Hvilke fil-enelser kan downloades?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-06-03 15:55

Jeg har nyligt skrevet om " uventet afbrudt" programmet, den som slet
ikke "virker " er "Candybar", og nu har jeg set at det er en zip. fil,
jeg troede at man kun kunne åbne sit. og bin. filer på Mac. Når jeg
forsøger at åbne Candybar, så bliver det afbrudt?
Den er downloaded fra mac ´s hjemmeside ...?
Venter med længsel på Jeres dejlige guldkorn! )
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Storm

Dato : 08-06-03 16:43

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Jeg har nyligt skrevet om " uventet afbrudt" programmet, den som slet
> ikke "virker " er "Candybar", og nu har jeg set at det er en zip. fil

Hvis du ctrl klikker på din fil kan du se hvilke programmer du kan
åbne/pakke filen ud med. Du kan godt gøre gøre det med Stuffit Expander
hvis du ikke har ZipIt. Du kan også hente ZipIt på:

<https://maczipit.safeserver.com>

> jeg troede at man kun kunne åbne sit. og bin. filer på Mac. Når jeg
> forsøger at åbne Candybar, så bliver det afbrudt?

Du kan heldigvis åbne mange flere komprimerede filformater, og med OS X
er det sjældent noget problem. I gamle dage var .zip stort set fra pc og
sea eller sit fra Mac. Sådan er det ikke mere.
Det kan selvfølgelig også være filen er korrupt og at du skal hente den
igen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-06-03 07:38

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> sea eller sit fra Mac. Sådan er det ikke mere.
> Det kan selvfølgelig også være filen er korrupt og at du skal hente den
Nina, du er en skattebasse!
Jeg kendte nemlig ikke supertricket med at ctrl klikke, og det er jo en
genvej som vil noget!
Har downloaded den igen (og ctrl klikket lystigt!), tror at du har ret i
at filen er korrupt, for den bliver "åbnet" som den skal, men bliver
afbrudt når jeg vil bruge programmet. Nu er det heldigvis et spil jeg
godt kan leve foruden, så fred være med det!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Storm

Dato : 09-06-03 20:58

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Har downloaded den igen (og ctrl klikket lystigt!), tror at du har ret i
> at filen er korrupt,

Hvis den bliver ved med det efter du har hentet den igen, tror jeg nu
det er noget andet, jeg har lige prøvet og der er ingen problemer.

> for den bliver "åbnet" som den skal, men bliver
> afbrudt når jeg vil bruge programmet.

Ender det ikke med at du har en .dmg fil som du kan åbne, og som fint
viser dig hvilke filer du skal hive i Application folderen, og som du
herefter kan bruge til opstart af programmet?

> Nu er det heldigvis et spil jeg godt kan leve foruden, så fred være med
> det!

CandyBar er da et program til at lave og arrangerer egne ikoner med, men
det kan jo godt være lidt "spil-agtigt", og man kan selvfølgelig godt
undvære det

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-06-03 16:54

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> CandyBar er da et program til at lave og arrangerer egne ikoner med, men
> det kan jo godt være lidt "spil-agtigt", og man kan selvfølgelig godt

Du har helt ret, Nina.
Men det var en fejl, det var ikke Candybar som var zip. men et lille
spil jeg downloaded samtidig.
Candybar gik let og ubesværet som du netop har beskrevet, dmg.fil.
Men Ctrl. klik er jeg blevet superglad for, den genvej kan man da ikke
leve uden!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)