spil?
Fra : Erling Hansen

Dato : 14-06-03 16:02

Hej.
Blev mit 8-årige barnebarn svar skyldig i går. Jamen, bedstefar, er der
ikke nogen gode mac-sider hvor man kan spille? Han var inde på et par af
sine favoritter, hvor mac ikke virkede.
Nogen hjælp inden han skal overnatte igen?
m.v.h.
Erling

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-06-03 16:13

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> [...]
> sine favoritter, hvor mac ikke virkede.
> Nogen hjælp inden han skal overnatte igen?

Nej, desværre. Mac sucks hvad det angår.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 14-06-03 16:40

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Nej, desværre. Mac sucks hvad det angår.

Der har s´gu´ da lige været en tråd om spil her i gruppen - søg en uges
tid baglæns.....

Og hvorfor synes du Mac´en suck´er, hvad det angår, David? Mine tøser
spiller da lystigt alt muligt forskelligt på deres orange iMac333,
rev.C(eller D?)

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-06-03 17:11

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvorfor synes du Mac´en suck´er, hvad det angår, David? Mine tøser
> spiller da lystigt alt muligt forskelligt på deres orange iMac333,

Morten, min søn på 12 går ind på sider på nettet, hvor man kan spille,
bl.a. Netstationen, og enten virker de ikke på Mac, eller de virker
delvist ikke, eller lag'er. Det er noget møg. Det er det, Erling spørger
om.

Almindelige software spil er heller ikke noget at råbe hurrah for, der
er lige kommet Tony Hawk Pro Skater 3 til Mac'en - og min søn er
forlængst træt af Tony Hawk 4, selvom han endda er på nettet med
PlayStation2. Det duer heller ikke.

Ærgerlig nok, men er man hardcore gamer hedder det altså ikke Mac. Og
heller ikke når man er 8 år og vil Netstationen og andet på Mac.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 14-06-03 17:48

> [...]
>
> Ærgerlig nok, men er man hardcore gamer hedder det altså ikke Mac. Og
> heller ikke når man er 8 år og vil Netstationen og andet på Mac.

Nåeh.....ja, men det lyder også for avanceret til både mine tøser og
deres gamle far, men de har da spillet Totally Spice over nettet på
iMac´en - med IE 5.1 til Mac - det gik da fint.

Men der er nok også forskel på drenges og pigers krav til de dér spil,
og Erlings barnebarn er jo bare 8 år, så mon ikke de kan finde lidt

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-06-03 18:48

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men der er nok også forskel på drenges og pigers krav til de dér spil,
> og Erlings barnebarn er jo bare 8 år, så mon ikke de kan finde lidt

Min søn på 8 synes, det er meget sjovt at spille Flash-spillene hos
Cartoon Network
<http://www.cartoonnetwork.nu> og
<http://www.cartoonnetwork.com>

Men måske er andre børn mere avancerede og synes, de er for barnlige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 14-06-03 23:13

> [...]
> <http://www.cartoonnetwork.nu> og
> <http://www.cartoonnetwork.com>
>
> Men måske er andre børn mere avancerede og synes, de er for barnlige.

Sammy VAR inde på cartoonnetwork, og fandt vist også et enkelt på
Poliktiken, som virkede halvvejs. Han er godt nok 8 år, men han er
rimeligt kvik, tosproget da/eng, og cartoon spillede han vist nærmest
fordi der ikke var andet at finde. Så han bli'r nødt til nøjes med det
han har hjemme.
Tak for gode råd.

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-06-03 00:27

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:

> [...]
>
>Men der er nok også forskel på drenges og pigers krav til de dér spil,
>og Erlings barnebarn er jo bare 8 år, så mon ikke de kan finde lidt

Mine 3 største børnebørn, Nu 14- 14 -11 år, har i de sidste 4 år, hver
gang de er her, plaget om de ikke må spille BackPacker. Det er et spil,
man ikke bliver færdig med. Og så er det alle tiders, at være hele
familien om det, da det hele tiden kræver viden, fra stort et hele verden
og mange forskellige fag. Og så elsker de nok det, at vi har tid til noget
sammen.

En gang har vi siddet en hel aften 4 voksne + et af mine børnebørn og
spillet. Min mor var på det tidspunkt 84 år.

For 2 år siden havde jeg mit ældste barnebarn med på ferie i Norge, samt
min iMac. Min brors barnebarn, var på besøg hver dag, han var 1 år ældre,
begge virkelig rutinere PC-computerspillere!!! De spillede det spil, der
var med iMacen, som er noget med Dinesauer. De elskede det. Så mon ikke
det er lidt for konsekvent at sige, at der ikke findes noget til Mac'en.

Jeg har da en hel reol fyldt af spil for mine børnebørn i alle aldre. Jeg
spiller ikke selv, men køber spil, jeg tror de kan lære noget af.

Hilsen Hanne

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 15-06-03 11:32

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> sine favoritter, hvor mac ikke virkede.
> Nogen hjælp inden han skal overnatte igen?
Hej Erling,
Hvis du har et zip drev, så har jeg nogle gamle spil som jeg kan ligge over,
som jeg tror han vil kunne lide, f.eks. Nogle gamle "Sim" spil, Doom 1 og 2
osv.
Hvis det har interesse.

Fortsat god dag
Niels

Fra : Erling Hansen

Dato : 15-06-03 19:21

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> som jeg tror han vil kunne lide, f.eks. Nogle gamle "Sim" spil, Doom 1 og 2

Hej Niels.
Tak for dit smukke tilbud. Desværre har jeg ikke noget zip-drev, kun
CD-rom drev og gammeldags diskettedrev, der går ind i stedet for
CD-rom-drevet.
M.v.h.
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 16-06-03 08:51

> [...]

> Tak for dit smukke tilbud. Desværre har jeg ikke noget zip-drev, kun
> CD-rom drev og gammeldags diskettedrev, der går ind i stedet for
Så må jeg lige finde en nødløsning med en cd i stedet
MVH Niels

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-06-03 19:16

Hejsa

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> Så må jeg lige finde en nødløsning med en cd i stedet
> MVH Niels

Måske jeg kan være mellemmand? Jeg har både cd, zip, Syquest 44, 88 og
200, Jaz 1Gb, MO-diske og tapes og nå ja floppy

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-06-03 19:50

Erling Hansen wrote:

> [...]
> sine favoritter, hvor mac ikke virkede.
> Nogen hjælp inden han skal overnatte igen?
Her er netspil til adskillige dage - og de virker på Mac.
http://www.orisinal.ws/
God fornøjelse
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Erling Hansen

Dato : 16-06-03 12:04

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Her er netspil til adskillige dage - og de virker på Mac.
> http://www.orisinal.ws/
> God fornøjelse
> Venlig hilsen
> Villy Erichsen

Mille tak. Var inde og kigge - det skulle kunne holde ham gående et
stykke tid.
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-06-03 00:14

erling.korsoer@mail.dk (Erling Hansen) writes:

> [...]
> der ikke nogen gode mac-sider hvor man kan spille? Han var inde på
> et par af sine favoritter, hvor mac ikke virkede. Nogen hjælp inden

Hent en C64-emulator og spil Giana Sisters, Bomb Jack - eller måske
lige frem World Games.

-j

--
http://janus.dk