Kommet på forsiden pga. tun :-s
Fra : H-J M

Dato : 12-06-03 11:23

Blev stoppet af politiet igår..
Vicepolitikommissæren stod i civilt og ventede på mig
Jeg fik lov til at trække den ned på stationen og pille de ulovlige dele af.
(De fik kun karb og udst )
På vej op ovenpå hvor jeg skulle underskrive de der papirer så jeg 10-15
flyttekasser og poser FYLDT med dejlige knækpotter og cyller
Men fik underskrevet sedlerne.. og har fået en bøde på 800 hvilket jeg synes
er ok.
Idag er jeg så på forsiden af avisen.
Ude til højre på Stifttidende er der jo sådan en kolonne hvor der står små
nyheder.. og der står jeg så som nummer to nyhed..
Folk der ikke modtager Nordjyske:

Ulovlig Knallert

En 16-årig mand fra Brønderslev blev i går stoppet på sin ulovlige knallert
i Brønderslevs Midtby. Politiet har tidligere obeseveret en særdeles hurtig
kørende knallert ( ) i Bredgade (der hvor jeg bor) i Brønderslev og det
var føreren af denne knallert, der gik i politiets net i går kort før kl. 13
_____________

Nordjyske har sq for lidt at puttte på forsiden siden de skriver om at en
knallert der kører 60 får taget udst. og karb samt en bøde på 800kr

Har i været ude for noget lignende?
Og hvad synes i ellers om at jeg har præsteret at komme på forsiden sammen
med mordere og firmaer der går konkurs?

Han snakkede om at de ville holde skarpt øje med mig. Han ved sq godt at der
ikke går længe før den _Kan_ være ude og køre ulovligt igen.. Men jeg har
valgt at jeg hellere vil prøve noget nyt...
Derfor er maxien også til salg nu
Den er sat til salg som:
Malet Hvid. Lakken er ikke pæn,
Tun: Cylinder, top,studs og CDI.
Karburator og udstødning taget af politi.
Starter første gang, 60-65km/t, der medfølger dele for ca. 3000 bla. ekstra
stel skilt ad klar til nedslibning og lakning, 3 lovlige motorblokke, udst.,
karb, tænding og meget mere . Sæges kun grundet mangel på penge til bøde.
Bemærk: 2 maxier der er blevet skilt ad. Dele for ca 6000kr indkøbt og en
maxi er samlet af alle disse dele. Nedslag i pris v. hutig handel! Handel
uden dele kan også arrangeres. 9700 Brønderslev
2500

Er det ikke ok?

PS. Mail hvis du vil byde

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Biz

Dato : 12-06-03 11:50

Hehe...
På forsiden ligefrem x)
Har faktisk også hørt om en del andre der blev snuppet af civilbetjent i
går - noget trist noget!

Fra : H-J M

Dato : 12-06-03 13:15

"Biz" <tobias86@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe...
> På forsiden ligefrem x)
> Har faktisk også hørt om en del andre der blev snuppet af civilbetjent i
> går - noget trist noget!

Problemet er at da jeg blev snuppet havde han lige set mig komme kørende og
så var han gået ud fra sit kontor. taget en læderjakke på og stillet sig til
at vente på mig. Det er sq lidt træls sådan noget :(

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Anders Jensen

Dato : 12-06-03 16:03

Du er guddøde mig en hjernedød idiot!!!. Hvis du nu kørte det lovlige inde i
byen ( 30 jvis du har glemt det og på cykelstien ) var du for det første
ikke blevet bemærket tidligere, samt du var sluppet for konfiskering og
bøde. Så kan du for min skyld køre som en brækket arm på steder hvor du kun
slår dig selv ihjel og ikke er til fare for andres liv og lemmer. Og nej jeg
gider ikke høre en gang jydsk gylle om at 'jeg passer jo på og etc.'

Anders

Fra : Gorgeous

Dato : 12-06-03 18:03

"Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> gider ikke høre en gang jydsk gylle om at 'jeg passer jo på og etc.'

STOP SÅ DET FLAMERI

Fra : Morten

Dato : 12-06-03 18:23

> Du er guddøde mig en hjernedød idiot!!!. Hvis du nu kørte det lovlige inde

Såså, manden kan jo ikke gøre for han er jyde.
Derud over jeg enig, alt over 40 på cykelsti skulle straffes med døden, men
nu siger han jo ikke noget om hvor han kørte så ro på.

F.eks. er der hver morgen en PGO 30-knallert, der fræser forbi mit vindue
med en 50-55 km/t (i byen), men da han placerer sig og kører som en
velopdragen 45'er-kører er alle (inkl. mig) tilsyneladende ret ligeglade,
for det har han gjort i over ½ år. Men, da den naturligvis er ulovlig må man
kalkulere med at man en dag bliver stoppet.
Skulle det ske han kommer i en ulykke må vi håbe han har en forsikring, de
skal nemlig betale i første omgang, men i anden omgang /kan/ de så kræve
betaling af ham, da hans knallert er ulovlig - om han kommer til det vil
svjh komme an på en konkret bedømmelse, men kan da forestille mig at har
f.eks. modpart ikke overholdt vigepligt vil der ikke blive krævet 30-køren
noget, da vigepligten vejer tungere end hastighedsgrænsen - og så er det
modpartens skyld og hans forsikring, der skal dække. 30-køren kan dog se
frem til bøde samt konfiskation af ulovlige dele.

Mvh
Morten

Fra : H-J M

Dato : 12-06-03 19:41

"Morten" <tilt_u_FJERNdennetext@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Såså, manden kan jo ikke gøre for han er jyde.
> Derud over jeg enig, alt over 40 på cykelsti skulle straffes med døden,
men
> nu siger han jo ikke noget om hvor han kørte så ro på.

Jeg bruger ikke cykelsti. Jo hvis jeg bliver tvunget til det men så er
farten ikke højere end 30

> [...]
man
> kalkulere med at man en dag bliver stoppet.

Hvis jeg kører hurtigere end 30 er det de 60 som man må køre i byen (self.
mindre længere inde).. Overhaler aldrig biler men følger pænt efter dem.

> [...]
> modpartens skyld og hans forsikring, der skal dække. 30-køren kan dog se
> frem til bøde samt konfiskation af ulovlige dele.

Det er sq en del af "spillet" når man tuner

Fra : Morten

Dato : 12-06-03 19:56

> [...]

> mindre længere inde).. Overhaler aldrig biler men følger pænt efter dem.

> Det er sq en del af "spillet" når man tuner

Al ræspææækt herfra!

Mvh
Morten

Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-06-03 07:26

"Morten" <tilt_u_FJERNdennetext@hotmail.com> wrote

Erhmm - I byzone må man køre 50

> Al ræspææækt herfra!

Jeppers.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Morten

Dato : 13-06-03 08:13

> Erhmm - I byzone må man køre 50

Ja, undtagen hvor der er skiltet med højere hastighed. F.eks. er der i hvert
fald to steder med 70 i Helsingør, ét med 60 i Ålsgårde og i hvert fald også
ét lille stykke med 60 i Espergærde.
I Hillerød er der vist også nogle 60'ere, men det er lang tid siden jeg har
været der, det var da jeg studerede for nogle år tilbage.

Så undtagelser eksisterer altså :)

Mvh
Morten

Fra : H-J M

Dato : 12-06-03 19:33

> Du er guddøde mig en hjernedød idiot!!!. Hvis du nu kørte det lovlige inde
> byen ( 30 jvis du har glemt det og på cykelstien ) var du for det første

Hvem fanden siger jeg ikke også gør det? Det ENESTE! sted jeg kører mere end
30 er på den store vej vi har i brønderslev der hedder Bredgade.. Jeg kan
sige at det også er den vej unge "fart-bøller" i deres sænkede golfer også
kører ræs på side om side hvis det kan give dig en ide om hvor stor vejen
er! Jeg får den fandme aldrig over 30 i midtbyen.

> [...]
jeg
> gider ikke høre en gang jydsk gylle om at 'jeg passer jo på og etc.'

Jydsk gylle? Hvis du ikke har noget klogt og sige og ikke gider at
kommentere det ordentligt
Hvis det var sandt at jeg kørte dødskørsel i midtbyen så sad jeg nok ikke og
grinede af det og gav mig lyst til at poste det her i gruppen.. VEL?

Fra : Anders Jensen

Dato : 13-06-03 23:03

Åh ja hvad sagde jeg. Modsiger du ikke dig selv?? Er blevet observeret med
høj fart i byen. Det må vel være over 30 eller hva'??

Fra : Calle.

Dato : 14-06-03 09:08

Anders Jensen wrote:
> Åh ja hvad sagde jeg. Modsiger du ikke dig selv?? Er blevet
> observeret med høj fart i byen. Det må vel være over 30 eller hva'??

Lær at skrive under det du citerer

--
Calle

Fra : Anders Jensen

Dato : 14-06-03 13:05

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Lær at skrive under det du citerer
>
> --
> Calle

Undskyld

Anders

Fra : H-J M

Dato : 14-06-03 15:43

> Åh ja hvad sagde jeg. Modsiger du ikke dig selv?? Er blevet observeret med
> høj fart i byen. Det må vel være over 30 eller hva'??

Nej? det gør jeg da ikke?
Den vej jeg kører 60 på ligger også inden for by linjerne.. Og det er er
altså høj fart efter avisens mening..

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Anders Jensen

Dato : 18-06-03 15:59

> "Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej? det gør jeg da ikke?
> Den vej jeg kører 60 på ligger også inden for by linjerne.. Og det er er
> altså høj fart efter avisens mening..

Adspurgt hos Brønderslev politi ( ja man kan ringe ) er der en
hastighedsbegrænsning på 50 på Bredgade. Iøvrigt ligger politistationen oppe
ved DSB-stationen
og her er der ihvertilfald eb begrænsning på 50 ( ja jeg kender også
Brønderslev ). Det passer så på den anden side dårligt overens med din
historie om at han så dig, hentede sin jakke og så 'lå på lur'. Og ved du
hvad??. Jeg vil egentlig hellere ha' nyheder om 16 årige drenge der bliver
taget på knallert på forsiden end død og elendighed.
Kør 30 i byen ( og på cykelsti hvis der en sådan ) og kør dig selv ihjel
alle andre steder alene. Det rager mig en fjer.'

MVH Anders

Fra : H-J M

Dato : 18-06-03 21:26

> Adspurgt hos Brønderslev politi ( ja man kan ringe ) er der en

Hvad mener du med den parantes der? At alle udover dig ikke ved at
politistationer har et telefon nummer?

> hastighedsbegrænsning på 50 på Bredgade. Iøvrigt ligger politistationen
oppe
> ved DSB-stationen

Så bed dem om at sætte en fart-fæde op.. damn de kunne tjene mange penge!
Når alt og alle ligger på 60?
Har jeg sagt den ikke ligger ved stationen??

> og her er der ihvertilfald eb begrænsning på 50 ( ja jeg kender også
> Brønderslev ). Det passer så på den anden side dårligt overens med din
> historie om at han så dig, hentede sin jakke og så 'lå på lur'. Og ved du

Hvad mener du med det? Det sagde han til mig at han gjorde! Han har kontor
ud til Parkeringspladsen. Og kan se ALT trafik den vej jeg kørte.

> hvad??. Jeg vil egentlig hellere ha' nyheder om 16 årige drenge der bliver
> taget på knallert på forsiden end død og elendighed.
Jeg ved ikke med dig.. Men jeg vil sq helst vide at hr. pedersen er
massemorder end at han har en knægt der følger trafikken og IKKE kører
hasarderet ind og ud mellem bilerne (dem har vi et par stykker af her i
byen!!)

> Kør 30 i byen ( og på cykelsti hvis der en sådan ) og kør dig selv ihjel
> alle andre steder alene. Det rager mig en fjer.'

Hvis det her topic rager dig en fjer.. hvad så med at lade være med at
læse/bruge tid og telefon regning på det?
Og hvad mener du med den sætning lige før det?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Freeman^

Dato : 18-06-03 23:56

Folk det tuner og kører uansvarligt burde have inddraget retten til at køre
på motoriseret køretøj..

På en scooter med skivebremse, og ordenlig fører uden alkohol i blodet, kan
man sagtens følge hastigheden, uden at være til gené for andre!
Hvis vejen er tom, følger du bare de skiltede hastigheder, ingen problemer
der!

Derimod 45´ere, og andre knallerter for den sags skyld, ser bare mest gamle
mænd på deres 45´ere, der ligger og kører råddent midt på vejen, og blokker
for biler der må køre 60, burde ikke være lovligt!

I mine ører lyder Anders Jensen som en sur gammel gris, der bare hader alle,
især "børn", der gør noget forkert.

Zster, fortæl dog historien 100% ærligt, løgner bliver kun lavet for at
blive afsløret!

Mvh en TRÆT
Freeman^
Stalker powered by Dopller, Pinasco, Top Racing og Italkit

Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-03 06:18

> I mine ører lyder Anders Jensen som en sur gammel gris, der bare hader
alle,
> især "børn", der gør noget forkert.

36 år så hvis det er gammel gris så OK. Men hader nej. Derimod ingen respekt
til unge der ikke kan køre ordentligt. Cykelstien er et sted hvor der også
befinder sig trafikanter der kører langt under de 3o der er tilladt på
knallert. Blandt andet mine børn. Og ve den arme stakkel der kommer til at
gøre noget ved dem fordi de ikke kan overholde færdselsreglerne og kører
over 30 derinde hasarderet. 'jamen så kører jeg bare på vejen!!!. Måske ikke
lige det rette sted når din primære uddannelse i færdsel
er kommet gennem børnenes trafikklub og ungdomsskolens knallertundervisning.
Ja man er sikkert en helvedes fyr når ens maxi/jog kan køre hurtigt, al
respekt for det. Men hold jeres fartudgydelser til steder hvor der ikke er
andre 'bløde' trafikanter.

MVH Anders

Fra : H-J M

Dato : 19-06-03 08:29

> [...]
> til unge der ikke kan køre ordentligt. Cykelstien er et sted hvor der også
> befinder sig trafikanter der kører langt under de 3o der er tilladt på
Ja? Og hvor vil du hen med det? Jeg kører fandme ikke over 30 på stierne!
Det er uforsvarligt. Jeg kan ikke se om der kommer et barn på cykel eller en
pensionist.. eller hvad hvis der er en der kører længere ud en hajtænderne
(det er der fandme mange der gør!!!) så kan jeg sq ik nå at undvige med 30+
i timen!

> [...]
> lige det rette sted når din primære uddannelse i færdsel
> er kommet gennem børnenes trafikklub og ungdomsskolens
Et eller andet sted skal jeg sq placere mig! Og hvad har jeg ikke lært der
gør at jeg kan placere mig 20 cm fra cykelsti til kantsten? Tror du jeg
ligger og slingrer ud og ind og overhaler biler?

> Ja man er sikkert en helvedes fyr når ens maxi/jog kan køre hurtigt, al
> respekt for det. Men hold jeres fartudgydelser til steder hvor der ikke er
> andre 'bløde' trafikanter.

Biler er sq ik bløde!

Fra : H-J M

Dato : 19-06-03 08:35

"Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Btw. Anders.. jeg vil sq egentligt gerne have nogle argumenter for de
påstande du fyrer af i dit post fra 18-06-03 16:58 og de svar jeg giver
18-06-03 22:26

Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-03 14:30

> [...]
>
> Btw. Anders.. jeg vil sq egentligt gerne have nogle argumenter for de
> påstande du fyrer af i dit post fra 18-06-03 16:58 og de svar jeg giver

Er hermed gjort.

MVH Anders

Fra : H-J M

Dato : 19-06-03 08:33

"Freeman^" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man sagtens følge hastigheden, uden at være til gené for andre!
> Hvis vejen er tom, følger du bare de skiltede hastigheder, ingen problemer
Maxi har ik skivebremse.. Men bremser! Det er sq dem der altid virker
optimalt! Måske min cylinder har sat sig, måske kæden er knækket. Men du kan
sq altid være sikker på at jeg kan bremse hurtigt, og effektivt

> [...]
> for biler der må køre 60, burde ikke være lovligt!

> I mine ører lyder Anders Jensen som en sur gammel gris, der bare hader
Tak.. ville gerne have en anden til at sige det. Prøvede først at tage hans
indlæg stille og roligt da jeg hader mudderkastning og jeg ikke mener at det
er andet end såkaldt posthuntíng.

> Zster, fortæl dog historien 100% ærligt, løgner bliver kun lavet for at
> blive afsløret!
Jeg fortæller sq også 100% sandheden! At en som Anders Jensen sidder og
prøver at finde alle mulige huller der kan bevise at jeg kører som
alkoholikerne på vej hjem nede fra den lokale eller konfi peter der har fået
en afdroslet Aprillia Sonic men ingen pap har.. Det kan genere mig sådan
noget!

Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-03 14:47

> [...]
kan
> sq altid være sikker på at jeg kan bremse hurtigt, og effektivt

Som en lille reminder ( hvis du har glemt det fra fysik ) Hvis du fordobler
din hastighed, firedobler du din bremselængde.!!

> [...]
hans
> indlæg stille og roligt da jeg hader mudderkastning og jeg ikke mener at

Gammel gris er en reference til seksuelle tilbøjligheder og det tror jeg
ikke vi har snakket om. Gammel ja. Faktisk begyndte jeg at køre på 2-hjulet
motoriseret køretøj da du var 9 år.

> [...]
fået
> en afdroslet Aprillia Sonic men ingen pap har.. Det kan genere mig sådan

Jeg vil egentlig gerne kommentere hvorfor jeg blev harm over dit oprindelige
indlæg. Du beklager dig meget over rimeligheden i at blive taget for at køre
for stærkt.
1: Erkend du har overtrådt loven. 2: Lad være med at betragte politiet som
en 'fjende' man skal prøve at snyde/narre. Den gang jeg var på din alder var
der ikke
nogle der tænkte på politiet som ens 'fjende'. Og her er vi inde i en farlig
udvikling i samfundet. Hvis alle ( læs mange ) selv sætter grænserne for
hvad de finder
acceptabelt i forhold til loven skrider vores retssamfund. Ok vi går over
for rødt når der ikke er nogen der ser eller vi ikke lige synes vi gider at
vente. Vi kører for stærkt på motorvejen for det gør alle de andre jo. Og
jeg kører ud på kørebanen hvis jeg synes det går for langsomt på cykelstien.
På den måde gradbøjer man selv loven efter ens eget forgodtbefindende. Hvad
nu hvis jeg syntes at det var moralsk acceptabelt at stjæle?? Eller ha' sex
med piger/drenge under 15?? Og slå ihjel var en fin ting??
Køre rundt stangberuset i bil?? Men nej du synes at en
hastighedsoverskridelse på 100% ( nogle steder er acceptabelt fordi du i din
verden har accepteret det.
Men giver det dig nogen særstatus overfor resten af samfundet?? Næ egentlig
ikke. Ydermere gambler du med resten af dit liv. Hvis, og jeg siger hvis, du
kører en person ned på din knallert med for høj fart dækker din forsikring
nemlig ikke. Så ikke alene kommer du til at hænge på skyldfølelsen over at
ha' lemlæstet et andet menneske for resten af livet, du kommer også
økonomisk til at 'hænge' på det resten af livet.
Tænk over næste gang du trækker ud på vejen eller gir lidt ekstra gas på
cykelstien.
Og endnu engang. Kør for min skyl race mod eller med hinanden, men gør det
på steder hvor andre ikke kan komme til skade. Det kan være forfærdeligt
morsomt at køre stærkt, men gør det under ansvar for andre folks liv og
lemmer.

MVH Anders

Fra : H-J M

Dato : 19-06-03 17:31

> [...]
oprindelige
> indlæg. Du beklager dig meget over rimeligheden i at blive taget for at
Det har jeg da også gjort? Der har da ingen retssag været eller
dommerkendelse.. er det så ikke en gyldig erkendelse?

> 2: Lad være med at betragte politiet som
> en 'fjende' man skal prøve at snyde/narre.

Det gør jeg heller ik. Politiet er ik fjenden.. de gør bare deres arbejde og
hvis de ikke gjorde det hvem skulle så? Det er da også en del af risikoen..
da jeg stod og puttede andre dele osv. på min maxi.. der vidste jeg da godt
at jeg nok i sidste ende ville møde dem.

> hastighedsoverskridelse på 100% ( nogle steder er acceptabelt fordi du i
din
> verden har accepteret det.
Det er også en påvirkning fra andre..
Hvor udbredt er knallert/scooter tuning ikke? det er jo nærmest en "lille
sport"..
Så det er vel ikke kun mig der har det sådan. Og politiet ved det jo godt da
de laver de her razziaer hvor de tager alt og alle på 2 hjul med til tjek.
Selv politimændende har sikkert haft en knallert der nok kunne køre lidt
mere end 30 ik? Kort sagt jeg er ikke den eneste her i verdenen der har fået
en 2 takter til at rende lidt mere end 30.. Tror vel omkring 50% af alle
mænd i dk har haft/prøvet at køre mere end 30 på knallert?

> Tænk over næste gang du trækker ud på vejen eller gir lidt ekstra gas på
> cykelstien.

For sidste gang! Jeg GIVER IKKE ekstra gas på cykelstien? Hvor har du fået
den mærkelige ide fra?

> [...]
> på steder hvor andre ikke kan komme til skade. Det kan være forfærdeligt
> morsomt at køre stærkt, men gør det under ansvar for andre folks liv og

Og det gør jeg også! Der ligger en øde landevej et godt stykke fra byen hvor
man kan køre træk så meget man har lyst til. Har kun set en traktor en gang
ellers ser jeg aldrig biler. cykler, børn eller andet derude.

Fra : Anders Jensen

Dato : 20-06-03 22:44

> [...]
> en 2 takter til at rende lidt mere end 30.. Tror vel omkring 50% af alle
> mænd i dk har haft/prøvet at køre mere end 30 på knallert?

Ahem!! Det gør det vist ikke mere lovligt?? Hvad nu hvis alle syntes det var
acceptabelt at småstjæle i butikker?? Hvor skulle beløbet så skille os fra
at det var socialt acceptabelt til det blev ulovligt.?? Og hvad nu hvis alle
i din omgangskreds begyndte ( ? ) at tage ecstacy. Ville du så også starte.
Jeg tror du har et forklaringsproblem.
Og når du nu så gerne vil ha' svar ud af mig så svar lige på min sidste
mail. Sådan ordentligt til det væsentlige, hvis du forstår.

MVH Anders

PS: Fint i har et sted at køre race. Bare pas på.

Fra : H-J M

Dato : 21-06-03 01:50

> Og når du nu så gerne vil ha' svar ud af mig så svar lige på min sidste
> mail. Sådan ordentligt til det væsentlige, hvis du forstår.

Hvilket indlæg? TDC's server er lidt træls.. den er begyndt at slette div.
indlæg som den også gjorde for ~1 år siden så det kan godt tænkes jeg ik har
set det..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : H-J M

Dato : 21-06-03 01:59

"Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP>
> Det gør det vist ikke mere lovligt?? osv.
<SNIP>

Umiddelbart vil jeg sige at der er en hel del forskel på at små stjæle i
butikker og tune knallerter. Og hvis min omgangskreds er på ecstasy så lad
dem da være det. Det er deres eget liv de skal tage op til revudering. Er du
sikker på at du ikke mente "Hvis min omgangskreds solgte E" ? Det har jeg
til gengæld noget imod!
Det jeg vil frem til med det andet indlæg var at en ret stor procent del af
den danske befolkning ved at knallerter kan og bliver tunet. Der er også
mange der anerkender at de også selv har gjort det. Det er vel en lille hvid
løgn som det meste af DK lever på at deres knallerter er lovlige. Og
politiet ved det udemærket godt! Gud ve' om Anders Fogh også har haft en
Ciao med pedaler og uden plumb der kunne pressen op på en rasende fart af 50
i timen ned af bakke henover styret? Forstår du min pointe nu?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : PedalTramper

Dato : 21-06-03 10:50

Hvor mange stemmer for at ende denne debat nu??? Jeg synes efterhånden
denne tråd er blevet en stor omgang mudderkastning om personlige
holdninger.

Jeg kører selv scooter... den er afdroslet, men ikke tunet. Det giver en
roligere motorgang og et lavere benzinforbrug. Men det afholder mig ikke
fra at køre pænt. Jeg holder 25-30 km/t i byerne, og når jeg kommer ud på
landevejen, ligger jeg med ca 50 km/t - men ALDRIG på en cykelsti.

Faktisk vil jeg vove den påstand, at i og med scootere og knallerter er
begrænset til 30km/t er den psykologiske frustration ved "ikke at komme
nogen vegne" på længere ture så stor, at man ufravigeligt kører mere
"råddent" end man burde - også i byerne - det skete for mig selv.

Efter at den er blevet afdroslet kører jeg en hel del pænere i byen og
tager flere hensyn, idet jeg ved, at jeg kan indhente det lille minut jeg
måske taber, når føst jeg er kommet udenfor byskiltet.

Og at man ligger med 45-50 km/t på landevejen kan jeg ikke se noget galt i,
selvom jeg principielt ved at det ikke er lovligt i Danmark.

Men hvor mange af os venter for rødt lys i fodgængerfeltet klokken 3 en
søndag morgen, hvis der ikke er nogen trafik??? Det er lige så ulovligt -
cyklister giver ikke tegn eller orienterer sig, de svinger til højre for
rødt, billister bruger "taxt-gult" til lige at smutte over og overhaler
indenom... Trafikken i Danmark er et stort anarki.

Ingen er hellige - heller ikke alle herinde der har svinet knægten til der
startede denne tråd. Jeg er heller ingen undtagelse selv, men prøver nu at
køre hensynsfuldt.

Nuvel, jeg synes heller ikke man skal køre 60 i byen, så du får også mit
lille "fyfy" her - så er det sagt

Jeg har et ønske her i gruppen - stop denne tråd og lad være med at
mudderkaste - kan vi det, er vi allerede nået et langt stykke.

God weekend
/PedalTramper

Fra : H-J M

Dato : 21-06-03 12:45

"PedalTramper" <Pedal@Tramper.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange stemmer for at ende denne debat nu??? Jeg synes efterhånden
> denne tråd er blevet en stor omgang mudderkastning om personlige
> holdninger.

Jeg synes selv jeg har prøvet på det de sidste 5-6 indlæg

> [...]
> nogen vegne" på længere ture så stor, at man ufravigeligt kører mere
> "råddent" end man burde - også i byerne - det skete for mig selv.

Hmm det er der måske noget om...

> [...]
> køre hensynsfuldt.

> Nuvel, jeg synes heller ikke man skal køre 60 i byen, så du får også mit
Det er så iorden.. Vil sq hellere have et "fyfy" end 30.000 indlæg basket
lige i hovedet om at jeg ikke laver andet end at køre andres små børn ned og
er en idiot der ikke kan opføre sig ordentligt

> Jeg har et ønske her i gruppen - stop denne tråd og lad være med at
> mudderkaste - kan vi det, er vi allerede nået et langt stykke.

Tak please!

> God weekend
> /PedalTramper

I ligmåde da!

Mvh.
hans-Jacob

Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-03 14:30

> Hvad mener du med den parantes der? At alle udover dig ikke ved at
> politistationer har et telefon nummer?

Jeg bor i Kbh. så en inspektionstyr til Brønderslev havde været lidt lang.
Så ja jeg ringede og spurgte hvad hastighedsbegrænsningen var på Bredgade.

> oppe
>
> Så bed dem om at sætte en fart-fæde op.. damn de kunne tjene mange penge!

Hvis nu folk overholdt hastighedsgrænserne ville det så ikke være bedre??

> [...]
> massemorder end at han har en knægt der følger trafikken og IKKE kører
> hasarderet ind og ud mellem bilerne (dem har vi et par stykker af her i

Jamen så held og lykke til hr. Pedersen. Jeg mener nu stadig det jeg skrev
om forside-historier.

> Hvis det her topic rager dig en fjer.. hvad så med at lade være med at
> læse/bruge tid og telefon regning på det?

Det her er et disskusions-forum hvor alle har lov til at skrive hvad de
mener. Og jeg mener at mange knallert 30'er kører for stærkt og hasarderet.
Det er min mening hvad enten du kan li' den eller ej.

> Og hvad mener du med den sætning lige før det?

Jeg mener at hvis du kommer ud for en ulykke ( hvad jeg selvfølgelig ikke
håber for din familie ) så gør du det alene uden at andre kommer til skade.
I værste fald kunne du dø af det.

> Mvh.
> Hans-Jacob

MVH Anders

Fra : keddeyamse

Dato : 02-03-04 11:21

Hmm hvorfor skal alle i gamle nisser altid skabe jer!!??? i har sku os
kørrt hurtigt på jeres puch, yamaher og hondaer engang!!! jeg er sku
pisse ligeglad med hva i mener ! jeg køre som alle andre gør i min by..
og der er ikk nogen som har ondt i røven over det! jeg har selv en
yamaha 4 gear og den ska nok gå de 90 - 100!!! MOJN!

http://www.kandu.dk/

Fra : Piwo

Dato : 02-03-04 15:59

Hejsa Keddeyamse

Faktisk var der også noget der hed Kreidler og everton dengang, og de kørte
stærkt af helvede til med de rette stumper.
Og så er det ikke alle der har ondt i røven over at en knallert kan køre
stærkt.
Personligt oplever jeg da tit at nogen ræser forbi med en forfærdelig fart,
men hvis forholdene er til det, så ok med mig.

Desværre er der nogle der ikke får lært at holde igen, og det koster, ofte
liv og lemmer, desværre.

Og til sidst, jeg er en gammel nisse, der savner sin kværn, der kunne køre
rigtigt stærkt, rigtig rigtig stærkt.

Piwo