Browser-bøvl
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-06-03 09:02

Som nævnt i svaret til Sebastian, har jeg på det seneste haft mange
vanskeligheder med mine browsere.
Specielt er den gal med Exploder 5.1, der crasher for et godt ord.
Under såvel 8.6, 9.1 og 9.2.2 skal der ingenting til, før maskinerne går i
sort. Der er ikke umiddelbart noget klart mønster i sammenbruddene (altså
andet end at det sker hele tiden). Her er et lille udvalg af sider, den
crashede på i går:
www.am.dk
www.efterskolenstrand.dk
www.infomedia.dk
www.mediamac.dk
www.ofir.dk
www.jubii.dk

Dertil kommer at jeg utallige gange har installeret Flashplayer 6.0 Det
virker fint så længe programmet er igang, men når det har været lukket og
åbnes igen senere, så spørger den om Flashplayeren igen - det fatter jeg
simpelthen ikke.
Jeg har prøvet at rense maskinen fuldstændig for alle stumper der har med
Exploder 5.1, for derefter at geninstallere. Samme resultat. Derfor tror
jeg at browseren bare er fejlbehæftet, men det kan jeg jo reelt ikke vide.

Mozilla 1.2.1 kører nogenlunde stabil, men har alligevel en del
vanskeligheder med at vise siderne rigtigt. Men det behøver jo ikke at
være browserens skyld!

Netscape 4.7 er stabil, sådan i store træk, men der bliver flere og flere
sider den ikke viser ordentligt - det tilskriver jeg nu 4.7'erens alder.

Netscape 6.0 har jeg forlængst droppet, langsom, ustabil og ikke til at
have med at gøre.

iCap 2.9.1 er hurtig, når den kører, men har en tendens til at gå i
selvsving (så der er et roterende hjul i en lang uendelighed - det føles
næsten som når man sidder i tandlægens venteværelse)

Opera 6.0 kan jeg slet ikke få til at spille. Langsom, ustabil, crasher og
går i selvsving.

Det mest stabile er Netscape 7.02, uden at det dog imponerer. Der er
fortsat en del sider hvor den har vanskeligheder, enten med at vise
siderne, eller med at vise dem korrekt. Derfor er det eksempelvis
nødvendigt med de øvrige browsere.
Eksempel: Man kan ikke oprette en webmail hos Jubii med Netscape -
enig/uenig - knapperne under betingelserne vises simpelt hen ikke. Derimod
kan man sagtens tjekke sin mail i Netscape, blot man har brugt Exploder
til at oprette mailen. Det er da sygt

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : N/A

Dato : 12-06-03 19:21

Fra : N/A

Dato : 12-06-03 19:21

Fra : N/A

Dato : 12-06-03 19:21

Fra : N/A

Dato : 12-06-03 19:21

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-06-03 19:21

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Du er en OND mand )))

Det skal du ikke finde dig i Frank, du er god nok!
En lille hilsen fra maclone som spørger: Hvad er det med ham Hermann? Er
det et ablosut must i bogreolen?
Og så til mac-sprg. Hvad går programmet Quark ud på?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-06-03 06:25

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> En lille hilsen fra maclone som spørger: Hvad er det med ham Hermann? Er
> det et ablosut must i bogreolen?

Ja, ja og atter ja! (Henviser i øvrigt til Frank Løkkegaards glimrende
beskrivelse)

Forslag:
Begynd med Siddharta
Hen over Steppeulven, Demian mv for at slutte med (den efter min mening
bedste) Glasperlespillet

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Karl Antz

Dato : 13-06-03 07:57

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> (den efter min mening
> bedste) Glasperlespillet

ENIG!!!

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-06-03 16:24

> [...]

> Forslag:
> Begynd med Siddharta
> Hen over Steppeulven, Demian mv for at slutte med (den efter min mening

Hej Martin
Der kom du mig i forekøbet, det var netop mit næste sprg. til Frank
Løkkegaard, for med den slags litteratur er det ikke altid ligegyldigt
hvad man lægger ud med! Vi snakkes nok snart igen!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-06-03 20:36

maillone@netscape.net (lone schmidt) writes:
>Det skal du ikke finde dig i Frank, du er god nok!
Jaaaaahhh egås!
Det er alså oz bar ham David der altid mobber, å såmtider rådder han saj
sammen mæ Mården Liiin
(det hjælper muligvis at læse det højt...)

>En lille hilsen fra maclone som spørger: Hvad er det med ham Hermann? Er
>det et ablosut must i bogreolen?

Ahem, se nu bliver det jo vanskeligere. Herman Hesse er en af de hel store
forfattere (efter min ringe mening) Han er dybt inspireret af såvel
buddhisme og har studeret psykoanalysen særdeles grundigt. Man kan sige at
han i høj grad wer optaget af selvets rolle i forohld til omverdenen og
ikke mindst de faktorer, der skaber selvet. Men han har altså osse den der
buddhistiske ting med at ting sker, fordi de skal ske. De
eksistentialistiske lag er helt fremme. Velskrevet, ind i mellem med sin
egen sublime og ret morbide humor. Klart en oplevelse for folk der sætter
pris på en udfordrende bog-oplevelse ind i mellem alle problemerne med
Safari, OS9.1-2-3, Chimera, japanske monstere (nåja måske ikke Godzilla,
men så Mozilla da), sure browsere og mærkelige tekstbehandler og html-kode
der er præget af at programmørene ved, at en stråhat ikke er noget man
tager på hovedet, samt selvfølgelig det almindelige 1984'ske had mod
Betteblød og Billy Broer
(hold da kæft hvor jeg kan...)

>Og så til mac-sprg. Hvad går programmet Quark ud på?

Quark er et program til avis- bog- reklame- og bladproduktion. Et moderne
lysbord om du vil. I moderne termer et DTP-program. Den store (let
religiøse) diskussion er om InDesign fra Adobe er bedre end Quark eller
omvendt.
Jeg synes det ikke, muligvis fordi jeg efter omkring 10 års arbejde med
Quark sort set kan det i søvne.
Og forresten velkommen i gruppe til dig - det er et god og rart sted at
være - der e for få kvinder her - men du og nizen kan jo lave en fraktion
)

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-06-03 09:34

> [...]
> der er præget af at programmørene ved, at en stråhat ikke er noget man
> tager på hovedet, samt selvfølgelig det almindelige 1984'ske had mod

Tror du ikke hun mener Hermann Hesse Jobs - der er Apple direktør Steve
(Hesse) Jobs lillebror, der ikke er vild med rampelyset. Derfor bruger
han ikke sit efternavn ret meget. Det blev Steve så pissed over, at han
ikke bruger familiens mellemnavn Hesse ret meget heller.
Lillebror Herman Hesse (Jobs) har skrevet et styresystem der hedder
Siddharta til brug for religiøse mennesker, et kodesprog ved navn Demian
og et online MM gadespil (Glasperlespillet).

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-06-03 16:24

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> Siddharta til brug for religiøse mennesker, et kodesprog ved navn Demian
> og et online MM gadespil (Glasperlespillet).

Hej David ,din bandit!
Jeg har sådan en underlig fornemmelse af at du skjæmter med mig, kan det
have sin rigtighed?? ;+))
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-06-03 22:01

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Hej David ,din bandit!
> Jeg har sådan en underlig fornemmelse af at du skjæmter med mig, kan det
> have sin rigtighed?? ;+))

Nej, det er rent overskud.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-06-03 20:38

Frank Løkkegaard writes:
>Og forresten velkommen i gruppe til dig - det er et god og rart sted at
>være
Jeg glemte lige at tilslutte mig en tidligere skribents påstand om, at det
er Usenets hyggeligste NG!!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 08:03

karl@antz.dk (karl antz) writes:

>ENIG!!!

Er lige gået i gang med den - noget tyder på I har ret!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 12:34

> [...]
>Siddharta til brug for religiøse mennesker, et kodesprog ved navn Demian
>og et online MM gadespil (Glasperlespillet).

Tak fordi du satte det på plads. Så er den ged vist barberet ))

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 19:30

maillone@netscape.net (lone schmidt) writes:
>Jeg har sådan en underlig fornemmelse af at du skjæmter med mig, kan det
>have sin rigtighed?? ;+))

Det kan jeg garantere dig for at han ikke gør. David er gruppens helt egen
hyggeautist )))))))

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-06-03 22:01

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Det kan jeg garantere dig for at han ikke gør. David er gruppens helt egen
> hyggeautist )))))))

Hygge auteur, tak
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 19:30

> [...]
>Løkkegaard, for med den slags litteratur er det ikke altid ligegyldigt
>hvad man lægger ud med! Vi snakkes nok snart igen! ;o
Jeg tilslutter mig fuldt og helt Martins vejledning/forslag!
Go' læselyst!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 22:26

firstname@home.lastname.dk (david blangstrup) writes:
>Hygge auteur, tak
Næh, naeh, nej, det går altså ikke, til nød kun fritidsautist )

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-06-03 01:16

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Næh, naeh, nej, det går altså ikke, til nød kun fritidsautist )
Jeg har ikke læst i lang tid og savner det også. En bog jeg længe har
villet købe er : SAK? fortolkning af Kierkegaard, kunne godt bruge 8
timer mere i døgnet!
Hvordan er det med dig, Frank, er det imod din indre overbevisning at
være på ichatten?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Christian Bech

Dato : 14-06-03 22:05

maillone@netscape.net (Lone Schmidt) skrev:

>Jeg har ikke læst i lang tid og savner det også. En bog jeg længe har
>villet købe er : SAK? fortolkning af Kierkegaard, kunne godt bruge 8
>timer mere i døgnet!

Spar dine penge! Jeg kan af erfaring sige, at den ser lige nøjagtig så
tyk ud, at den får lov til at blive på reolen.
--
Christian

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-06-03 07:03

"Lone Schmidt" <maillone@netscape.net> wrote in message

> Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:
>
> Hvordan er det med dig, Frank, er det imod din indre overbevisning at
> være på ichatten?

Næh, ikke mod min indre overbevisning, men er det ikke noget OSX -noget.
Jeg aner faktisk ikke hvordsan det fungrer

Venlig hilsen

Frank Løkkegaard

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-06-03 17:57

Frank Løkkegaard <frank.loekkegaard@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Næh, ikke mod min indre overbevisning, men er det ikke noget OSX -noget.
> Jeg aner faktisk ikke hvordsan det fungrer

Hej Frank.
Har du OSX?

SIG JAAA!!!!
Jeg vil så gerne have en filosofisk chat med dig! ))))
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-06-03 20:01

Frank Løkkegaard <frank.loekkegaard@e-mail.dk> wrote:

> Næh, ikke mod min indre overbevisning, men er det ikke noget OSX -noget.
> Jeg aner faktisk ikke hvordsan det fungrer

Egentlig ikke - AIM, som er det bagvedliggende system kan også fås til
classic macOS:
<http://www.aim.com/get_aim/mac/latest_macosx.adp>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-06-03 20:30

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Egentlig ikke - AIM, som er det bagvedliggende system kan også fås til
> [...]
Hej Kaj.
Jeg er ikke så meget inde i det, men er det rigtigt forstået at det på
den "gammeldaws" måde man chatter på og ikke med ichat?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-06-03 21:16

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Jeg er ikke så meget inde i det, men er det rigtigt forstået at det på
> den "gammeldaws" måde man chatter på og ikke med ichat?

Nej; iChat er en klon af AIM, så systemet er nøjagtig det samme, det er
højst interfjæset der kan være lidt anderledes.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...