Underlig font I browser og ordbog?
Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 12-06-03 11:54

Idag bemærkede jeg noget underligt I min Safari browser. Bestemte sider
vises med en underlig font, ligner nærmest noget russisk og er totalt
ulæseligt! Jeg har tjekket font opsætningen I Safari preferences og det står
på arial og curier, default encoding står på western (iso latin 1) - så der
skulle ikke være noget galt her??
Min dansk-engelsk/engelsk dansk ordbog er også begyndt på det - så det må
næsten være en opsætning I OS X der er fejlen!!

Er der nogen som har et forslag til hvad det kan være??

Jeg kan f.eks. Ikke læse denne side :

http://www.apple.com/hotnews/articles/2002/03/orphanage/

/Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-06-03 12:40

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> wrote:

> [...]
> næsten være en opsætning I OS X der er fejlen!!
>
> Er der nogen som har et forslag til hvad det kan være??

Den er OK hos mig, med samme opsætning:
<http://www.ravnekrogen.dk/orphanage.jpg>

/preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-06-03 13:22

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> wrote:

> Er der nogen som har et forslag til hvad det kan være??

Jeg oplevede det samme ske efter jeg havde installeret fonte fra Adobe
Font Folio. Problemet var, at Helvetica blev skiftet ud med en
kyrilisk version af Helvetica.

Har du installeret nogle fonte for nylig?

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 12-06-03 13:30

On 12/06/03 14:22, in article ps7mr-0de.ln1@hexley.verture.net, "Jonas Voss"
<voss@null.dk> wrote:

> Jeg oplevede det samme ske efter jeg havde installeret fonte fra Adobe
> Font Folio. Problemet var, at Helvetica blev skiftet ud med en
> kyrilisk version af Helvetica.
>
> Har du installeret nogle fonte for nylig?

Ja, det må da være grunden til!! Har netop lige installeret Adobe Font
Folio!!
Er der en bestemt måde jeg kan fjerne denne kyrilisk font på???

/Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-06-03 16:20

> [...]

> Folio!!
> Er der en bestemt måde jeg kan fjerne denne kyrilisk font på???

Tjek Helvetica-mappen, mener den hedder noget med Helvetica CY eller
lignende...

   "The ships hung in the sky
   in much the same way that bricks don't."

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 18-10-03 23:32

On 12/06/03 17:19, in article 59imr-ioe.ln1@hexley.verture.net, "Jonas Voss"
<voss@null.dk> wrote:

> Tjek Helvetica-mappen, mener den hedder noget med Helvetica CY eller
> lignende...
Jeg har det problem at når jeg går ind på www.mathematica.com så vises alle
billeder med japanske/kinesiske bogstaver indtil jeg vælger English nederst.
Jeg ved ikke lige hvad der er galt.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-10-03 01:01

Henning Vestergaard Poulsen <hvp@livgarden.dk> wrote:

> Jeg har det problem at når jeg går ind på www.mathematica.com så vises alle
> billeder med japanske/kinesiske bogstaver indtil jeg vælger English nederst.
> Jeg ved ikke lige hvad der er galt.

Jeg havde fat i deres Webafdeling for et par måndeder siden af samme
årsag. De fandt frem til årsagen: En bug i Safari der fortæller dem at
du sidder på et system der taler dk-ja, altså en japansk variant. Deres
løsningsforslag er enten at skifte sprog til engelsk, eller skifte
browser - Mozilla klarer siderne uden problemer.
De, og jeg, har sendt bug-raport til Apple.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...