Lasagne d'épinard au saumon
Fra : Martin Hammer

Dato : 15-06-03 00:00

Til de som endnu ikke tale fransk, som jeg selv, men som alligvel kan
lide god mad følger her en hjemmelavet opskrift på fiskelasagne med
laks, frisk spinat og skimmelost. Opskriften er til 5-6 prs.

- Lav en bechamelsovs af 1 ltr mælk og ca. 250 gr. ost.
- Damp 2 kg. frisk grovhakket spinat i olie og egen væde.
- Svits 2-3 løg til de er klare og tilsæt en håndfuld hakkede
hvidløgsfed. En bakke snittede champignon tilføjes, men de må ikke blive
slatne.
- Hav 600 - 1000 gr. ørred eller laks klar. Mængde og type efter smag,
og andre typer fisk kan muligvis også benyttes. Størrelsen af stykkerne
er ikke af betydning, da fisken let deles under udskæring.
- Ca. 300 gr. lasagneplader.
- Ca. 300 gr. skimmelost.

Lasagen opbygges lagvis med champignonfyldet nederst efterfulgt af laks
og slutteligt spinat. Hvert lag adskilles af bechamelsovs. Øverst
spinat, mere bechamelsovs og skiver af skimmelost, samt lidt rasp.

Bør serveres med tomatsalat med løg og rødvinseddike, samt brød.

Held og lykke
Martin Hammer

--
Martin Hammer
Aalborg

Fra : Morten Johansen

Dato : 17-06-03 08:48

Martin Hammer <mahj0232@but.auc.dk> wrote in message news:<bcg9e5$enf$1@sunsite.dk>...
> [...]
> spinat, mere bechamelsovs og skiver af skimmelost, samt lidt rasp.
>
> Bør serveres med tomatsalat med løg og rødvinseddike, samt brød.

Lyder lækkert! Må prøves!
Hvilken skimmelost er der gode erfaringer med?

mvh
Morten Johansen