Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er det godt eller?????
Fra : Tigeren

Dato : 05-06-03 23:24

Hej i Nyhedsgruppen.

Mine forældre har købt et nyt digital kamera. Et Sony Cybershot DSC-P72.
Da de ikke er de store tekniske genier har jeg leget lidt med det og har
prøvet at lære
dem lidt om funktionaliteten.

Jeg synes dog der er nogle gange billedet bliver sløret. Det virker som om
det ikke er vildt
godt til at tage billeder hvis der bare er en smule bevægelse. Til gengæld
synes jeg at hastigheden
når man tager billeder er nogenlunde ok. Forhold til andre jeg har prøvet i
den prisklasse. De er også
utroligt skarpe.

De har givet ca. 3400 kr. for kameraet. Er det helt normalt at et kamera i
den prisklasse gør sådan.
Har i nogle ideér til andre kameraer i den prisklasse som er bedre eller er
det et ok kamera de har købt.

Mvh

Lasse

Fra : Lyrik

Dato : 06-06-03 00:17

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ikke er vildt
> godt til at tage billeder hvis der bare er en smule bevægelse.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jo mindre lys, jo længere lukkertid. Skal du fryse et motiv i bevægelse
kræver det kort lukkertid.
Kameraet er fuldautomatisk, men prøver at hjælpe ved at bruge 2 store
blænderåbninger og derudfra vælge den korteste lukkertid.
Ved fotografering skal man helst have motiver i ro og selv stå stille hvis
man er begynder.
Vil du eksperimentere med motiver i bevægelse som du vil fryse, skal du
sørge for at de er velbelyste, solskin for eksempel.
Kameraet har 3 isoindstillinger: 100, 200 og 400, det er "filmfølsomheden"
Billederne bliver en anelse mere grovkornede på iso 200 og 400. Men
lukkertiden bliver meget hurtig så du kan fryse vingerne på en fugl i
flugten.
Du skal indstille kameraet på program for at kunne forvælge følsomheden 400
som er den højeste. Ellers indstiller kameraet følsomheden efter
lysforholdene.

Hilsen
Jens

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-06-03 09:01

Tigeren wrote:
> [...]
> kamera i den prisklasse gør sådan.
> Har i nogle ideér til andre kameraer i den prisklasse som er bedre

Hejsa

Kan fortælle dig at de har fåe fat i et rigtig godt cam... Har nemlig et
selv!

Du kan kigge lidt på min side her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=183

De er taget med P-72 og så gjort lidt mindre!

Hvis de stadig kan nå at bytte deres cam... Så kan man få det inde på
www.billigefilm.dk til noget midre end 3400,- (2825,-)
Det er også der jeg købte mit. Meget flink og reel person der har butikken!

MVH Mads Stetter

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-03 22:35

Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> wrote:

> Hvis de stadig kan nå at bytte deres cam... Så kan man få det inde på
> www.billigefilm.dk til noget midre end 3400,- (2825,-)
> Det er også der jeg købte mit. Meget flink og reel person der har butikken!

Jeg er lidt urolig ved at købe på nettet. Hvis kameraet går i stykker
under garantien, bliver der så problemer? Er det parallelimporteret,
eller er det via den danske importør? Det sidste er vel bedst, hvis man
skal bruge garantien.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : emj

Dato : 20-06-03 22:52

On Fri, 20 Jun 2003 23:34:46 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

> [...]
>under garantien, bliver der så problemer? Er det parallelimporteret,
>eller er det via den danske importør? Det sidste er vel bedst, hvis man

www.billigefilm.dk er da et danskafirma, så enten du går ind i
butikken i Lyngby eller køber over nettet, er det da de samme regler,
der gælder for garantien
Hilsen emj

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-03 07:18

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt urolig ved at købe på nettet. Hvis kameraet går i stykker
> under garantien,

Det er underordnet, hvis du køber i en DANSK net-butik gælder købeloven
altid, det eneste du har er probs med at sende retur. Og yderligere har du
14 dages returret v. online handel, det har du ikke v. butik-handel, dvs. at
hvis du er i tvivl om du kan bruge el. har et behov, kan du returnere det
købte.

Fra : Alan Thwaites

Dato : 06-06-03 00:41

> [...]
>
> Mvh
>
> Lasse
>
> Alan.T.skrev: Jeg har kørt en pris check på kameraet.- billigst hos
Fastronic til kr.2745.- kr.2795 i Kamerahuset og videre oppe til Merlin
hvor det står til kr. 3999.- !!!
Alan.