Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ombygge analog spejlreflex til digital?
Fra : Mi\(C\)dunDEE

Dato : 04-06-03 09:40

Jeg har et spejlreflex Canon T90, som jeg er glad for, men jeg er blevet
fanget af de digitale muligheder.

Så vidt jeg ved kan man opgradere visse analoge kamera til digital kamera,
men er formentlig forbeholdt pressefotomodellerne:-/

Spørgsmål: Er der nogen der ved noget om at konvertere analog@ digital, og
hvilke muligheder har jeg med T90'eren?

Mvh. Michael.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-06-03 18:31

"Mi(C)dunDEE" <olme@get2net.dk> skrev i melding
> Jeg har et spejlreflex Canon T90, som jeg er glad for, men jeg er blevet
> [...]

Fra tid til annen dukker fantasiproduktet silicon film opp igjen (som var en
slags digital filmkassett for vanlige 35 mm kameraer).
Det finnes ikke, og kommer trolig heller aldri til å finnes.
Hvis dine objektiver kan brukes på et digitalkamerahus fra Canon, er det det
eneste som kan gi dine gamle ting videre liv, ellers er det nok den nye tid
som gjelder.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Doktoren

Dato : 04-06-03 19:57

Det var da under udvikling på et tidspunkt, men blev stoppet
pga. produktionsomkostninger. En film ville komme til at
ligge i omkring 10K og det kan du købe et kamera til der er
ligeså godt :(

Dr. Koch
----------------------------------
www.letsbeat.tk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-06-03 00:34

"Mi(C)dunDEE" <olme@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så vidt jeg ved kan man opgradere visse analoge kamera til digital kamera,
> men er formentlig forbeholdt pressefotomodellerne:-/

Til en del prof. kameraer kan man købe et digitalt bagstykke.
Det findes til Nikon men om det findes til Canon er da til at finde ud af.

Mvh. Klaus

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 05-06-03 00:39

Klaus Madsen <info@grafreaks.dx> wrote:

> Til en del prof. kameraer kan man købe et digitalt bagstykke.

Hvad jeg har set af den slags har været til mellemformat, dog..

> Det findes til Nikon men om det findes til Canon er da til at finde ud af.

Hvilke Nikon-kameraer? Og hvilken kvalitet? Og kan det svare sig
økonomisk, i forhold til de 'rigtige' Nikon digitale kameraer?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : mi©hael holmelund

Dato : 05-06-03 09:53

Øv, at det ikke lader sig gøre
....men tak for afklaringen.
Mvh. Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-03 08:29

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message

> Hvad jeg har set af den slags har været til mellemformat, dog..

> Hvilke Nikon-kameraer? Og hvilken kvalitet? Og kan det svare sig
> økonomisk, i forhold til de 'rigtige' Nikon digitale kameraer?

Vel F4 og F5

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Alan Thwaites

Dato : 06-06-03 20:36

> "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message

> af.

> Vel F4 og F5

Alan T. skrev. Fås slet ikke til noget 35mm kamera. Fås til bl.a.
Hasselblad .- Pris ca. kr 120.000.-

Alan.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 08:08

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Alan T. skrev. Fås slet ikke til noget 35mm kamera. Fås til bl.a.
> Hasselblad .- Pris ca. kr 120.000.-

Jeg har da set folk med F5 med digital bagside, hvad er så det ?

Fra : Per M

Dato : 10-06-03 08:46

Det kan være et af Kodaks digitale spejlreflekskameraer, f.eks. DCS620,
DCS660 eller DCS760. De er alle tre bygget på et Nikon F5-hus, og der står
stadig Nikon F5 på huset. Der er et link her:
http://membres.lycos.fr/ncf/N2BE10.html
mvh
Per M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 09:12

"Per M" <ondeaagefjerndette@galnet.dk> wrote in message
> [...]
> DCS660 eller DCS760. De er alle tre bygget på et Nikon F5-hus, og der står
> stadig Nikon F5 på huset. Der er et link her:

Det ser ud som om det er dem. Mange tak for hjælpen.