/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Nabostrid
Fra : Blue


Dato : 12-06-03 07:25

Ved ikke hvad jeg skal sige til det.
Grotesk er måske det rette ord.
Lader artiklen tale for sig selv.

http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=141820


Hilsen Katja

---------------------------------------------------------------------
"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://www.giantcompany.com







 
 
Sanni Truedsson (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Sanni Truedsson


Dato : 12-06-03 08:00

har lige læst artiklen, og jeg blev bare SÅÅÅÅ vred.
Hvorfor skal det gå ud over sagesløse dyr, at et kvindemenneske trænger til
proffessionel hjælp.
Det gør mig vanvittig at lovgivningen "kun" idømmer en bøde for sådan en
bestialsk handling, som iøvrigt er en 2.gangs forteelse.
Hvad er det dog for et samfund vi lever i????

Sanni som stadig er MEGET vred.



Annette Skovbon (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Annette Skovbon


Dato : 12-06-03 08:40

Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.
At måden det blev gjort på er modbydelig og fuldstændig psykopatisk kan
vi snildt blive enige om.

Jeg skammer mig over at være af samme race som 'hærværksmanden'...

--Annette


On Thu, 12 Jun 2003 08:25:20 +0200, Blue wrote:

> Ved ikke hvad jeg skal sige til det.
> Grotesk er måske det rette ord.
> Lader artiklen tale for sig selv.
>
> http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=141820
>
>
> Hilsen Katja
>
> ---------------------------------------------------------------------
> "Are you still wasting your time with spam?... There is a solution!"
>
> Protected by GIANT Company's Spam Inspector The most powerful anti-spam
> software available. http://www.giantcompany.com

Doris (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Doris


Dato : 12-06-03 09:34

Hvis jeg vidste, hvor hun boede henne, så er det f..... godt hun er
bortrejst. :( :(
"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2003.06.12.07.40.23.668769@yahoo.dk...
> Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
> medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
> færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.
> At måden det blev gjort på er modbydelig og fuldstændig psykopatisk kan
> vi snildt blive enige om.
>
> Jeg skammer mig over at være af samme race som 'hærværksmanden'...
>
> --Annette
>
>
> On Thu, 12 Jun 2003 08:25:20 +0200, Blue wrote:
>
> > Ved ikke hvad jeg skal sige til det.
> > Grotesk er måske det rette ord.
> > Lader artiklen tale for sig selv.
> >
> > http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=141820
> >
> >
> > Hilsen Katja
> >
> > ---------------------------------------------------------------------
> > "Are you still wasting your time with spam?... There is a solution!"
> >
> > Protected by GIANT Company's Spam Inspector The most powerful anti-spam
> > software available. http://www.giantcompany.com



hunuspus (12-06-2003)
Kommentar
Fra : hunuspus


Dato : 12-06-03 10:16

hovedgaden i flakkebjerg!!!
"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee83af9$0$97249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvis jeg vidste, hvor hun boede henne, så er det f..... godt hun er
> bortrejst. :( :(
> "Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:pan.2003.06.12.07.40.23.668769@yahoo.dk...
> > Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
> > medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
> > færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.
> > At måden det blev gjort på er modbydelig og fuldstændig psykopatisk kan
> > vi snildt blive enige om.
> >
> > Jeg skammer mig over at være af samme race som 'hærværksmanden'...
> >
> > --Annette
> >
> >
> > On Thu, 12 Jun 2003 08:25:20 +0200, Blue wrote:
> >
> > > Ved ikke hvad jeg skal sige til det.
> > > Grotesk er måske det rette ord.
> > > Lader artiklen tale for sig selv.
> > >
> > > http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=141820
> > >
> > >
> > > Hilsen Katja
> > >
> > > ---------------------------------------------------------------------
> > > "Are you still wasting your time with spam?... There is a solution!"
> > >
> > > Protected by GIANT Company's Spam Inspector The most powerful
anti-spam
> > > software available. http://www.giantcompany.com
>
>



Henrik Pedersen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-06-03 09:41

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> writes:

> Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
> medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
> færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.
> At måden det blev gjort på er modbydelig og fuldstændig psykopatisk kan
> vi snildt blive enige om.

Niks det er ikke tilladt at pine et dyr ihjel, du må aflive det hvis
du fx har jagttegn eller tager dyret med til dyrlægen og lader ham
gøre det...

Men det er klart en tragisk sag og en "lidt" psykotisk måde at reagere
på, men kattene kunne have undgået den skæbne, hvis hun havde haft en
løbegård eller lign...

> Jeg skammer mig over at være af samme race som 'hærværksmanden'...

Også jeg men du mener nok art og ikke race tænker jeg *S*

> --Annette
>

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa
http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Annette Skovbon (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Annette Skovbon


Dato : 12-06-03 09:48

> Niks det er ikke tilladt at pine et dyr ihjel, du må aflive det hvis du
> fx har jagttegn eller tager dyret med til dyrlægen og lader ham gøre
> det...
Jeg skriver også netop aflive,- ikke pine ihjel.

> Men det er klart en tragisk sag og en "lidt" psykotisk måde at reagere
> på, men kattene kunne have undgået den skæbne, hvis hun havde haft en
> løbegård eller lign...
Netop

> Også jeg men du mener nok art og ikke race tænker jeg *S*
Yeah - det gik lidt stærkt

Vh. Annette

Henrik Pedersen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-06-03 09:52

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> writes:

> Jeg skriver også netop aflive,- ikke pine ihjel.

*SS* Jo jeg så det godt, men sammenhængen bød mig at komme med den...

> Vh. Annette

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa
http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Else Gyldenkærne (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 12-06-03 10:09


"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2003.06.12.07.40.23.668769@yahoo.dk...
> Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
> medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
> færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.

Nej, det er da ikke tilladt at aflive dyr, hvis man ikke er dyrlæge eller
jæger.
Man må *indfange* et dyr på ens grund - og HVIS det dør under indfangningen
kan man ikke dømmes for det. Men aflive det må man altså ikke. Man må heller
ikke aflive sin egen voksne kat (men desværre, så vidt jeg ved, godt
killinger).

Mvh. Else.



Jynis (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Jynis


Dato : 12-06-03 12:22


> Nej, det er da ikke tilladt at aflive dyr, hvis man ikke er dyrlæge eller
> jæger.
> Man må *indfange* et dyr på ens grund - og HVIS det dør under
indfangningen
> kan man ikke dømmes for det. Men aflive det må man altså ikke. Man må
heller
> ikke aflive sin egen voksne kat (men desværre, så vidt jeg ved, godt
> killinger).
>
> Mvh. Else.

Så længe det er lovligt at slagte en høne , er der vel ikke noget ulovligt i
at aflive killinger , bare det bliver gjort humant. Jeg vil nu godt pointere
at jeg ikke gør det selv. Hvad høns angår , er det meget mere human,at hakke
hovedet af end at sende dem på slagteri.I min tid på fjerkræslagteriet så
jeg så meget at mine dyraldrig kommer der. Så hellere selv svinge øksen. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk





Marianne Hellemose (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Marianne Hellemose


Dato : 12-06-03 13:02

Jytte skrev
<Her hos os og i nabolaget er der kun normale
raske og sundt tænkende mennesker , der ikke kunne drømme om at gøre dyr
fortræd.>

Åh ja..............det tror de fleste katteejere, indtil deres
kat figurer i avisen.Om det er "sygelige tanker" ved jeg
ikke, alle eks. er faktisk sket og har været at se i tv /
aviser.

<Så længe det er lovligt at slagte en høne , er der vel ikke noget ulovligt
i at aflive killinger >

Ifølge bekendgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5 §13 stk. 2
må aflivning af hunde og katte kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer
med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i aflivning.
Dette gælder ifølge stk. 3 dog ikke for aflivning af hundehvalpe og
kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødselen og ikke
senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.



--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats



maz (12-06-2003)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 12-06-03 14:54

"Annette Skovbon" wrote in message
> Eftersom ejeren var advaret så synes jeg faktisk hun er ligeså
> medskyldig som 'hærværksmanden'. Det er tilladt at aflive et dyr der
> færdes på ens grund hvis ejeren er advaret Iflg. Lov om mark og vejfred.
> Jeg skammer mig over at være af samme race som 'hærværksmanden'...

Svarer lige på flere indlæg hér:
Læs lige artiklen igen : striden havde faktisk *intet* med kattene at gøre -
det handlede om skel og hegn. Det fremgår heller ikke om katten havde
opholdt sig på naboens grund - hun kunne reelt havde taget katten op og
båret den ind på sin grund....
Og jeg tror ikke det ville have hjulpet med en løbegård - så havde idioten
bare lagt gift ud -eller gået ind i løbegården og gjort kattene fortræd. Så
lad venligst vær' med at 'puste' historien op til noget den ikke
indeholder - det har ikke noget med indekatte/udekatte at gøre - og derfor
er det også malplaceret at begynde at snakke om løbegårde - indekatte
osv.....
maria



Trine Kornum Christi~ (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 12-06-03 18:23

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> writes:

> Svarer lige på flere indlæg hér:
> Læs lige artiklen igen : striden havde faktisk *intet* med kattene at gøre -
> det handlede om skel og hegn. Det fremgår heller ikke om katten havde
> opholdt sig på naboens grund - hun kunne reelt havde taget katten op og
> båret den ind på sin grund....

Taget direkte fra artiklen:
»Jeg er ikke i tvivl om, at naboen også står bag drabet på min perser.
To dage før jeg fandt den død, havde hun truet med, at hun ville slå
vores dyr ihjel, hvis de viste sig inde på hendes grund. Nu har jeg én
kat tilbage, den tør jeg simpelthen ikke lukke ud.«

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

maz (12-06-2003)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 12-06-03 23:21

"Trine Kornum Christiansen" < wrote in message...
>> Taget direkte fra artiklen:
> »Jeg er ikke i tvivl om, at naboen også står bag drabet på min perser.
> To dage før jeg fandt den død, havde hun truet med, at hun ville slå
> vores dyr ihjel, hvis de viste sig inde på hendes grund. Nu har jeg én
> kat tilbage, den tør jeg simpelthen ikke lukke ud.«

Perserkatten ja. Men det fremgår stadig ikke direkte, hvor skovkatten var
henne, da hun fik fat i den og mishandlede den. Uanset hvad, omhandlede den
egentlige strid stadigvæk ikke kattene, så det skal ikke og kan ikke bruges
som argument for noget som helst i denne sag.
maria



Broxgaard (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 12-06-03 20:33

hvad med at finde adresse og brænder deres hus ned mest de er der inde?

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Siden for miss candy og minde side for Laban)
"Blue" <Blue@c4-life.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee81ce4$0$76161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ved ikke hvad jeg skal sige til det.
> Grotesk er måske det rette ord.
> Lader artiklen tale for sig selv.
>
> http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=141820
>
>
> Hilsen Katja
>
> ---------------------------------------------------------------------
> "Are you still wasting your time with spam?...
> There is a solution!"
>
> Protected by GIANT Company's Spam Inspector
> The most powerful anti-spam software available.
> http://www.giantcompany.com
>
>
>
>
>
>



Eva Schmidt (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 12-06-03 20:50


Broxgaard <daniel@broxgaard.dk> skrev i en
news:3ee8d527$0$97160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> hvad med at finde adresse og brænder deres hus ned mest de er
der inde?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Miss Candy og Daniel


Ja, jeg må da indrømme, at sådan noget også bringer det værste op
i mig.
Det kvindemenneske må være mentalt syg, ellers finder man da
ikke på den slags!

Men endnu et argument for ikke at have fritløbende katte!!!

mvh Eva




Helle Nielsen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Helle Nielsen


Dato : 12-06-03 21:52

> Ja, jeg må da indrømme, at sådan noget også bringer det værste op
> i mig.
> Det kvindemenneske må være mentalt syg, ellers finder man da
> ikke på den slags!
>
> Men endnu et argument for ikke at have fritløbende katte!!!
>
> mvh Eva
>
>
>

Ja først fik jeg det så dårligt da jeg læste det. Stakkels mis. Havde hun nu
bare aflivet den først og så hække klippet den bag efter! Utroligt at nogen
mennesker har så lidt hjerne at de lader det gå ud over dyr at de er sure på
dyret ejer! Derefter blev jeg så GAL på den kælling som har gjort det. Jeg
er sikker på jeg ville gå amok hvis det var et af mine dyr der blev udsat
for den slags. Håber seriøst det kvindemenneske kommer i psykiatrisk
behandling. Og en bøde...helt ærligt! Hun skulle spærres inde! Hvad bliver
det næste ikke? hun er direkte farlig.

Og ja, endnu en rigtig god grund til at holde sine katte
indenfor...utroligt...vanvittigt..jeg har ikke ord for hvor vred jeg er!

FØJ!

Helle




KatjaStrofen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 13-06-03 08:20


"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee8d527$0$97160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> hvad med at finde adresse og brænder deres hus ned mest de er der inde?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Miss Candy og Daniel

Det er så en bemærkning jeg vælger at TAGE MEGET AFSTAND FRA

Hvad H er det for noget L*** at lukke ud!

Katja, som da absolut ikke billigere hvad der er sket, men derfor skriver
man sateme ikke sådanne ting.




Jette (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 14-06-03 02:26

"KatjaStrofen" skrev:
> Hvad H er det for noget L*** at lukke ud!
>
> Katja, som da absolut ikke billigere hvad der er sket, men derfor skriver
> man sateme ikke sådanne ting.

Man kan godt give udtryk for sin misbilligelse, uden at bande og hidse sig
op. Jeg synes ikke at Broxgaard har fortjent denne respons....

Det Broxgaard skriver er noget de fleste af os har tænkt. Jeg har selv haft
fantasier om at naboen selv fik benene skåret af med en hækkesaks ... det er
helt naturligt at tænke sådan... det er også helt naturligt, at nogen får
lyst til at sætte ord på deres tanker - det er jo i bund og grund hvad en
nyhedsgruppe går ud på.

Til gengæld er der hos et normalt fungerende menneske, meget meget langt fra
tanke til ekstreme handlinger. Broxgaard har naturligvis ikke tænkt sig at
brænde huset ned ... det er da helt tydeligt, at han bare giver udtryk for
den frustration en sådan historie giver.

Inden man hidser sig op og slynger om sig med skældsord, bør man nok
overveje, hvad der ligger til grund for udtalelsen, og prøve at forstå
den... og frem for alt altid tro på det bedste i andre, istedet for straks
at formode det værste.

Mvh. Jette



KatjaStrofen (14-06-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 14-06-03 07:41


"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
news:8jsdcb.srg.ln@tatooine.omnix.dk...
> Det Broxgaard skriver er noget de fleste af os har tænkt. Jeg har selv
haft
> fantasier om at naboen selv fik benene skåret af med en hækkesaks ...

Okay det synes jeg så er direkte sygt.. sorry.
Og det skræmmer mig faktisk, at folk tænker sådan..

det er
> helt naturligt at tænke sådan... det er også helt naturligt, at nogen får
> lyst til at sætte ord på deres tanker - det er jo i bund og grund hvad en
> nyhedsgruppe går ud på.
Tjaeh jeg synes der er forskel på at man bredt kan sætte ord på sine tanker
og ligefrem at sige man vil brænde folks hjem ned.

>
> Til gengæld er der hos et normalt fungerende menneske, meget meget langt
fra
> tanke til ekstreme handlinger. Broxgaard har naturligvis ikke tænkt sig at
> brænde huset ned ... det er da helt tydeligt, at han bare giver udtryk for
> den frustration en sådan historie giver.

Jeg er godt klar over, at han næppe mente det seriøst, og det nok var netop
for at komme ud med en frustration omkring den meget uheldige situtation
vedr. den manglende respekt for kattens liv osv. - derfor mener jeg
stadigvæk at man ikke udtaler - lad os finde ud af hvor de bor så brænder vi
hytten ned.
>
> Inden man hidser sig op og slynger om sig med skældsord, bør man nok
> overveje, hvad der ligger til grund for udtalelsen, og prøve at forstå
> den... og frem for alt altid tro på det bedste i andre, istedet for straks
> at formode det værste.
Jamen.. - det synes jeg så bestemt også jeg har gjort.
Jeg kan som nævnt godt se frustrationen og foragten over "naboens" handling,
Det ligner da ikke noget at mishandle en kat - dvs katte på den måde. -
Men samtidig synes jeg ikke man skal acceptere bemærkninger som nærmest
indeholder trusler. Og som virkelig er skadefulde/hævngerrige.

>
> Mvh. Jette
>
Katja - som ja.. måske godt kunne have talt i en pænere tone i første
indlæg, men var dybt rystet over sådan en udtale om at brænde folks hjem
ned.



Pia Thomsen (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Pia Thomsen


Dato : 14-06-03 08:32

Jette skrev:
> Det Broxgaard skriver er noget de fleste af os har tænkt. Jeg har selv
haft fantasier om at naboen selv fik benene skåret af med en hækkesaks ...

Katja svarede:
> Okay det synes jeg så er direkte sygt.. sorry.
Og det skræmmer mig faktisk, at folk tænker sådan..

Hmm...jeg mener der er langt fra tanke til handling - ihvertfald hos
størsteparten af normalt fungerende mennesker. Og det skræmmer mig mere, at
folk reelt set tager det spring fra tanke til handling (læs: det gjorde
naboen tilsyneladende) end "fantaiserne" om naboen

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk




Jette (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 14-06-03 08:44

"KatjaStrofen" skrev:
> Okay det synes jeg så er direkte sygt.. sorry.

Du behøver ikke undskylde ... det er jo også helt naturligt at du synes det


> Og det skræmmer mig faktisk, at folk tænker sådan..

.... det kan jeg godt forstå... især hvis du aldrig selv har tænkt på den
måde.

> Tjaeh jeg synes der er forskel på at man bredt kan sætte ord på sine
tanker
> og ligefrem at sige man vil brænde folks hjem ned.

Nogen mennesker skriver bare deres tanker ned, uden at fortælle hvad der
ligger bag dem. En anden ville måske have tilføjet, at det bare var en tanke
udsprunget af frustration over det hændte... men der er jo stor forskel på
hvor meget vi udpensler vores meninger og tanker... F.eks. har jeg tendens
til at skrive meget lange indlæg og udpensle alt (måske endda lidt for meget
), hvor Broxgaards ofte er meget korte.

> Jamen.. - det synes jeg så bestemt også jeg har gjort.
> Jeg kan som nævnt godt se frustrationen og foragten over "naboens"
handling,
> Det ligner da ikke noget at mishandle en kat - dvs katte på den måde. -
> Men samtidig synes jeg ikke man skal acceptere bemærkninger som nærmest
> indeholder trusler. Og som virkelig er skadefulde/hævngerrige.

Det er helt fint at være imod noget og mene det er uacceptabelt. Jeg synes
da også at udtalelsen måske er formuleret lidt uheldigt - men Broxgaard, har
jo aldrig givet udtryk for andet, end at han er en fredelig katteelsker, der
ikke vil skade hverken dyr eller mennesker, og det bør komme ham til gode
når man svarer... mit svar til dig kunne jo i princippet også have være med
store bogstaver og bandeord - men jeg ved jo godt at Katja sommetider bare
ikke har tid til at tælle til 10

Mvh. Jette



KatjaStrofen (14-06-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 14-06-03 08:51


"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
news:8liecb.mpj.ln@tatooine.omnix.dk...
>
> > Og det skræmmer mig faktisk, at folk tænker sådan..
>
> ... det kan jeg godt forstå... især hvis du aldrig selv har tænkt på den
> måde.

Umiddelbart synes jeg ikke jeg tænker på den måde. Selvfølgelig bliver jeg
harm, over at læse sådan en artikel. men derfra at tænke, hun skulle have
klippet benene af, brændes inde i et hus, død og ødelæggelse - det ligger
åbenbart og heldigvis langt fra min tankemåde.

> Nogen mennesker skriver bare deres tanker ned, uden at fortælle hvad der
> ligger bag dem. En anden ville måske have tilføjet, at det bare var en
tanke
> udsprunget af frustration over det hændte... men der er jo stor forskel på
> hvor meget vi udpensler vores meninger og tanker... F.eks. har jeg tendens
> til at skrive meget lange indlæg og udpensle alt (måske endda lidt for
meget
> ), hvor Broxgaards ofte er meget korte.

Korrekt, nogle kan koge suppe på en ko mens andre fuldstændig glemmer at
nævne konteksten. - men om man gør det i den lange eller korte version,
synes jeg stadig det er morbid og uacceptabelt at ønske andre mennesker
døde. At ville sætte ild til deres hus mens de er derinde. - måske er det
fordi jeg samtidig tænker hvad med den resterende familie, børn ? osv..
lever mig måske for meget ind i udsagnet bål og brænd og død. Og tænker.
hvordan kan man da få sig selv til at sige sådanne ting, frustreret eller
ej. at ønske sine medmennesker noget så ondt.
Og jeg troede ellers jeg var en sortseer *GG*


> Det er helt fint at være imod noget og mene det er uacceptabelt. Jeg synes
> da også at udtalelsen måske er formuleret lidt uheldigt - men Broxgaard,
har
> jo aldrig givet udtryk for andet, end at han er en fredelig katteelsker,
der
> ikke vil skade hverken dyr eller mennesker, og det bør komme ham til gode

Se der er jeg jo så uenig, fordi jeg synes netop han formåede at give udtryk
for der ligger mere bag end at man er en fredelig katteelsker, selvom jeg
selvfølgelig ved Gud da ikke regner med han møder op på adressen med en dunk
benzin og en ligther. Men uden den næste bemærkning overhovedet skal møntes
på broxgaard, så er verden tiltider ond, og nogle mennesker kunne sgu finde
på det!


> når man svarer... mit svar til dig kunne jo i princippet også have være
med
> store bogstaver og bandeord - men jeg ved jo godt at Katja sommetider bare
> ikke har tid til at tælle til 10

Jeg havde faktisk talt til 10 og først besluttet bare at lade indlægget stå
hen i det uvisse - men tænkte "nej det er simpelthen for groteskt ingen
reagerer på sådan et indlæg" og valgte så at skrive et svar. - kanske jeg
skulle have talt til 100 - men tror nu ikke det i denne her henseende ville
have gjort en forskel :)

katja
> Mvh. Jette
>
>



Broxgaard (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 14-06-03 09:30

jeg siger tak for dine ord... og du har ret... der er langt til det bliver
en handlinger.... meget langt...

Men det er jo ikke alle mennekser der tænkte over hvad de skrive når de
svare på ens indlæg.


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Siden for miss candy og minde side for Laban)



Von Welsch Sacred Bi~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Von Welsch Sacred Bi~


Dato : 16-06-03 23:54

Hej.

I glemmer at det var sønnen i huset der lavede denne ugerning. Som regel er
sådan en psykopat under indflydelse af sin moder, og uden for normal
rækkevidde, men een ting var sikkert og vist, uanset hvad, og hvordan, var
det min kat det var gået ud over..... Han var ikke sluppet, og det uanset
hvad "Katjastrofen" mener om det er en trusel eller hvad, han var ikke
sluppet. !

Nu får han jvnf vores fantastiske lov, en bøde!!!!!! FEDT!!!!!
Prøv at sætter jeg selv i dette sted. Kig på jeres misser omkring jer og
forstil jer det billed at i ikke kan finde den, og i ser den kommer slæbende
op af indkørslen med bagbenene kappet/skåret af og den kigger på jer og i
kan se den siger...hjælp mig!!! Hvilken følelse føler du/i lige nu !!!!
Jeg tror jeg ved det. Sådan havde jeg det da jeg læste artiklen. Det der gør
mig allermest vred er min forstilling/billed af denne søn og hans handling,
samt den magtesløshed denne kvinde må have følt.

Lige frem at brænde huset ned hvor han/hun bor i er lige lovlig drastisk.
Det ville han jo have en mulighed for at slippe ud af....... Det havde
katten jo ikke da psykopaten gav sig til at klippe i den....... Ja tankerne
er mange... Kig på jeres katte og vær glad for JERES gode naboer.


Flemming Welsch Riis
Von Welsch Sacred Birman

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> wrote in message
news:3eeadcb1$0$97271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> jeg siger tak for dine ord... og du har ret... der er langt til det bliver
> en handlinger.... meget langt...
>
> Men det er jo ikke alle mennekser der tænkte over hvad de skrive når de
> svare på ens indlæg.
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Miss Candy og Daniel
> www.anti-bums.dk (Siden for miss candy og minde side for Laban)
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste