Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til organisering af billeder
Fra : J W Nielsen

Dato : 14-06-03 20:35

Hej !
En kammerat til mig har købt et digitalkamera for nogen tid siden.
Nu har han efterhånden taget så mange billeder, at det kniber med
overskueligheden.
Jeg mener på et tidspunkt at ha' fundet en dansk hp med et program til den
slags.
Det er vigtigt, at programmet er dansk eller oversat til dansk !
Har I nogen ideer ???

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-06-03 21:01

Hej

Jeg ved ikke om der findes en dansk version af Adobe Photo Album, hvis dette
findes, ville det være oplagt...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Christensen

Dato : 14-06-03 21:05

Gør der ikke : http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/languages.html
Var lige inde at undersøge det...det er et vanvittigt godt program!

Mvh.
Jens Christensen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-06-03 21:13

så må man jo håbe at det kommer, eller at hans ven kan lære at bruge det
alligevel, det er lige godt begrænset hvad man skal kunne af fremmedord, man
opretter jo selv kategorier...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Christensen

Dato : 14-06-03 21:32

Sandt nok!
Når katagorier samt personer er indlæst i programmet er det bare drag n'
drop.
Og det er meget let at gå til...kan kun anbefales!

Fra : Madsen

Dato : 14-06-03 21:45

J W Nielsen skrev:

> Jeg mener på et tidspunkt at ha' fundet en dansk hp med et program
> til den slags.

Det kunne være det her program du tænker på:
<http://www.cse-it.dk/spf/spf.htm>

Det er i hvert tilfælde blevet nævnt utallige gange før her i gruppen.
Jeg har dog ingen personlig erfaring med det, så jeg ved ikke om det
er godt eller skidt.

Madsen.

Fra : den glade dreng

Dato : 14-06-03 23:07

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags.
> Det er vigtigt, at programmet er dansk eller oversat til dansk !

hejsa irfanwiev bruger jeg, det er efter min mening godt
og så er det gratis. Du kan både få norsk og svensk sprog pakke til det.

http://www.irfanview.com/

vh

Per

Fra : TOCA

Dato : 15-06-03 03:18

Hvis det bare er til organisering og kikning af billeder, kan jeg på det
varmeste anbefale: ACDSee!

Det har en "Browser" funktion der deler skærmen i tre: En stifinder lignende
mappe oversigt, hvor man hurtigt kan få oversigt over sine drev og mapper,
et felt hvor den mappe man vælger, vises som ikoner, og alle fotos vises i
mini format, samt en preview del, hvor det valgte billede vises i lidt
større format.
Grænsefladerne mellem de tre dele kan flyttes, så man får den størrelse man
ønsker.
Herfra kan man også flytte- og kopiere sine billeder mellem alle de mapper
man har, samt konvertere mellem de forskellige formater, feks. BMP til JPG.

Den kan håndtere tæt på alle kendte billed formater, selv animerede
GIF-filer, har endnu ikke mødt et billede den ikke kunne åbne

Hvis man dobbelt klikker på et billede ikon, åbnes det i billedkikke delen.
Denne kan indstilles til, at vise billeder i fuld skærm, hver gang den
åbnes, og tilpasse billedet til skærmen.
Man kan også bladre en mappe igennem, eller starte et dias show.

Det er utroligt nemt at bruge! Selv min gamle far, der ikke kan et ord
engelsk, lærte at bruge det på under 15 min.

MVH. Tommy

Fra : Lars Møller

Dato : 15-06-03 09:22

Hej Jørgen

Adobe Photoshop Album er fantastisk til organisering mm. men kommer ikke på
dansk.
FotoStation 4.5 er lige så godt og findes allerede på dansk. Se
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=429
eller http://www.fotostation.com/

MVH
Lars Møller
Renholt Foto

Fra : Thomas Munk

Dato : 15-06-03 22:29

http://mmmunk.dk/photoalbum ?

Fra : J W Nielsen

Dato : 18-06-03 16:56

Hej...
Tak for alle forslagene...
Der er noget at arbejde videre med

Jørgen

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 19-06-03 07:44

> [...]
> overskueligheden.
> Det er vigtigt, at programmet er dansk eller oversat til dansk !

Du kunne evt. også prøve at se på MyAlbum.
Det er freeware, og findes også i dansk oversættelse.
Det kan downloades her: http://www.myalbumpro.com
Og du kan finde en anmeldelse af det her: http://www.haun.dk/index.php?
mode=1&artid=96

Du kan også prøve XnView. Det kan bruges kvit og frit af private.
XnView findes også på dansk og kan downloades her:
http://www.xnview.com

M.v.h.
Bjarne Aabrandt

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-06-03 10:00

"Bjarne Aabrandt" <baaj@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også prøve XnView. Det kan bruges kvit og frit af private.
> XnView findes også på dansk og kan downloades her:
> http://www.xnview.com

Wow, det ser godt ud, tak

mvh Frank