Steger jeg ved for høje temperaturer?
Fra : ronny

Dato : 14-06-03 14:15

Hej alle

Jeg er utrolig glad for mine Scan pander, men der er ved at gå skår i
glæden. Jeg har længe haft en lille pande der med tiden er blevet nærmest
sort over det hele. Kigger jeg nøje efter kan jeg se små krakelerede
kulsorte brudstykker af sikkert indbrændt fedstof som altså ikke kommer af.
Nogle tip til at få det af?

Da jeg så igår skulle bruge min nye pande stegte jeg et andebryst, men denne
gang i jornøddeolie istedet for oliven da det mig bekendt ikke branker så
let. Jeg startede med full power på komfuret (normalt pladekomfur) i 1½
minut på hver side af brystet for lige af svitse det af og derefter halv
kraft til resten af stegningen. Kødet blev godt, men efterlod en begyndende
sort andebrystformet plet på bunden af panden. Jeg er bange for at dette vil
føre til samme situation som min anden pande.

Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig hilsen
Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-03 01:05

"ronny" <m11000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sort over det hele. Kigger jeg nøje efter kan jeg se små krakelerede
> kulsorte brudstykker af sikkert indbrændt fedstof som altså ikke kommer

Hvis det ikke går af ved vask, går det heller ikke af i mad og giver afsmag.

Jeg savner min barndoms gasblus hvor man kunne vok-stege lynhurtigt.

og få selv småkød sprødt udvendigt og rødt indvendigt.

Jeg tror ikke man kan stege ved for høj temperatur - kun for længe. (eller
med for passiv omrøring)