Print med Lexmark Z65 via Airport.
Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 03-06-03 20:39

Jeg har oprettet trådløst netværk via Airport, men jeg kan ikke printe
trådløst med min Lexmark Z65 printer. Jeg kan godt finde printeren i Print
center under Rendezvous printer, men den kan ikke vælges. Jeg har undersøgt
på apple's hjemmeside hvilke printer som understøtter trådløs print via
Airport og desværre er Lexmark Z65 ikke på listen.
Findes der alternative måder at få dette til at virke (tænker på andre
drivere etc.) eller skal jeg ud og investere i en ny printer?

/Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 10:58

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> wrote:

> [...]
> Findes der alternative måder at få dette til at virke (tænker på andre
> drivere etc.) eller skal jeg ud og investere i en ny printer?

(Går ud fra at du har sat din lexmark i Airport stationen..)
hvis du kan printe ud ved at slutte din printer direkte til usb porten
på den mac, så skal det andet også virke...
(hvis du af en eller anden grund ikke har printerdriveren på din mac,
kan du ikke printe via det trådløse...)
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-06-03 19:10

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> (Går ud fra at du har sat din lexmark i Airport stationen..)
> hvis du kan printe ud ved at slutte din printer direkte til usb porten
> på den mac, så skal det andet også virke...

Nej sådan er det altså ikke, jeg har forgæves forsøgt at få min Dymo
printer til at printe ud over Airporten og det vil den under ingen
omstændigheder, men nok direkte fra USB.

Johnny Louis

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 04-06-03 21:41

On 04/06/03 20:10, in article
1fw1ozx.1yz5y9kk6hy4gN%bendatafjerndette@postman.dk, "Johnny Louis"
<bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Nej sådan er det altså ikke, jeg har forgæves forsøgt at få min Dymo
> printer til at printe ud over Airporten og det vil den under ingen
> omstændigheder, men nok direkte fra USB.

Nemlig. Den vil meget gerne printe når jeg tilslutter printeren via usb, men
ikke over airport.
Underligt at den ikke understøtter begge ting. Der findes jo en driver I OS
X til lexmark Z65, men den kan åbenbart ikke printe over airport.

/Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 22:26

> [...]
> Underligt at den ikke understøtter begge ting. Der findes jo en driver I OS
> X til lexmark Z65, men den kan åbenbart ikke printe over airport.

Jeg har fået det til at funke med epson 740 og epson 1290, men havde
også nogle problemer i starten, så nussede jeg rundt med det og bingo
bongo...+ havde også selv problemet med ikke at havde driveren til epson
740'eren (havde os x server på den bærbare men det er jo åbenlyst
ikke dit problem..
er det det samme USB kabel du har brugt både fra printer til airport og
mac ? har du prøvet kablet igen efter du har sat den i airport eller
var det før, har selv haft et kabel der gik i stykker...
det er ikke et eller andet i airport opsætningen... noget firewall eller
et eller andet...
tror ikke det handler om driveren er airport ready
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-06-03 23:35

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> tror ikke det handler om driveren er airport ready

Jo det er lige nøjagtig det, det handler om, nu er Epson ret godt
repræsenteret på Airport det er sikkert derfor du kan få det til at
virke.
I samme øjeblik det virker på en billig farve laser printer vil jeg have
en sådan så jeg går og holder øje med hvilke det virker til.
Så din tro på at det virker med alle printere har du altså fået galt i
halsen, sådan er det desværre ikke endnu.

Johnny Louis

Fra : Michael Holm

Dato : 05-06-03 09:25

> [...]

> Jo det er lige nøjagtig det, det handler om, nu er Epson ret godt
> repræsenteret på Airport det er sikkert derfor du kan få det til at

Det er da fint nok de har sådan en liste, men det kan da ske man kan få
det til at virke alligevel med en som ikke er på ?!

> I samme øjeblik det virker på en billig farve laser printer vil jeg have
> en sådan så jeg går og holder øje med hvilke det virker til.
hvad er billigt ?

> Så din tro på at det virker med alle printere har du altså fået galt i
> halsen, sådan er det desværre ikke endnu.

Det er ok
anyway lidt mere info :i starten troede jeg at printeren man putter i
airporten skulle være rendezvous klar, men det er ikke tilfældet, da det
er airport der står for at share printeren via rendezvous (såvidt min
begrænsede intelligens har forstået det) derfor er det lidt spændende om
lexmarken kan shares fra en mac til en anden... troede egenligt at det
var samme måde airport gjorde det på..? men måske er der en der kan
kaste lys over de 2 forskellige måder at dele printeren på !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 05-06-03 10:03

> [...]

> Det er da fint nok de har sådan en liste, men det kan da ske man kan få
> det til at virke alligevel med en som ikke er på ?!

Jeg vil gerne ned på 5-8 tusinde og ved at den skal være airport
kompatibel sparer jeg at købe den som netværksprinter hvilket altid har
kostet mig 2-4 tusinde ekstra.

> [...]
> var samme måde airport gjorde det på..? men måske er der en der kan
> kaste lys over de 2 forskellige måder at dele printeren på !

Lad os håbe Peter Kill snart blander sig, jeg har indtryk af at han ved
noget mere om det vi andre prøver at gætte os til.
Apple skriver "De fleste USB-laserprintere er også kompatible" jo men
hvad hjælper det hvis den man har købt, lige nøjagtig ikke virker.

Johnny Louis

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 06-06-03 22:48

On 05/06/03 10:24, in article
1fw2sjg.5vfbto1tmayq5N%michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk, "Michael Holm"
> [...]

> var samme måde airport gjorde det på..? men måske er der en der kan
> kaste lys over de 2 forskellige måder at dele printeren på !

Jeg har ikke prøvet at share den på en anden mac, da jeg kun er ejer af én
mac.
Jeg har prøvet at printe direkte fra printcenter, men uden resultat. Ja, det
ser sku lidt sort ud på nuværende tidspunkt. Desværre!!!

/Martin

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 05-06-03 08:50

On 04/06/03 23:26, in article
1fw1y39.1xzjpovam04n2N%michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk, "Michael Holm"
> [...]

> et eller andet...
> tror ikke det handler om driveren er airport ready

Jeg har prøvet med samme kabel hele tiden. Det må handle om printer
driveren. På Apple's support side nævnes en række printere som understøtter
Airport print og deriblandt ligger Lexmark Z65 ikke! Desværre. Bare
underligt at den understøtter USB print og ikke Airport print.
Hvis jeg har sat printeren I Airport basen og vil printe, figurerer
printeren Lexmark Z65 på listen over Rendezvous prinetere, men den kan ikke
vælges (men sagtens findes)???

/Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 05-06-03 09:16

> [...]
> Hvis jeg har sat printeren I Airport basen og vil printe, figurerer
> printeren Lexmark Z65 på listen over Rendezvous prinetere, men den kan ikke

Hva' hvis du prøver at tage den direkte fra Print center istedet for
printdialogboksen...
eller andet forsøg: hvis du har den i USB i mac, kan du så share den med
en anden mac og printe ud derfra ?¨

men må indrømme det ser lidt sort ud
--
Michael T. Holm