Webmail til OS X server?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-03 15:44

Hejsa,

Findes der en webmail-løsning, som er kompatible med den mailserver, som
findes i Mac OS X Server?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 06-06-03 15:56

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> Findes der en webmail-løsning, som er kompatible med den mailserver, som
> findes i Mac OS X Server?

SquirrelMail ,

her er en beskrivelse:
http://www.squirrelmail.org/wiki/InstallingSquirrelMailMacOSX
http://news.bayswaterfarm.com/SquirrelMail

post endelig dine erfaringer, hvis du sætter noget op, jeg går i samme
tanker

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 06-06-03 15:59

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> http://news.bayswaterfarm.com/SquirrelMail
>
> post endelig dine erfaringer, hvis du sætter noget op, jeg går i samme
det var godt du sprugte nu får jeg taget mig sammen til at få læst om
det
her er et dansk link:
http://www.squirrelmail.dk/

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 06-06-03 16:08

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> det var godt du sprugte nu får jeg taget mig sammen til at få læst om
> [...]

snakker lige videre med mig selv:
citat (fra http://www.afp548.com/Articles/web/squirrelmail.html )

Installing a Webmail Agent on Your Machine

Apple wisely chose to include SquirrelMail in Mac OS X Server 10.2,
largely obviating the need to download and install the software.
Configuration is dead simple, though there is one critical caveat.

To configure SquirrelMail for Mac OS X 10.2 Server, add the directive

Include /etc/http/httpd_squirrelmail.conf

citat slut
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-03 16:13

> [...]

> To configure SquirrelMail for Mac OS X 10.2 Server, add the directive
>
> Include /etc/http/httpd_squirrelmail.conf

Jamen, kan det dog være simplere! Jeg må vist lige tage et grundigere
kig på dokumentationen og se om den er nævnt.

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-06-03 08:24

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jamen, kan det dog være simplere! Jeg må vist lige tage et grundigere
> kig på dokumentationen og se om den er nævnt.

Det er den. Jeg bruger den. Du skal selvfølgelig have fat i
administrators guide som ligger som pdf på Apple's Mac OS X Server side.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 12:03

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det er den. Jeg bruger den. Du skal selvfølgelig have fat i
> administrators guide som ligger som pdf på Apple's Mac OS X Server side.

OK.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-03 16:12

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]

Det var sandeligt hurtigt. Jeg kigger på det.

> post endelig dine erfaringer, hvis du sætter noget op, jeg går i samme
> tanker

Det skal jeg gøre, men jeg er ikke nået langt med serveren endnu...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-06-03 23:10

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Findes der en webmail-løsning, som er kompatible med den mailserver,
> som findes i Mac OS X Server?

Imp er mam, og jeg er ret sikker på at den spiller med OS X.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org