/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Flot hul i stemplet! :-(
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 11-06-03 16:39

Hejsa,

Jeg "tøffer" afsted på min Yams FS-1 4-gears, med ca. 50-55 km/t...
Pludseligt går motoren bare ud, keine kompression må jeg konstatere.

Jeg kommer hjem, piller top og cylinder af. Der er et flot hul, diameter
~3mm. i toppen af stemplet.

Så sent som i går stillede jeg tændingen på knallerten, hold kæft, den gik
godt. Den har endnu ikke fået lov til, siden justeringen, at løbe
omdrejningerne ud, så jeg tror ikke det er omdrejningerne.

Generelt er toppen af stempelt rimeligt mishandlet, og den ene stempelring
sidder fast i stemplet.

Den har fået rigeligt med olie, og er dysset om til 150 (lovlig cyl, 16 mm
indsugn + 16 mm karb), så jeg tror ikke på dysningen er forkert. (den gik
12.000 km før jeg dyssede om til 150, fra 130, og har ikke ændret noget
siden).

Hvad fanden gør at dette pludseligt sker?

www.puttitat.dk/knallert - til salg for 2800 som den står nu (den skal bare
have nyt stempel - cylinderen har kun 1 følbar "revne", som er vurderet til
meget let at kunne pudses ud igen.

// Troels



 
 
Martin Petersen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 11-06-03 20:00

Troels [around 9000] (puttitat@adslhome.dk) skrev følgende:

> www.puttitat.dk/knallert - til salg for 2800 som den står nu (den
> skal bare have nyt stempel - cylinderen har kun 1 følbar "revne", som
> er vurderet til meget let at kunne pudses ud igen.

Hvorfor er den så høj foran?

> // Troels

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...



Troels [around 9000] (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 11-06-03 20:08

> Hvorfor er den så høj foran?

Den har fået forlænget forgaflen ~10cm., det er faktisk lavet rigtig, rigtig
godt

// Troels



Hans Joergensen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-06-03 11:56

Troels [around 9000] wrote:
> Hvad fanden gør at dette pludseligt sker?

1) For varmt tændrør
2) For lidt benzin
3) Elendigt stempel
4) Elendig køling ...

Det kan faktisk ikke være så mange andre end disse...

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Troels [around 9000] (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 12-06-03 13:27

> 1) For varmt tændrør

Det tændrør den kørte med, har den kørt over 8000 km med problemfrit.?

> 2) For lidt benzin

Den er lige så lige blevet dyset op fra 130-150 - eller - det er 2 mdr.
siden - så jeg tvivler oprigtigt på at det skulle have gjort tingene
_værre_?

> 3) Elendigt stempel

Jeg synes nu stadig det lyder mistænkeligt at det kommer så kort tid efter
en tændingsjustering...

> 4) Elendig køling ...

Cylinderen sidder jo ude i den fri luft? Så den kan næsten ikke få bedre
køling?

// Troels



Hekto (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-06-03 14:49

In article <3ee871a1$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
puttitat@adslhome.dk says...
> Jeg synes nu stadig det lyder mistænkeligt at det kommer så kort tid efter
> en tændingsjustering...
>
>
Det er overhovedet ikke mystisk!
Det virker overvejende sandsynligt at din 'justering' har fået
forbrændingen til at udgå fra tændrøret som noget i retning af en
svejseflamme.
Dette giver en lokal overophedning af stemplet, og aluminium'en
smelter simpelthen, dér hvor flammen rammer.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Troels [around 9000] (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 12-06-03 16:06

> Det er overhovedet ikke mystisk!
> Det virker overvejende sandsynligt at din 'justering' har fået
> forbrændingen til at udgå fra tændrøret som noget i retning af en
> svejseflamme.
> Dette giver en lokal overophedning af stemplet, og aluminium'en
> smelter simpelthen, dér hvor flammen rammer.

Skal jeg så til at justere tændningen om igen?

Anyways, så er knallerten færdig med at køre med mig på - jeg gider ikke ha'
en maskine der bøvler hver gang man vil kræse om den (er bange for at
jeg ikke har den nødvendige viden til at skrue på sådan en, derfor sælger
jeg maskinen, og helst til en der gør mere i så'n nogle end jeg

// Troels



Hekto (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-06-03 22:20

In article <3ee896d9$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Troels
[around 9000] says...
> Skal jeg så til at justere tændningen om igen?
>
> Anyways, så er knallerten færdig med at køre med mig på - jeg gider ikke ha'
> en maskine der bøvler hver gang man vil kræse om den (er bange for at
> jeg ikke har den nødvendige viden til at skrue på sådan en, derfor sælger
> jeg maskinen, og helst til en der gør mere i så'n nogle end jeg
>
Ja! ... og ... Ja! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Troels [around 9000] (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 12-06-03 22:23

> Ja! ... og ... Ja! ;0)

Ellers en underlig fornemmelse, at køre med et svejseapparat mellem
benene... hehe

// Troels



Freeman^ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Freeman^


Dato : 18-06-03 23:36


"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee8ef48$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Ja! ... og ... Ja! ;0)
>
> Ellers en underlig fornemmelse, at køre med et svejseapparat mellem
> benene... hehe
>
> // Troels
>

Så vidt jeg ved, kan du ikke lave gnisten om til en " svejseflamme " (
Som iøvrigt er? )

> Det virker overvejende sandsynligt at din 'justering' har fået
> forbrændingen til at udgå fra tændrøret som noget i retning af en
> svejseflamme.

Du kan stille på tændingen ( Platinerne ) så stemplet kommer for tæt på
tændrøret når det gnister, og derfor går stemplet i stykker...

For at stille tændingen igen, skal platinerne stå 0.3 - 0.35mm fra hindanden
så vidt jeg lige husker!




Hekto (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-06-03 07:43

In article <TN5Ia.24277$Jp3.1047458@news010.worldonline.dk>, Freeman^
says...
> Du kan stille på tændingen ( Platinerne ) så stemplet kommer for tæt på
> tændrøret når det gnister, og derfor går stemplet i stykker...
>
En fæl gang vrøvl!
Læs på tingene, før du kommer med sådan noget selvopfundet sluder!

Det er muligt at du tror på det selv; men lad være med at bilde andre
sådan noget ind, som ikke har hold i virkeligheden.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Calle. (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 19-06-03 12:24

Freeman^ wrote:
> Du kan stille på tændingen ( Platinerne ) så stemplet kommer for tæt
> på tændrøret når det gnister, og derfor går stemplet i stykker...
>
Hvad har tændingen med slaglængde at gøre.
Afstanden fra stempeltop til tændrør er fast, og kan kun ændres ved
planing / tykkere pakning. Det er ikke noget man kan justere sig fra.
Ti hellere stille, hvis du ikke ved hvad du snakker om.
--
Calle



Troels [around 9000] (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 12-06-03 13:40

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee74d3a$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Billeder i dk.binaer.motor i besked "hul i stempel"

// Troels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste