Mere om Keynote
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-06-03 01:18

Jeg har lige modtaget en pakke fra Apple med iLife og Keynote - lærer
tilbud for kr. 139,- ))

Udover iDVD 3.0, som er fed, er Keynote lidt af en overraskelse. Det er
meget let at komme i gang med og med OS X teknologien spændt for,
trylles der med fede effekter og billeder, som om det var barnemad. (Og
det er det ikke det er billeder på flere Mb hentet direkte fra dig.
kamera. FEDT!) Men så var det jeg tænkte om der var nogle steder på
nettet hvor man ku' finde nogle flere temaer - gerne gratis, eller skal
vi sige open-source Eller måske er der et "tips & tricks" site, som
man bør kende. En ting er sikkert, der går ikke lang tid før mine elever
bliver udsat for en "keynote". (Og med en T68i i hånden og Romeo og
bluetooth på Mac'en bliver der stil over det!!) Way to go Apple!

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-06-03 07:06

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

[...]

> [...]
> nettet hvor man ku' finde nogle flere temaer - gerne gratis, eller skal
> vi sige open-source Eller måske er der et "tips & tricks" site, som

<http://www.keynoteuser.com/>

De har vist både gratis og betalingstemaer. Og ja, Keynote er blæret,
jeg brugte det til en præsentation på en virksomhed, præsenteret fra
min 12". Der var mange stjålne blikke (:

   It's just a job. Grass grows, birds fly,
   waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 10:41

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Og ja, Keynote er blæret,
> jeg brugte det til en præsentation på en virksomhed, præsenteret fra
> min 12". Der var mange stjålne blikke (:

Var det så også med bluetooth tlf. til at klikke dig frem med

P.S. Tak for linket.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 11:31

Med version 1.1 tilpasser den billeder som importeres hvis de er for
store. Det er fedt når man som jeg bare bruge iPhoto til at trække
billeder fra. I den forbindelse fandt jeg også ud af at man blot kan
trække billeder fra iPhoto direkte over i "slides" oversigt vinduet. Så
opretter Keynote en ny slide med det billede på zoomed så det passer.
Nem måde at lave et slideshow. (Ja, man kan jo bare bruge iPhoto til
slideshow, men hvis der så lige skal lidt tekst på og en fed overgang så
i Keynote perfekt at bruge.)

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-06-03 06:43

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Var det så også med bluetooth tlf. til at klikke dig frem med

Nej, desværre. Jeg har ingen tlf med blåtand endnu, men det kan ikke
vare længe før jeg ikke kan leve uden sådan en. (;

Sorry, no quote today.

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 10:53

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> . (Og med en T68i i hånden og Romeo og
> bluetooth på Mac'en bliver der stil over det!!) Way to go Apple!

hvad er Romeo (i denne sammenhæng ?
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 10:41

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> hvad er Romeo (i denne sammenhæng ?

Det er en lidt skrabet med gratis version af Ericsson Clicker. Mao. et
program som kan bruges sammen med en bluetooth tlf. til at styre div.
programmer - iTunes, Keynote m.fl. På den måde kan du bruge din tlf. til
at fjernbetjene keynote under en fremvisning. Find programmet via
versiontracker... og ta' dig ikke af at det er en version 0.9 Den
fungere fint.

Fra : Michael Holm

Dato : 05-06-03 14:34

> [...]

> at fjernbetjene keynote under en fremvisning. Find programmet via
> versiontracker... og ta' dig ikke af at det er en version 0.9 Den
takker .. men har købt Ericsson clicker

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 16:44

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> takker .. men har købt Ericsson clicker

Jamen det er jo også "the bluetooth killer app!"