> In article <3eedb7d4$0$15318$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
>> En lille update...
>> Jeg har nu skiftet membran-/studs-pakningen og vupti lortet
>> startede... men men men, ja der er jo altid et men :( Når motoren
>> skal tage omdrejninger så lyder det som om der er smidt en håndfuld
>> møtrikker ind i motoren :( Kan selvefølgelig være rullerne i
>> vario'en... men.... ØV!
>>
> Jeg gætter stadig på fejl ved stemplet.
> Hul/revne eller knækket ring.
Samme bange anelse havde jeg, og ganske rigtigt var stemplet ødelagt i
toppen! Billeder følger snart. Nu skal jeg så have fundet grunden tildette
havari... men det tog mig ike lang tid at komme i tanke om at mit cylinder
har en defekt. En af de "styr" til stemplet som er en del af cylindervæggen
er knækket af, hvilket jeg også har haft oppe i gruppen for noget tid siden.
Jeg fik at vide at jeg godt kunne køre videre med det, hvilket også har kørt
fint de sidste 3000km... men nu problemerne væltet ind over mig, alt sammen
pga dette skide stempel!
Jeg har desværre ikke lige 949,- til at smide efter et nyt cylinder/stempel,
så jeg må nok hoppe tilbage til det gamle originale :(
Alle mine problemer startede da jeg skiftede ruller for første gang - jeg
brugte ikke stempelstopper, hvilket jeg nu vil mene kunne have reddet mit
stempel. Jeg tror nemlig at den påvirkning jeg har ydet på akslen til
vario'en har gjort at stemplet har grebet fat i udstødningskanalen og
ødelagt stemplet lidt efter lidt (har haft vario'en af 5-6 gang på 2måneder
og problemerne har kun blevet værre eller status quo)
> Et eller andet har fået blandingen i krumtaphuset til at tænde og slå
> ud igennem kaburatoren.
Ja det her det jo så gjort... stemplet har ladt en smule af forbrændingen gå
forbi ned i krumtaphuset og antændt gassen til næste forbrænding :(
| |
Hekto (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-06-03 12:23 |
|
In article <3eeee530$0$7063$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
> Alle mine problemer startede da jeg skiftede ruller for første gang - jeg
> brugte ikke stempelstopper, hvilket jeg nu vil mene kunne have reddet mit
> stempel. Jeg tror nemlig at den påvirkning jeg har ydet på akslen til
> vario'en har gjort at stemplet har grebet fat i udstødningskanalen og
> ødelagt stemplet lidt efter lidt (har haft vario'en af 5-6 gang på 2måneder
> og problemerne har kun blevet værre eller status quo)
>
>
Hvordan har du holdt akslen fast?
Stempelstopperen belaster stempelkrone og alle lejer.
Holder du varioen ved at blokere startkransen, er der ingen påvirkning
af krumtappen overhovedet.
--
Brian/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Brian Axelgaard (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 17-06-03 16:30 |
|
Hekto wrote:
> In article 3eeee530$0$7063$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
> Hvordan har du holdt akslen fast?
> Stempelstopperen belaster stempelkrone og alle lejer.
Jeg holdt intet fast, satte bare luftnøglen på og spændte indtil jeg ikke
turde mere = indtil jeg ikke kunne se at møtrikken blev skruet længere ind.
> Holder du varioen ved at blokere startkransen, er der ingen påvirkning
> af krumtappen overhovedet.
Okay...
takker for hjælpen!
| |
Holger Danske (16-06-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 16-06-03 15:34 |
|
Brian Axelgaard <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Hejsa i gruppen!
>
> Min motor laver pludseligt en underligt lyd mens jeg kører og skidtet
> gik i stå... jeg skynder mig at dreje nøglen og bremse. Smed den op
> på støttefoden og pumpede lidt i kickstarteren. Den tændte lidt de
> første par gange og døde til sidst helt hen :( Jeg fortsatte med at
> pumpe lidt, og pludseligt lød der en meget høj lyd, noget i retningen
> af "ptjiv". Der blev samtidigt skudt en sky af (tror det er)
> benzindampe ud nede ved studsen/karburatoren... Jeg trak hjem og
> regnede med at det var min hjemmelavede membran/studs pakning der var
> gal, men ak nej, samme lyd efter nogle ganges forsøg med kickstarten.
> Denne gang skød den slangen af til 2-takts olien, min Suzuki smider
> olien direkte i krumtaphuset. Det er vist det man kalder "knap så
> fedt!", men hvad er der mon galt? Jeg er åben for alle muligheder...
> membranen står lidt åben hele tiden, er det mon den? Min egen tanke
> er mere på tændingen.......
>
> På forhånd mange tak!
>
> ps: det er satme hårdt at skulle tage cyklen/bussen/på-gå-ben ;)
Leje, simmerringe kan være gået imellem krumtaphus og kobling
--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --
| |
Brian Axelgaard (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 17-06-03 10:47 |
|
Holger Danske wrote:
> Leje, simmerringe kan være gået imellem krumtaphus og kobling
Også min værste frygt, men det var ikke det... se mit svar til Hekto.
| |
Brian Axelgaard (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 17-06-03 11:12 |
|
Hejsa!
Vil lige høre om i kan give et råd eller to om hvilket af disse mærker jeg
bør vælge. Jeg er tilfreds bare det virker, og bliver ved med det, om der er
forskel i ydelsen er mindre vigtgit.
Italy Racing 47mm incl stempel og sodsæt
Athena 47mm Alu incl stempel og sodsæt
Simonini 47mm Alu incl stempel og pakninger
Malossi 47mm Jern incl stempel og pakninger (et billede samt billedtekst
angiver at der også er membranblade samt klistermærker med...)
Altsammen er fundet ved West-Import.dk, og umiddelbart har jeg ingen anelse
om hvilket jeg skal vælge! Et er sikkert, jeg bestiller i dag, så plz skynd
jer med lidt gode råd ;)
På forhånd mange tak!
| |
Brian Axelgaard (17-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 17-06-03 12:21 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> Hejsa!
....igen :)
> Altsammen er fundet ved West-Import.dk, og umiddelbart har jeg ingen
> anelse om hvilket jeg skal vælge! Et er sikkert, jeg bestiller i dag,
> så plz skynd jer med lidt gode råd ;)
Jeg har topstykket fra mit Polini 47mm cylindekit... så det skal altså ikke
med - men et nyt nåleleje er vigtigt!
På, endnu en gang, forhånd mange tak!
| |
H-J M (17-06-2003)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 17-06-03 13:30 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eeee941$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Italy Racing 47mm incl stempel og sodsæt
Italy Racing er noget W-I selv finder på.. Det er no name mærker de lige
smider et klistermærke på .. Ik god kvalli
> Athena 47mm Alu incl stempel og sodsæt
God kvalitet og holdbarhed. Køb evt. 47.6 kittet det har en god portmapping
og kører godt
> Simonini 47mm Alu incl stempel og pakninger
Har ikke hørt så meget om netop dette sæt.. Men Simoninis 48mm er vidst
udemærket..
> Malossi 47mm Jern incl stempel og pakninger (et billede samt billedtekst
> angiver at der også er membranblade samt klistermærker med...)
Lækkert kit rykker svjh. pænt godt og Jern gør jo honing nemt :)
> Altsammen er fundet ved West-Import.dk, og umiddelbart har jeg ingen
anelse
> om hvilket jeg skal vælge! Et er sikkert, jeg bestiller i dag, så plz
skynd
> jer med lidt gode råd ;)
kig lidt rundt på:
www.speed-line.dk
www.stc-tuning.dk
www.scooter-racing.dk
www.scooter-shoppen.dk
www.msp-tuning (deres portede pinasco kit er hurtigt!)
og flere jeg ik lige pt. kan huske..
--
Mvh.
Hans-Jacob
Puch Maxi!
| |
Brian Axelgaard (18-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 18-06-03 12:14 |
|
Så er der smidt billeder i d.b.m under titlen "Smadret stempel"
| |
|
|