Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-06-03 19:51

Hej

Da jeg lige er flyttet skal jeg til at finde mig et nyt sted at få fremkaldt
mine billeder, det er mest farvenegativer, men også nogle dia billeder fra
tid til anden...

Jeg har tidligere brugt Japan Photo og har været middel tilfreds...

Jeg har nu flg. muligheder:

1) Gabs fotolab (Løvbjerg supermarked sender til Gabs)
2) Merlin
3) Fona
4) Tage cykelturen ind til Japan Photo

Jeg ville lige høre hvad meningerne herinde, jeg har tidligere hørt rosende
ord omkring Gabs Fotolab, gælder disse stadig ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 20:00

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fremkaldt
> mine billeder, det er mest farvenegativer, men også nogle dia billeder fra

formodder det skal være i Odense området ?

personligt er jeg yderst tilfreds med den service jeg bliver mødt med i
Fotomagasinet - i Rosengårdscenteret
både Ib, Henrik, og Brian er kompetente folk

jeg tager turen fra Nyborg hvergang..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-06-03 20:14

Hej

Jeg har været forbi Fotomagasinet, og er ikke så tilfredse med dem, men det
er en helt anden sag, hvilket lab bruger de ?

Jeg har selvfølgelig også overvejet Billedbutikken i Odense, helt sikkert
top kvalitets arbejde, men da dette kun er en hobby, og jeg lige godt tager
nogle film, synes jeg at 169 kr for 36 film er lige i overkanten, jeg vil
dog bruge dem til fremkaldelse når jeg kun skal have negativer...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:bcaiju$ajp$1@sunsite.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 20:21

> Hej
>
> Jeg har været forbi Fotomagasinet, og er ikke så tilfredse med dem, men
det
> er en helt anden sag, hvilket lab bruger de ?

det de ikke laver selv kommer til Silkeborg
hmm Gabs ?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-06-03 20:35

> det de ikke laver selv kommer til Silkeborg
> hmm Gabs ?

Hvad laver de så selv ?, og hvad ryger til Silkeborg, hvis det alligevel
ryger af sted til Gabs, kan jeg lige så godt smutte over gaden til Løvbjerg

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 20:46

> Hvad laver de så selv ?, og hvad ryger til Silkeborg, hvis det alligevel
> ryger af sted til Gabs, kan jeg lige så godt smutte over gaden til
Løvbjerg

jeg ved ikke hvilket Firma i Silkeborg de benytter

i butikken køres farvenegativ, og forstørrelser fra negativ op til 30*45

og noget S/H arbejde.. negativ -> 10*15 blank
om de laver andet S/H i butikken ved jeg ikke, og jeg benytter ike dias film
så det kan jeg heller ikke svare på..

men det er jo relativt ligegyldigt, hvis du ikke er tilfreds med den
kvalitet
de leverer..
BTW: hvad er ankepunkterne?

og nej, jeg har ikke aktier i bixen, jeg har bare været stamkunde der,
siden Ib åbnede for mere end 10 år siden..

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-06-03 22:06

> BTW: hvad er ankepunkterne?

Jeg var ude og lede lidt efter et bedre spejlreflekskamera (det endte med et
Canon EOS 5, brugt købt privat), men jeg var derude, og følte ikke rigtig at
jeg fik noget ordentlig vejledning, og det virkede som om at de havde meget
travlt...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-06-03 07:20

> [...]
at
> jeg fik noget ordentlig vejledning, og det virkede som om at de havde

jeg troede det var deres fremkaldelse du var utilfreds med..
jeg synes generelt Brian, Ib, og Henrik har den fornødne tid,
og viden til at rådgive. Specielt Ib (mørkhåret fyr ~ 45år)

de øvrige i butiken, er en blanding af elever, og andet godtfolk, på
gennemrejse, som har mindre erfaring, og mindre viden at dele
udaf, hvilket jo sådanset er meget naturligt..

bevares, jeg har da også haft een uheldig episode med
forretningen..

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-06-03 08:10

ja, det er måske ikke fair at dømme dem så hårdt, men jeg fandt ned forbi
Fotolsen i byen, og der har jeg faktisk fået god, faglig vejledning, uden at
have følt at man kun har 2 min...
Jeg har ikke fået lavet fremkaldelser dernede, jeg ved faktisk ikke helt
hvorfor (måske fordi jeg havde en del klip tilbage på mit
fremkaldelsesklippekort hos Japan Photo, nu er jeg flyttet og gider ikke
cykle hele vejen ind til Odense midtby hver gang jeg skal aflevere og hente
en film...

Jeg tror jeg forsøger mig med Gabs fotolab, så kan jeg altid skifte hvis det
ikke er godt...

--

message news:bceerg$76r$1@sunsite.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-06-03 12:21

> [...]
> Fotolsen i byen, og der har jeg faktisk fået god, faglig vejledning, uden

service niveauet, og kompetencen i Fotolsen
har jeg ikke beskæftiget mig med de seneste mange år
men var meget begejstret for, for +10 år siden..
men der er self. røget mange film igenem siden da..

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-06-03 22:05

Petersen_Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:
> "René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> det
>
> det de ikke laver selv kommer til Silkeborg

Hvilke ting ligger der i Silkeborg? Eftersom jeg selv bor her, kunne det
da være meget hyggeligt at vide ;) - Og med ting menes labs, altså.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 12-06-03 22:38

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Hvilke ting ligger der i Silkeborg? Eftersom jeg selv bor her, kunne det
>da være meget hyggeligt at vide ;) - Og med ting menes labs, altså.

Jeg kender kun Dansk Farvefoto (http://www.dansk-farvefoto.dk). Deres
ikke opdaterede hjemmeside fortæller ikke meget, men jeg har fået
lavet fine kopier på grundlag af digitale filer på deres Kodak Printer
(omtalt under Nyheder).

Deres øvrige produkter har jeg ingen erfaring med.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-06-03 22:43

Jens Tønnesen <usenet@pressefoto.invalid> wrote:

> [...]
> (omtalt under Nyheder).
>
> Deres øvrige produkter har jeg ingen erfaring med.

Okay, de virker til at have et fint lab 'ude bagi' (man kan se det fra
butikken) - men jeg troede nu der var noget større. Der er tre andre
foto-butikker (Inter Photo, Foto Østerport og PhotoCare Silkeborg)
indenfor 100 meter (samme gade, faktisk.. :) - og de har vist alle
en-eller-anden form for 'minilab'. Men ikke umiddelbart noget der er
stort nok til at man ligefrem skulle sende ting til Silkeborg for at få
det lavet ;)

Fra : Per M

Dato : 12-06-03 22:24

Hej René
Jeg har brugt Gabs de sidste par år. Jeg har været meget tilfreds. Jeg
bruger Billedbutikken, når det skal gå hurtigt. Jeg har nogle gange brugt
Japan Photo og en enkelt gang brugt Merlin og Fredgård/Fona, men har
generelt været mindre tilfreds eller decideret utilfreds med dem.
Jeg foreslår at du skyder et par film med med nogenlunde de samme motiver og
indleverer dem de forskellige steder og sammenligner resultatet, det er
trods alt dine øjne, der skal afgøre det i sidste ende.
Mvh
Per M

Fra : JM

Dato : 13-06-03 17:34

Gabs fotolab ligger i Tønder.
Der er ca 80 medarbejderog et yders prof sted.
JM.