lasagne / lasagnette ?
Fra : d e n t r o

Dato : 13-06-03 12:33

Havd er forskellen på lasagne og lasagnette?

--
d e n t r o

Fra : Rømer

Dato : 13-06-03 13:39

Jeg tror lasagnette er et handelsnavn fra Knorr.
Vistnok lavet med pastastykker i stedet for plader - og jeg tror der er
frysetørrede ærter deri!(?)

Jeg ville nok lave min lasagne selv...

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-03 22:22

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror lasagnette er et handelsnavn fra Knorr.
> Vistnok lavet med pastastykker i stedet for plader - og jeg tror der er
> frysetørrede ærter deri!(?)
>
> Jeg ville nok lave min lasagne selv...

Knorr lasange samt lasangette smager ganske fint efter min mening..
Kan dog også mægtig godt lide min fars udgave med spinat.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Homer

Dato : 13-06-03 13:41

d e n t r o wrote:
> Havd er forskellen på lasagne og lasagnette?

Hvis Knorr og "vennerne" har ret, så er lasagnette en ret med pasta og
kødsovs, men hvor pastaen er små udskårne typer i stedte for store
plader. Hvis jeg blev præsenteret for en ovngratineret ret af en sådan
art, hvor kokken havde brugt pastaskruer, ville jeg også kalde det
lasagnette.

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-06-03 00:03

Homer wrote:

> Hvis jeg blev præsenteret for en ovngratineret ret af en sådan
> art, hvor kokken havde brugt pastaskruer, ville jeg også kalde det
> lasagnette.

Det ville jeg aldrig gøre. Ville jeg blive på jorden, ville jeg kalde
det "Gratinerede pastaskruer med kødsovs". Skulle jeg absolut være fin
på den, ville jeg kalde det "Fusili al forno".

Lasagnette... Ak ja. Lav en god lasagne selv. Det er næsten ligeså
billigt, næsten ligeså nemt og MEGET bedre.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Homer

Dato : 15-06-03 11:34

Kevin Edelvang wrote:

> Det ville jeg aldrig gøre. Ville jeg blive på jorden, ville jeg kalde
> det "Gratinerede pastaskruer med kødsovs". Skulle jeg absolut være fin
> på den, ville jeg kalde det "Fusili al forno".

Det har ikke noget at gøre med at være fin på den. Jeg skrev som jeg
gjorde for at sige, at jeg tror *Knorr* sondrer mellem lasagne og deres
lasagnette på "størrelsen af pastaen". Og siden du tilsyneladende er
velbevandret i italiensk kan du vel også se logikken i navnet?

> Lasagnette... Ak ja. Lav en god lasagne selv. Det er næsten ligeså
> billigt, næsten ligeså nemt og MEGET bedre.

Enig - men det var heller ikke dét spørgsmålet gik på.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 14-06-03 15:12

"d e n t r o" <kena@mail.dk> wrote in message
> Havd er forskellen på lasagne og lasagnette?

Lasagne er med hele plader

Lasagnette er hvor pladerne er brækket i små stykker men ellers det samme
som lasagne stort set.

/Helle

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 16-06-03 09:44

Undskyld men her kommer den eneste "rigtige" svar - og tilgiv arrogancen,
men jeg ved, at jeg har RET!

Lasagna kommer fra latinsk "losanga". De findes i en udgave med "krøller"
(små bølger) langs den lange side, og derfor hedder de "lasagne ricce".

Lasagnette er... forstil dig en tagliatella 2-3 cm bred med "krøller" langs
sidene. De bruges kun til gratinerede retter, dvs. man vender pasta med
saucen, dækker den med bechamel, dryssen parmigiano på, og ind i ovnen...
Jeg har set DeCecco i en Coop supermarked (Irma?), derfor kan du bare se på
pakken, hvis du leder efter den. Knorr & co. har INTET at gøre med det real
stuff, men for at blive i det latinske, de gustibus non disputandum est...

Sandra, today *really* Krabappel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-06-03 16:55

Mrs Krabappel wrote:
> Undskyld men her kommer den eneste "rigtige" svar - og tilgiv
> arrogancen, men jeg ved, at jeg har RET!

Kære Sandra, hvorfor nu være så ufin. Siden hvornår er det blevet
relevant? Her til lands handler det om at have /holdninger/ - ikke
om at have noget at ha' dem i!
Om du har ret eller ej er ganske uinteressant.

> latinske, de gustibus non disputandum est...

....men det gør vi nu alligevel

vh
Jan
- der nu snart skal ned og have bøffelmozzarella.

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 17-06-03 08:13

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message

> Kære Sandra, hvorfor nu være så ufin. Siden hvornår er det blevet
> relevant? Her til lands handler det om at have /holdninger/ - ikke
> om at have noget at ha' dem i!
> Om du har ret eller ej er ganske uinteressant.

Ehm, det var også et kikset forsøg for at lave noget sjovt med ordet RET -
pasta RET... ah ah - ja, well...

Sandra