/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Din bedste film!
Fra : PsykoFrans


Dato : 15-06-03 19:42

Hej gruppe.
Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der skiller
sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.

Min favorit:
En verden udenfor. Fantastisk film.

PsykoFrans



 
 
Kenneth Olsen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Olsen


Dato : 15-06-03 20:02

PsykoFrans skrev:
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.

Nåde kun at læse dit spørgsmål, da "En Verden Udenfor" straks poppede op
i mit hoved, og nogle linier længere nede var du så enig

--
Kenneth Olsen      kenneth@olsen.dk

"There are 10 types of people in the world... those who understand
binary and those who don't."

Jess Møller-Petersen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 15-06-03 23:19


"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3EECC2B9.ED3A1A86@olsen.dk...
> PsykoFrans skrev:
> >
> > Min favorit:
> > En verden udenfor. Fantastisk film.
>
Den er jeg med på



Fax_Modem (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Fax_Modem


Dato : 15-06-03 20:10

Ja, det er et svært spørgsmål

Det lette svar vil være Star Wars-filmene og Lord of the Rings Trilogien. De
vil altid have en særlig plads i min reol reserveret udelukkende til dem
:)......og så er der lige min egen lille øjesten: Replacement Killers med
Chow Yun-Fat og Mira Sorvino. Ved ikke helt hvorfor men synes det er en
forbasket god film. Ved godt andre sabler den ned men jeg synes den er
tilpas dyb og flot spillet - det er ikke bare action for actions skyld. Det
er der nok nogen der vil give mig på puklen over men hver sin smag :)

/Jesper


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>



zcully (15-06-2003)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 15-06-03 20:07

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans

Uh en verden udenfor kandiderer også som en af mine bedste film.
Men vil sige at når spørgsmålet bedste film kommer frem er det straks
Memento jeg tænker på!! En helt igennem fremragende og nyskabende film.

/Zcully



Rune Zedeler (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 15-06-03 20:13

PsykoFrans wrote:

> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

http://www.ymdb.com/user_top20_view.asp?usersid=5396

-Rune (der ikke har set »en verden udenfor«)


PsykoFrans (15-06-2003)
Kommentar
Fra : PsykoFrans


Dato : 15-06-03 20:34

Så vil jeg foreslå dig at tage din cykel med det vuns og trampe alt hvad du
kan i blockbuster.

Ellers er det her det sker. Den er næsten for fed til man ikke har den..

http://www.dvdpriser.dk/dvdfilm/dvdfilm-top10.asp?ID=143622

PsykoFrans



Morten Steen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Steen


Dato : 15-06-03 20:14

> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Det ER fanme et svært spørgsmål. Lettere at liste en favorit i forskellige
genrer. Ligesom med musik.
Og ofte synes jeg også det afhænger meget af hvilket "mood" man er i, på det
pågældende tidspunkt.
F.eks. blev jeg dybt bevæget første gang jeg så "Keeping The Faith". Tudede
i flere timer bagefter. Den så jeg bare på det rigtige tidspunkt i mit liv,
så at sige. Men noget skelsættende mesterværk ER det jo altså ikke.

Så... nej, det vil jeg sgu ikke svare på. Så fortryder jeg bare om 5 min.,
og vil svare noget andet. Spørg igen, og list nogle kategorier, så vil
jeg godt lege med!

Morten



Kenneth Flatau (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Flatau


Dato : 15-06-03 20:25

Når jeg får stillet det spørgsmål, ved jeg altid hvad jeg skal svare. Min
yndlingsfilm er "Creepers" aka "Phenomena" af Dario Agento. Den mest skumle
og fede horror film jeg har set!

/Kenneth

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>



Kasper Møller (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Møller


Dato : 15-06-03 20:41


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans

Ikke for at angribe din filmsmag, for jeg synes bestemt også at 'En verden udenfor' er go, men til
gengæld mener jeg også at hvis man har en film, som man synes er "bedre" end alle andre så har man
ikke set nok film Jeg synes selv jeg har været heldig nok til at se så mange gode film, at det
ville tage for lang tid at liste dem som skiller sig ud.




A.And (15-06-2003)
Kommentar
Fra : A.And


Dato : 15-06-03 20:58

Jeg ved godt hvad jeg skal vælge:

Camelot (1967) i komplet version.

De Bedste Hilsner

Lars



PsykoFrans (15-06-2003)
Kommentar
Fra : PsykoFrans


Dato : 15-06-03 20:48

hehe. Jeg har set mange film, og er meget kræsen, men den film. Den er
federe end fed, bedre end god og større en master fatman.

Det er kræs.

PsykoFrans



nulre (15-06-2003)
Kommentar
Fra : nulre


Dato : 15-06-03 21:29


> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Ringenes Herre, der kan ikke være nogen tvivl. Men jeg har også været vild
med historien siden jeg læste den for 3 år siden.

Men hvis nu man ser bort fra denne er det nok 7 år i Tibet... Eller livet er
smukt.

Mvh. fra Louise



Anders Houmark (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 15-06-03 23:38


"nulre" <louisemail@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:bcikns$p3q$1@sunsite.dk...
>
> > Hej gruppe.
> > Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har
set.
>
> Ringenes Herre, der kan ikke være nogen tvivl. Men jeg har også været vild
> med historien siden jeg læste den for 3 år siden.
>
> Men hvis nu man ser bort fra denne er det nok 7 år i Tibet... Eller livet
er
> smukt.

Jeg har enormt svært ved lige at sige "den her film er bare den bedste" for
der findes så mange, og jeg kan umuligt bare sætte en på 1. pladsen..
Men Livet er smukt er jeg fuldkommen med på.. Den kører hele
følelsesregistret igennem, og bagefter sidder man med meget blandede
følelser, og kun en trænger 100% igennem - filmen var smadder god!


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



hobnobs (15-06-2003)
Kommentar
Fra : hobnobs


Dato : 15-06-03 21:38

Godfather (1-3) bliver ved at give mig gode oplevelser. Både følelsesmæssigt
og intellektuelt. Min bedste videomarathon *ever* var den gang tv1000 lige
havde sendt alle tre dele for første gang og jeg sammen med en flok
ligesindede i stive 10½ time så Godfather mens vi spiste minestrone fra
12-liters gryde, drak rødvin, røg smøger og svedte mere og mere i vores
billige jakkesæt hvor skulderhylstrene snærede mere og mere. I could cry!
(Go on Ford, crying's good for you) Kan absolut anbefales.

Venlig hilsen, Martin Skovbo





Agricola (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 16-06-03 15:22


"hobnobs" <hobnobs@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecdf37$0$32501$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> (Go on Ford, crying's good for you) Kan absolut anbefales.

Varmer mit hjerte hver gang jeg ser et Fairlane citat

mvh



Keld Landin-Petersen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Keld Landin-Petersen


Dato : 15-06-03 22:40

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message news:<3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans

Tja, det er svært at vælge bare een film... men et godt bud kunne være "Gøgereden".

keld Landin-Petersen.

Kim Voss Schrader (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 15-06-03 23:23

Hej!

PsykoFrans wrote:
>
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Helt klart Blade Runner. Stor, stor film! En af de allerbedste scifi film
nogensinde produceret.

Og i komediegenren ligger The Big Lebowski højt på listen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

rhexis (16-06-2003)
Kommentar
Fra : rhexis


Dato : 16-06-03 13:32

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in
message news:3EECF1CE.16D3F871@tdcadsl.dk...

> Og i komediegenren ligger The Big Lebowski højt på listen.

Faktisk så kunne man fremhæve de fleste film fra Coen-brødrenes
katalog. De to gutter forstår virkelig at skrue en film sammen.

--
rhexis

Rasmus Wulff Jensen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Wulff Jensen


Dato : 15-06-03 23:42

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>

Min bedste film er Contact (http://us.imdb.com/Title?0118884) .....

Rasmus Wulff Jensen



Jess Møller-Petersen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 15-06-03 23:53

Hvorfor?!?
Personligt var det noget af det kedeligste jeg længe havde set...
Så den i biffen på premier-dagen og senere på video, jeg ville gi' den en
chance til, men...
Starter godt, men så..... GAB!



Rasmus Wulff Jensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Wulff Jensen


Dato : 16-06-03 00:28

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in message
news:3eecf81d$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvorfor?!?
> Personligt var det noget af det kedeligste jeg længe havde set...
> Så den i biffen på premier-dagen og senere på video, jeg ville gi' den en
> chance til, men...
> Starter godt, men så..... GAB!
>
>

Fordi den er 100% gennemført.... Den behandler emnet seriøst og prøver at
vise hvordan en besked fra rummet virkelig vil kunne forgå... Dette lyder
måske lidt naivt, men det ses i lyset af at forfatteren (Carl Sagan) til
bogen som filmen er bygget over er astronom og atomfysiker, og at han skrev
bogen som en protest mod de mere usandsynelige SciFi-bøger/film der
findes..... Nævn en ting om filmen der ikke er troværdigt???

Af andre sekundære grunde skal nævnes
- Jodie Foster spiller super godt i rollen (Generlt super
skuespilspræstationer)
- Dens bruge af medier som fortælle-middel
- Videnskab kontra Religionsproblematikken i filmen
- Fordi man efter at man har set filmen 15 gange (som jeg har) stadig kan
opdage små ting i baggrunden som giver filmen en endnu større sammenhæng,
ect.
- Super Soundtrack (Alan Silverstri er for hård)
- Introducerede mig til bogen (som jeg læste bagefter, og som er mindst lige
så god)
- At den tør lave sin slutning (Mange folk hader den fordi de ikke får lov
til at se aliens)
- Introen (Zoomer ud fra jorden og ud i universet for at vise hvor små vi
er)
- At så mange spiller sig selv i filmen (20-30 personer) der gør filmen
endnu mere realistisk

/Rasmus Wulff Jensen



Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 00:47

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@mail.dk> skrev:

>Fordi den er 100% gennemført.... Den behandler emnet seriøst og prøver at
>vise hvordan en besked fra rummet virkelig vil kunne forgå... Dette lyder
>måske lidt naivt, men det ses i lyset af at forfatteren (Carl Sagan) til
>bogen som filmen er bygget over er astronom og atomfysiker, og at han skrev
>bogen som en protest mod de mere usandsynelige SciFi-bøger/film der
>findes..... Nævn en ting om filmen der ikke er troværdigt???

Det er altså sært, at du er så glad for den film. Jeg er stor
Zemeckis-fan, men lige "Contact" er da en gyselig oplevelse.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-06-03 09:05

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det er altså sært, at du er så glad for den film. Jeg er stor
> Zemeckis-fan, men lige "Contact" er da en gyselig oplevelse.

Jeg kunne godt lide filmen, men blev ret skræmt, da jeg hørte Zemeckis
på kommentarsporet.

Manden omtalte Solsystemet som en galakse. Uha.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in
I speak only 0}._.{0 rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated
for myself. O/ \O

Peter Brodersen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 16-06-03 00:56

On Mon, 16 Jun 2003 01:27:30 +0200, "Rasmus Wulff Jensen"
<wulff-jensen@mail.dk> wrote:

>- At den tør lave sin slutning (Mange folk hader den fordi de ikke får lov
>til at se aliens)

Desværre tilhører den kategorien af film, der kunne stige kraftigt i
værdi, ganske enkelt ved at skære de sidste 5 minutter væk. "Minority
Report" ligger i samme kategori.

(jeg må også tilstå, at jeg virkelig er begejstret for "Contact" - min
første tanke bagefter var, at det var en film, der havde en god,
løbende progress undervejs)

--
- Peter Brodersen

Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 02:26

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> skrev:

>On Mon, 16 Jun 2003 01:27:30 +0200, "Rasmus Wulff Jensen"
><wulff-jensen@mail.dk> wrote:
>
>>- At den tør lave sin slutning (Mange folk hader den fordi de ikke får lov
>>til at se aliens)
>
>Desværre tilhører den kategorien af film, der kunne stige kraftigt i
>værdi, ganske enkelt ved at skære de sidste 5 minutter væk. "Minority
>Report" ligger i samme kategori.

Jeg er helt enig. Slutningen ødelægger den film. "No Way Out" er et
andet godt eksempel. Og "Anger Management". Jeg hylede af grin over
den film, indtil den totalt idiotiske slutning forvandlede 10 stjerner
til 1 slatten kokkehue.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Homer (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 16-06-03 08:49

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg er helt enig. Slutningen ødelægger den film. "No Way Out" er et
> andet godt eksempel.

Kevin Costner-filmen, ikke? Hvad synes du var så slemt ved slutningen på
den?

**(Formentlig STORE spoilers i de følgende indlæg!)**

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started
roaring. He kept it up until a hunter came along and shot him...
The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut.



Ronny Nielsen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 16-06-03 13:39

> >>- At den tør lave sin slutning (Mange folk hader den fordi de ikke får
lov
> >>til at se aliens)
> >
> >Desværre tilhører den kategorien af film, der kunne stige kraftigt i
> >værdi, ganske enkelt ved at skære de sidste 5 minutter væk. "Minority
> >Report" ligger i samme kategori.
>
> Jeg er helt enig. Slutningen ødelægger den film. "No Way Out" er et
> andet godt eksempel. Og "Anger Management". Jeg hylede af grin over
> den film, indtil den totalt idiotiske slutning forvandlede 10 stjerner
> til 1 slatten kokkehue.

Filmhistoriens værste slutning må da tilhøre "Monty Python and the Holy
Grail"!!

Jeg er stadig bitter når jeg tænker på den film :)

>
> --
> Niels Søndergaard
>
> Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
> Suveræn samling af sproglige smuttere



Martin Ohlsson (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 16-06-03 17:06


>
> Filmhistoriens værste slutning må da tilhøre "Monty Python and the Holy
> Grail"!!
>
> Jeg er stadig bitter når jeg tænker på den film :)
>

LOL den ejer da :)

Monty Python and the holy grail er virkelig en klassikker :D



Ronny Nielsen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 16-06-03 22:02


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eedeb04$0$24618$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >
> > Filmhistoriens værste slutning må da tilhøre "Monty Python and the Holy
> > Grail"!!
> >
> > Jeg er stadig bitter når jeg tænker på den film :)
> >
>
> LOL den ejer da :)
>
> Monty Python and the holy grail er virkelig en klassikker :D

Ja da. Bare ikke slutningen. Prinsessen og det halve kongerige for en ny
slutning....



Rasmus Wulff Jensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Wulff Jensen


Dato : 16-06-03 10:39

> Desværre tilhører den kategorien af film, der kunne stige kraftigt i
> værdi, ganske enkelt ved at skære de sidste 5 minutter væk. "Minority
> Report" ligger i samme kategori.
>

OK, så vil jeg bare spørger ud til alle hvordan Contact så skulle ende, hvis
de skulle bestemme..... ???

Det fede ved slutningen er jo at roller bliver fuldstændig byttet om mellem
religion og videnskab. Ellie får en oplevelse der stadig kun er en ikke
valideret teori idenfor videnskaben (Ormehuller) og bliver derfor mødt med
den samme mistro som hun selv havde overfor religion inden hun tog afsted
(De bruger hendes egen videnskablige regel om "Occam's Razor")....
Samtidig er der jo også den fede lille samtale mellem Director Michael Kitz
og Rachel Constantine til sidst (Ren X-Files

/Rasmus



ML-78 (16-06-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 16-06-03 10:46

> OK, så vil jeg bare spørger ud til alle hvordan Contact så skulle ende, hvis
> de skulle bestemme..... ???
>
> Det fede ved slutningen er jo at roller bliver fuldstændig byttet om mellem
> religion og videnskab. Ellie får en oplevelse der stadig kun er en ikke
> valideret teori idenfor videnskaben (Ormehuller) og bliver derfor mødt med
> den samme mistro som hun selv havde overfor religion inden hun tog afsted
> (De bruger hendes egen videnskablige regel om "Occam's Razor")....

Tja, min egen største anke mod en ellers udmærket film er netop det - at det
hele bliver til en gang religiøst plidder-pladder hen mod slutningen.


ML-78



Peter B. Juul (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-06-03 11:31

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:

> Tja, min egen største anke mod en ellers udmærket film er netop det - at det
> hele bliver til en gang religiøst plidder-pladder hen mod slutningen.

Begrundelsen bør nok ses hos Clarke: "Any sufficiently advanced
technology is indistinguishable from magic."
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Homer (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 16-06-03 12:23

Peter B. Juul wrote:
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:
>
>> Tja, min egen største anke mod en ellers udmærket film er netop det -
>> at det hele bliver til en gang religiøst plidder-pladder hen mod
>> slutningen.
>
> Begrundelsen bør nok ses hos Clarke: "Any sufficiently advanced
> technology is indistinguishable from magic."
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try
> lasers."
> The RockBear. ((^))
> I speak only 0}._.{0
> for myself. O/ \O

Hehe - er der noget bedre end når signaturen - som ovenfor - passer til
indlægget?

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started
roaring. He kept it up until a hunter came along and shot him...
The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut.




Peter Brodersen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 16-06-03 19:23

On Mon, 16 Jun 2003 11:39:22 +0200, "Rasmus Wulff Jensen"
<wulff-jensen@mail.dk> wrote:

>> Desværre tilhører den kategorien af film, der kunne stige kraftigt i
>> værdi, ganske enkelt ved at skære de sidste 5 minutter væk. "Minority
>> Report" ligger i samme kategori.
>OK, så vil jeg bare spørger ud til alle hvordan Contact så skulle ende, hvis
>de skulle bestemme..... ???

Det har jeg vist skrevet. Den skulle skære de sidste 5 minutter væk.
Evt. bare de sidste 2 minutter.

>Det fede ved slutningen er jo at roller bliver fuldstændig byttet om mellem
>religion og videnskab. Ellie får en oplevelse der stadig kun er en ikke
>valideret teori idenfor videnskaben (Ormehuller) og bliver derfor mødt med
>den samme mistro som hun selv havde overfor religion inden hun tog afsted
>(De bruger hendes egen videnskablige regel om "Occam's Razor")....

Det er som sådan også okay i forhold til at så tvivl, men...:

>Samtidig er der jo også den fede lille samtale mellem Director Michael Kitz
>og Rachel Constantine til sidst (Ren X-Files

Det her ødelægger det fuldstændigt. Filmen har hele vejen igennem haft
med videnskab, observationer, sandsynliggørelse, overtro, alternative
forklaringer, etc. i fin balance og modspil. Så ødelægger de alt ved
at afslutte med "sådan var det". Bare så seeren ikke kan få lov til at
danne sin egen mening.

--
- Peter Brodersen

Stefan Holm (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 16-06-03 17:27

"Homer" <psv@ATFJERNEe-box.dk> writes:

> Hehe - er der noget bedre end når signaturen - som ovenfor - passer til
> indlægget?

Peter er så heldig at han har fået overtalt en AI til at vælge
signaturer for ham.

--
Stefan Holm
"Curse my semantics!"

Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 02:27

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev:

>Hej gruppe.
>Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
>Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der skiller
>sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
>Min favorit:
>En verden udenfor. Fantastisk film.

Helt klart. Næsten lige så god som Cabaret og Godfather.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter Holm (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 16-06-03 07:51

PsykoFrans wrote:
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har
> set. Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film
> der skiller sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans

For at kvalificere sig som 'bedste film' hos mig, skal filmen være bedst
rent filmisk (klipning, mis-en-scene, gennemtænkte farver, audiovisuelt og
sammenhængende æstetisk), men også være narrativt interessant. Derfor kan
film fantastiske film som 'En verden udenfor' og 'LOTR' feks ikke komme i
top på listen.
Det kan derimod film a la 'Lost Highway', 'Angel Heart', 'Carrie', 'Citizen
Kane' og 'Psycho'. Men at udvælge een film er næsten umuligt. Jeg ville nok
slå til på 'Goodfellas', da den film til stadighed kan flytte noget i mig,
men som Lynch og Trier-fan er det svært at komme uden om 'Lost Highway',
'Wild at Heart', 'Epidemic' og 'Europa'.

Peter



Morten DH (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 16-06-03 16:05

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eed689c$0$15366$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Det kan derimod film a la 'Lost Highway', 'Angel Heart', 'Carrie',
'Citizen
> Kane' og 'Psycho'. Men at udvælge een film er næsten umuligt. Jeg ville
nok
> slå til på 'Goodfellas', da den film til stadighed kan flytte noget i mig,
> men som Lynch og Trier-fan er det svært at komme uden om 'Lost Highway',
> 'Wild at Heart', 'Epidemic' og 'Europa'.

Den køber jeg - Vild at Heart er også mit bud... Elsker den film...



Peter T. (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 16-06-03 07:52

PsykoFrans wrote:

> Hej gruppe.

A.I. af Speilberg er en af de bedste jeg har set på det seneste. Ellers er
der Pige fra Provence, Manon og Kilden og Alien d. 8. Passager.

A.I. har forøvrigt en slutning, der fuldstændig tog røven på mig! :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

Per (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 16-06-03 07:59

Bedste actionfilm: The Matrix & T2
Bedste drama: Dances With Wolves og Shadowlands



Lars Hoffmann (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 16-06-03 14:50

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> escribió

> Bedste actionfilm: The Matrix & T2

Jeg står og vakler imellenm Matrix og Fifth Element som bedste film.



Samson (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 17-06-03 18:51

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> wrote in news:3eed6ac3$0$83067
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Bedste actionfilm: The Matrix & T2
> Bedste drama: Dances With Wolves og Shadowlands

Shadowlands er fremragende.
Du har også god smag mht. actionfilm.


Lars Gjerløw Jørgens~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 16-06-03 08:10

PsykoFrans's utterance expressed in
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har
> set. Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film
> der skiller sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.

Så bør der næsten hostes op med nogle kategorier :)

Bedste sci-fi: Starwars A New Hope - med Han som helt!

Bedste gys: Alien d. 8. passager - da jeg så den første gang (ikke
særlig gammel) var jeg ved at pisse i bukserne - og den er stadig fed.

Set flest gange: Le Grand Bleu - jeg kan ikke få nok af den film - den
fanger mig utroligt - tror jeg vil være dykker i mit næste liv.

Bedste fantasy: Ja der kan ikke være nogen tvivl - LotR - men lad os nu
se om "the scouring of the Shire" er ordentligt med, før jeg giver den
trilogi topkarakter :P

- og sådan kunne man fortsætte - bedste film - det er ligesom at spørge
hvad for et stykke musik man bedst kan lide. Det kommer an på om jeg er i
godt humør, skal danse, skal slappe af etc. etc.

Top 10 usorteret ud af hovedet:

Starwars (lad os bare sige dem alle sammen)
Manon & Kilden + Kilden i Provence
Alien
Memento
LotR
2001: A Space odyssey
Le Grand Bleu
Moulin Rouge
Dances With Wolves
Sound of Music (jeg mener det sq!)

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 10:48

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev:

>Starwars (lad os bare sige dem alle sammen)
>Manon & Kilden + Kilden i Provence
>Alien
>Memento
>LotR
>2001: A Space odyssey
>Le Grand Bleu
>Moulin Rouge
>Dances With Wolves
>Sound of Music (jeg mener det sq!)

For mig er det ufatteligt, at nogen kan synes, den uhyrlighed er god,
men da du jo ellers har en god, nuanceret smag uden Kejserens Nye
Klæder-elementer, skyder jeg på, at det er filmens kitsch-værdi, du er
faldet for.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Lars Gjerløw Jørgens~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 16-06-03 11:56

Niels Søndergaard's utterance expressed in
news:qosqevc07gk5iv0amo0oldj934ock65e2s@4ax.com:

> For mig er det ufatteligt, at nogen kan synes, den uhyrlighed er god,
> men da du jo ellers har en god, nuanceret smag uden Kejserens Nye
> Klæder-elementer, skyder jeg på, at det er filmens kitsch-værdi, du er
> faldet for.

hehe - jeg tror dels det skyldes min opdragelse =
mange musicals og generelt meget musik - og dels at den af
alle den slags operetteting absolut for mig står som det
bedste bud på en reel film m. både god karakterudvikling,
handling (der i øvrigt er bygget over en virkelig hændelse)
der faktisk holder rent historisk og flotte optagelser.
Det er buddene på hvorfor jeg godt kan lide den :)

Derudover kan jeg sq da ikke lade være med at få en klump
i halsen når Christopher Plummer synger og spiller edelweiss.
Men igen.. det er nok ikke så meget min egentlige filmsmag,
men mere min opdragelse og kultur der gør at den har en
plads i mit hjerte :D

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 15:27

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev:

>Derudover kan jeg sq da ikke lade være med at få en klump
>i halsen når Christopher Plummer synger og spiller edelweiss.
>Men igen.. det er nok ikke så meget min egentlige filmsmag,
>men mere min opdragelse og kultur der gør at den har en
>plads i mit hjerte :D

Hvad synes du så om Cabaret, der for mig står som den ultimative
musical-filmatisering?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Lars Gjerløw Jørgens~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 17-06-03 06:23

Niels Søndergaard's utterance expressed in
news:askrev0lvr2iugkc146i6v4mceoqr87ao4@4ax.com:

> Hvad synes du så om Cabaret, der for mig står som den ultimative
> musical-filmatisering?

Liza er for sej i den film - jeg synes ikke musikken i
cabaret er så specielt god, men handlingen husker jeg
som rigtig god - det er ret mange år siden jeg sidst
så den :( Har set den som musical en del gange, men
det er langt fra min favorit rent musikalsk. Så hellere
Chess eller Kristina (ja jeg er vild med B&B).

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Kostas (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Kostas


Dato : 16-06-03 08:56

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har
> set. Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film
> der skiller sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>

Ja svært er det.

Men på min top5 har jeg lige nu følgende film:

Memento
Adaptation
Fight Club
Godfather
Shawshank Redemption

de her presser på for at komme på listen:

5th element
25th hour
Groundhog Day

mvh

Kostas

Magnus Dreyer (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 16-06-03 09:45



Lars Gjerløw Jørgens~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 16-06-03 12:05

Magnus Dreyer's utterance expressed in
news:Pine.LNX.4.55.0306161039330.12589@tyr.diku.dk:

>
> De 7 samurajer. Kurosawa er bare for sej.

uha ja .. den glemte jeg - jeg havde kun listet ting
som allerede befandt sig på dvd-hylden. Men "de 7"
mangler desværre stadig. Den kommer i et box-sæt til
juli, så mon ikke den bliver optaget i samlingen der.
Indtil videre kender jeg kun criterion-udgaven som
koster det blege ;(

men men men.. feed film :)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Martin Ohlsson (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 16-06-03 12:07


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>

Skulle man ikke bare sige Matrix (trilogien?), LotR-trilogien (hvis de får
sluttet 3'eren ordenligt!) og så ja alle Starwars filmene :)

Men hvis det er den nemme så ville jeg nu hellere dele den op i kategorier
også

Bedste Sci-fi -> The Matrix.. arrh..... jo fandme :)

Bedste thriller -> Silence of the Lambs (ondskabens øjne)

Bedste Gyser -> Psycho (ja den gamle)

Bedste Drama -> A Beautyful Mind (Uha, man skal strenge sig an for ikke at
klemme en tåre)
-(Før den kom var det vel En verden uden for)

Bedste Fantasy -> Jaja Lord of the Rings (har jo læst bøgerne)

Bedste Komedie -> ACE VENTURA

Bedste Krigsfilm -> Savin Private Ryan

Må man ikke også sige Bedste Action? -> Gladiator ) (Den er ikke bare
lam action, men er temmelig rørende)


Mvh. Martin



Peter Holm (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 16-06-03 14:03

> Bedste Drama -> A Beautyful Mind (Uha, man skal strenge sig an for
> ikke at klemme en tåre)
> -(Før den kom var det vel En verden uden for)
>

Jeg gætter på du ikke har set Dancer in the dark.

Peter



Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 16:41

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev:

>> Bedste Drama -> A Beautyful Mind (Uha, man skal strenge sig an for
>> ikke at klemme en tåre)
>> -(Før den kom var det vel En verden uden for)
>>
>
>Jeg gætter på du ikke har set Dancer in the dark.

ROTFL. Good one.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Martin Ohlsson (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 16-06-03 17:11


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:h7prevcv6n2h9hrlmipf7lf4d88hghkins@4ax.com...
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev:
>
> >> Bedste Drama -> A Beautyful Mind (Uha, man skal strenge sig an for
> >> ikke at klemme en tåre)
> >> -(Før den kom var det vel En verden uden for)
> >>
> >
> >Jeg gætter på du ikke har set Dancer in the dark.
>
> ROTFL. Good one.
> --


Nej det kan jeg bekræfte jeg ikke har

Sikkert også derfor jeg ikke forstår joken (hentyder til ´Roling On The
Floor Laughing´)
Derfor virker jeg sikkert også stupid når jeg spørger hvor joken i det er?


Mvh. Martin



Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 17:15

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev:

>Sikkert også derfor jeg ikke forstår joken (hentyder til ´Roling On The
>Floor Laughing´)
>Derfor virker jeg sikkert også stupid når jeg spørger hvor joken i det er?

Jeg var såmænd bare overbevist om, at manden mente det som en joke, at
man kunne komme til at fælde så meget som en eneste tåre ved at se
Dancer in the Dark.

Men hvis han rent faktisk mener det alvorligt, er det om muligt endnu
mere lattervækkende.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Martin Ohlsson (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 16-06-03 17:50


>
> Jeg var såmænd bare overbevist om, at manden mente det som en joke, at
> man kunne komme til at fælde så meget som en eneste tåre ved at se
> Dancer in the Dark.
>
> Men hvis han rent faktisk mener det alvorligt, er det om muligt endnu
> mere lattervækkende.
>

Hehe ok.

og lige til "mit forsvar?" :P Jeg var heller ikke en af dem der tudede ved A
Beautyful Mind, men jeg skrev det på denne måde fordi jeg syntes den er
temmelig rørende faktisk. Jeg havde intet forventet til en biografi af en
matematikkers liv (Det eneste jeg havde hørt), og så da jeg var færdig med
at se den må jeg indrømme at jeg var temmeligt overrasket over hele filmen
og ikke kunne få den på DVD hurtigt nok

Mvh. Martin



Peter B. Juul (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-06-03 18:41

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> og lige til "mit forsvar?" :P Jeg var heller ikke en af dem der tudede ved A
> Beautyful Mind, men jeg skrev det på denne måde fordi jeg syntes den er
> temmelig rørende faktisk. Jeg havde intet forventet til en biografi af en
> matematikkers liv (Det eneste jeg havde hørt), og så da jeg var færdig med
> at se den må jeg indrømme at jeg var temmeligt overrasket over hele filmen
> og ikke kunne få den på DVD hurtigt nok

Næh, man må jo også nok sige, at det er utroligt hvad Ron Howard har
fået ud af bogen "A Beautiful Mind". Specielt da filmen antyder, at
han ikke har læst bogen...
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Martin Ohlsson (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 16-06-03 19:57


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3smq9zzr0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:
>
> > og lige til "mit forsvar?" :P Jeg var heller ikke en af dem der tudede
ved A
> > Beautyful Mind, men jeg skrev det på denne måde fordi jeg syntes den er
> > temmelig rørende faktisk. Jeg havde intet forventet til en biografi af
en
> > matematikkers liv (Det eneste jeg havde hørt), og så da jeg var færdig
med
> > at se den må jeg indrømme at jeg var temmeligt overrasket over hele
filmen
> > og ikke kunne få den på DVD hurtigt nok
>
> Næh, man må jo også nok sige, at det er utroligt hvad Ron Howard har
> fået ud af bogen "A Beautiful Mind". Specielt da filmen antyder, at
> han ikke har læst bogen...

Hvor har han sagt det? *gg* Alt for morsomt da. Det er da temmeligt velykket
at ha lavet en så stor film over en bog man ikke har læst



Peter B. Juul (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-06-03 20:45

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> > Næh, man må jo også nok sige, at det er utroligt hvad Ron Howard har
> > fået ud af bogen "A Beautiful Mind". Specielt da filmen antyder, at
> > han ikke har læst bogen...
>
> Hvor har han sagt det? *gg* Alt for morsomt da. Det er da temmeligt velykket
> at ha lavet en så stor film over en bog man ikke har læst

Ingen anelse om han har læst den. Men den Nash, filmen præsenterer,
har ikke meget med bogens at gøre. Faktisk har man benyttet den
"kunstneriske frihed" til at opfinde en helt anden
forestillingsverden, som ligesom var mere film-egnet.

Det er jo ingen sag at bilde folk ind, at man har formået at vise en
mands psykoser godt, når man selv har digtet psykoserne, vel?


--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in
I speak only 0}._.{0 rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated
for myself. O/ \O

Peter Lind (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Lind


Dato : 16-06-03 18:14


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
news:3eeda4cc$0$24670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>

> Bedste Drama -> A Beautyful Mind (Uha, man skal strenge sig an for ikke at
> klemme en tåre)

Ja, jeg lå nærmest og jamrede under sofaen, imens jeg slog næverne i gulvet,
og skreg: "Hvad fanden tænker de på, hvordan kunne de gøre det, hvad i
alverden er meningen ?"

En skizofren matematiker får nobelprisen i økonomi for nogle matematiske
teorier han fremsatte for 20-30 år siden. Hey ! Lad os lave en film, hvor vi
først spilder publikums tid med en masse synsbedrag og sære optrædender fra
Russel Crowe (hvis armmuskler er større end det samlede matematiske
fakultet) - og så kan vi skide højt og flot på hvad manden i virkeligheden
lavede, og opfinde latterlige fyldepens ritualer, der bliver fremført som om
ridderne om det runde bord overleverer deres sværd til mesteren... Og hey !
Jeg har det, i slutningen kan vi lade ham vinde en Oscar ! Nå hedder det en
Nobel, jaja, whatever, det er sikkert det samme, man holder en tale hvor man
takker sin familie og sin producer...
For pokker da, hvor jeg tudede...

Og lang er den også.

Mvh
Peter Lind
-der ellers synes at Ron Howard har instrueret nogle ret gode film



Niels Søndergaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 16-06-03 18:23

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev:

>For pokker da, hvor jeg tudede...
>
>Og lang er den også.

Jeg er enig. Jeg kedede mig og kunne slet ikke se det fantastiske ved
den film.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-06-03 18:43

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> En skizofren matematiker får nobelprisen i økonomi for nogle matematiske
> teorier han fremsatte for 20-30 år siden. Hey ! Lad os lave en film, hvor vi
> først spilder publikums tid med en masse synsbedrag og sære optrædender fra
> Russel Crowe (hvis armmuskler er større end det samlede matematiske
> fakultet)

Lige præcis _det_ er faktisk et af de få punkter, hvor filmen rammer
plet. John Nash var i usædvanligt god fysisk form af en matematiker at
være.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Rune Zedeler (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 18-06-03 00:19

Peter Lind wrote:

> Og lang er den også.

Enig. Og så stjal den en Oscar fra Ian McKellen.

Møgfilm.

-Rune


Mikkel Knudsen (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 18-06-03 08:28


"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:bco7li$lua$1@news.net.uni-c.dk...
> Peter Lind wrote:
>
> > Og lang er den også.
>
> Enig. Og så stjal den en Oscar fra Ian McKellen.
>
> Møgfilm.

Hvilken Oscar stjal A Beautiful Mind helt præcist fra Ian McKellen? Bedste
kvindelige birolle?

Mvh Mikkel



Jess Møller-Petersen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 19-06-03 14:27


"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3ef01475$0$13171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> news:bco7li$lua$1@news.net.uni-c.dk...
> > Peter Lind wrote:
> >
> > > Og lang er den også.
> >
> > Enig. Og så stjal den en Oscar fra Ian McKellen.
> >
> > Møgfilm.
>
> Hvilken Oscar stjal A Beautiful Mind helt præcist fra Ian McKellen? Bedste
> kvindelige birolle?
>
> Mvh Mikkel
>
LOL



Martin Ohlsson (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 18-06-03 17:53


"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
news:bco7li$lua$1@news.net.uni-c.dk...
> Peter Lind wrote:
>
> > Og lang er den også.
>

og hvad er der galt i en film er lang lige pludselig? ellers må du hellere
hoppe tilbage til dine 1½timers Disney film.

LoTr Two towers fra ca. 3 timer i Biografen, og der kommer 43 mins extra
på....så nu må du vist hellere begynde at græde

Mvh. Martin



Mads Breddam (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 16-06-03 12:08

> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Pink Floyd - The Wall, men jeg også mere musiknørd en filmnørd.

eller.... 2001: A Space Odyssey.

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".



Lars (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 20-06-03 01:08


"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eeda511$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har
set.
>
> Pink Floyd - The Wall, men jeg også mere musiknørd en filmnørd.


Forestil dig at jeg har skullet analysere den film i Kulturfag på Seminariet
i sin tid da den var forholdsvis ny.

Hilsen
Lars



Magnus Dreyer (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 16-06-03 12:29



Jens Thomsen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 16-06-03 13:13


"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.55.0306161326530.12589@tyr.diku.dk...

> Faraos Cigarer havde på et tidspunkt en række DVD med Kurosawas film, som
> alle var forholdsvis billige. De var vist nok fra Hong Kong.

De kan stadigvæk nemt købes direkte fra kilden (brug f.eks. coolashop.com
eller dddhouse.com). De fleste af dem er dog ikke selv den billige pris
værd, fordi overførslerne er så ringe og tekstningen ofte direkte
meningsforstyrrende. Jeg kan ikke anbefale dem til andet end et kig på de
titler, man ikke kan få andre steder. Vil man ikke punge ud for Criterion og
heller ikke vente på den danske boksudgave, så har BFI udgivet en række af
Kurosawas værker på dvd til rimelige penge (hvilket vil sige stadigvæk i den
øvre prisklasse, men ikke Criterion-dyrt).

--
Jens Thomsen

"Cinema is imperfection. You work very hard, and every day you fail."
- Charlton Heston



Max (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-06-03 15:04

det da et meget svært spørgsmål....tænker over det

Max (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-06-03 22:06

On Mon, 16 Jun 2003 16:03:53 +0200, Max <no@mail.com> wrote:

>det da et meget svært spørgsmål....tænker over det
Ben-Hur (1925)

Silver (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 16-06-03 15:09


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.

Du har selv givet mit svar til gruppen ser jeg...

Mvh
Silver



Henrik Grønnemark Je~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Grønnemark Je~


Dato : 16-06-03 16:20

Dark City



Bitbucket (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 16-06-03 18:12

PsykoFrans <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote:

> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans

Bedste film:

(in no particular order)

Rat Pfink A Boo Boo
The Lover
Touch of Evil
Inferno (1980)
Dellamorte Dellamore
Roller Blade
Tron
Heavy Metal
Cat People (1982)
The Woman In the Window

--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Martin Andersen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 16-06-03 18:55


> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.

Alien 1

Ripley er for sej



Tina Susanne Johanss~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 16-06-03 19:19


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>

Gladiator - helt klart - kan ikke være andre.
Hvordan resten af yndlingsfilmene placerer sig indbyrdes - se, det er straks
en anden sag

Tina

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk



Thomas (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-06-03 12:13

Mine yndlingsfilm er:

Blues Brothers

French Connection 1-2

Godfather 1-2

Alle film med Dina Jewel


VH

Thomas

Rikke & Brian (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 18-06-03 09:58

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.

Ja en herlig film. Jeg kan umulig sige hvilken film jeg synes der er den
bedste jeg har set. Men jeg kan dog nævne en film der har en speciel plads
hos mig. Det må være

Dead Poets Society.

Måske hænger det sammen med at jeg også er ved at úddanne mig til lærer

Mvh. Brian


>
> PsykoFrans
>
>



Zodiax (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Zodiax


Dato : 19-06-03 11:54

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote:
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Aliens

--
Zodiax



Jim Andersen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-06-03 12:42

Zodiax wrote:
> "PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote:
>> Hej gruppe.
>> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du
>> har set.

Før Lotr:Fotr var det Christine.

/jim



Lars (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 20-06-03 01:16


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
> Ved godt at det er et svært spørgsmål, men det er altid en film der
skiller
> sig ud. Det er der i hvert fald ved mig.
>
> Min favorit:
> En verden udenfor. Fantastisk film.
>
> PsykoFrans
>
>

Jeg må nævne mere end een film.

Until the end of the World af Wim Wenders http://us.imdb.com/Title?0101458
Cinema Paradiso http://us.imdb.com/Title?0095765
Den 3. Mand http://us.imdb.com/Title?0041959
Little Shop of Horror http://us.imdb.com/Title?0091419
Blues Brothers (link behøves næppe)
West World http://us.imdb.com/Title?0070909

Men min hitliste ændrer sig alt efter hvilket humør jeg er i.

Hmmmmm
Så jeg må nødvendigvis også kommentere det i morgen eller om nogle dage.

Hilsen
Lars



Lars Funck (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Funck


Dato : 20-06-03 07:23

Jeg kan genkende mange af mine personlige favoritter i denne tråd. Men jeg
synes én film mangler på listen:

Once Were Warriors http://us.imdb.com/Title?0110729

Jeg synes det er en klassefilm.

MVH

Lars




Thomas Rohde (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Rohde


Dato : 20-06-03 22:41


"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> wrote in message
news:3eecbdf2$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.

Hmm. Det må da være "Ferris Bueller's Day Off" !!!

http://www.idiotsavant.com/bueller/


/Thomas



Niels Søndergaard (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 21-06-03 10:41

"Thomas Rohde" <Thomas.Rohde@Privat.dk> skrev:

>> Dette er måske et svært spørgsmål, men hvad er den bedste film du har set.
>
>Hmm. Det må da være "Ferris Bueller's Day Off" !!!

Interessant valg. Hvorfor?!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste