Entourage drives me nuts! (.cab attachment~
Fra : KJ

Dato : 11-06-03 10:44

Jeg benytter GPRS og en fast forbindelse skiftevis.

Hvis jeg modtager Word attachments via Entourage på fastnet
forbindelsen, kommer de fint igennem.

Hvis jeg modtager samme attachment (samme afsender som re-sender samme
dokument) via GPRS forbindelsen, bliver Word dokumentet pakket ind i en
..cab (windows cabinet) fil. Hvad er det for en opsætning, jeg ikke kan
finde, hvor man slår det fra? Det eneste jeg gør, er at ændre location.

Problemet optræder uanset om afsenderen er en tilfældig pc eller for den
sags skyld en Mac med Eudora (som i hvert fald ikke pakker filen i .cab
format).

Hjæææælp!

KJ

Fra : Tom Dissing

Dato : 11-06-03 10:52

Det er ikke en løsning.. Men prøv lige at tage en af de der .cab filer og
omdøb den til .doc.. Hvis det virker kan du - formodentligt - beholde
filens indhold og se "det oprindelige word layout i.. Nå ja word
Tom

Jeg synes det lyder lidt af at den måde du modtager mails på via (GSM !?
Mobil telefon !?) pakker dine mails på en måde Entourage ikke "forstår"..

Fra : KJ

Dato : 11-06-03 11:01

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> omdøb den til .doc.. Hvis det virker kan du - formodentligt - beholde
> filens indhold og se "det oprindelige word layout i.. Nå ja word

Går ikke, det er reelt en Windows Cabinet file (.cab), som man fint kan
flytte til Virtual PC, åbne, hive word dokumentet ud og derefter flytte
dette til Mac og åbne det i Word.

> Jeg synes det lyder lidt af at den måde du modtager mails på via (GSM !?
> Mobil telefon !?) pakker dine mails på en måde Entourage ikke "forstår"..

Nu kan det jo kun være afsender mail programmet eller modtager mail
programmet, som forestår pakningen, og da jeg ved det ikke er afsender
programmet... ja så må det være entourage.

Men tak for rådene alligevel.

KJ

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-06-03 18:43

KJ <news@bifrostnet.dk> wrote:

> Nu kan det jo kun være afsender mail programmet eller modtager mail
> programmet, som forestår pakningen, og da jeg ved det ikke er afsender
> programmet... ja så må det være entourage.

Det er nok ikke en stor hjælp at sige at jeg også bruger Entourage og
ingen problemer har med word attachments modtaget når jeg bruger
mobil/GRPS (TDC). Jeg har kigget settings igennem, men kan ikke
umiddelbart finde noget der skulle skabe fejlen du oplever.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb