Spil til OS X - specielt til børn
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-06-03 13:42

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan fådisse spil til OS X ?

Bille Trille - da fantasien slap løs

Pixiline

Pixiline og huset i eventyrskoven

Pixiline i sommerhuset

Pixiline på bedstemors loft

Pippi

Jungledyret Hugo

MacGame er helt håbløst og Officeline er ikke bedre.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bitbucket

Dato : 03-06-03 14:01

> [...]
>
> Pippi
>
> Jungledyret Hugo
>
> MacGame er helt håbløst og Officeline er ikke bedre.

De er vist efterhånden ret gamle, fra før OS X tid.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-06-03 14:28

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> De er vist efterhånden ret gamle, fra før OS X tid.

Jamen hvad kan man så få til OS X ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-03 14:42

snip

> Jamen hvad kan man så få til OS X ?

tons... men det kommer selvfølgelig an på barnets alder... til de lidt
større er der f.eks. : jedi knight 2, Giants, Warcraft 3

til mine unger downloader jeg tit demo'er = væsenligt billigere end
rigtige spil

Tony Hawk kan anbefales og harry potter selv til 5 årige (måske med lidt
starthjælp

læs mere her:

http://www.apple.com/dk/games/

og hent her :
http://www.apple.com/downloads/macosx/games/

http://www.apple.com/downloads/macosx/games_demoupdates/

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 07-06-03 18:54

In article <1fvzhlw.wh1tzlyzjcjkN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jamen hvad kan man så få til OS X ?

hvad med MacMame?: http://www.macmame.org/downloads.html
Hent spillene her: http://www.mame.dk/
eller her: alt.binaries.emulators.mame

Mvh
TXW

--
Insert coin

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-06-03 21:17

Hej Jesper

> Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan fådisse spil til OS X ?

Har du brug for at købe dem uden OS9 eller er det fordi du ikke kan
finde dem overhovedet? Er det det sidste, så lån dem på biblioteket ,_)

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-06-03 22:46

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

>Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan fådisse spil til OS X ?

Klip

>Pixiline på bedstemors loft

Den har jeg liggende på hylden, den virker på OS 10.2x. Jeg har købt den
i en rodekasse for en flad halvtreser

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-06-03 23:08

Henrik Lindskou wrote:

> Klip

> Den har jeg liggende på hylden, den virker på OS 10.2x. Jeg har købt
> den i en rodekasse for en flad halvtreser

Øøø, det var forkert husket, den køre ikke i OSX.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-06-03 22:58

> Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan fådisse spil til OS X ?

De fleste spil i denne kategori findes kun til OS 9. Selv nyere spil a
denne type er ofte forsat til OS 9. Men de fleste kan da køres i
Classic.

P.S. Der er også nogle DR titler til OS 9 eks. Bamse og Kylling.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-06-03 23:16

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> Classic.
>
> P.S. Der er også nogle DR titler til OS 9 eks. Bamse og Kylling.

Men der er ikke OS 9 på maskinen. I følge Apple er OS 9 slut, finito
færdigt - OS X er det der skal satses på..............

Hvorfor hulen kan man så ikke få spil til OS X til børn ?1

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-06-03 23:38

> Hvorfor hulen kan man så ikke få spil til OS X til børn ?1

Godt spørgsmål. Efter hva' jeg kan se er mange af disse børnespil
produceret i Macromedia Director, hvilket vel burde gøre det let at lave
en OS X version - eller hva'?

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-06-03 04:58

> Men der er ikke OS 9 på maskinen. I følge Apple er OS 9 slut, finito
> færdigt - OS X er det der skal satses på..............
>
> Hvorfor hulen kan man så ikke få spil til OS X til børn ?

Ret skal vel være ret. Der er jo tale om ældre spil. Jeg kan da godt
forstå, at man ikke laver en ny version til OS X af et gammelt Pixeline
spil. Det vil der næppe være noget salg i. Og da slet ikke, da det kører
fint under classic. Langt de fleste OS X computere har jo også classic.
Det bruger mine børn f.eks.
Endelig er der jo også det, at Mac som regel er lavt
prioriteret. De fleste aner ikke, hvad det er, og de ved slet ikke, at
der er kommet et nyt styresystem (OS X), som er noget helt andet end det
gamle. Endelig ved chefer aldrig noget om computere. Hvis de får at
vide, at de kan lave spillet i en OS X version, der ikke kan køre på OS
9, eller en OS 9 version, der kan køre på OS X under classic, hvad tror
du så, de vælger?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-06-03 06:36

> Men der er ikke OS 9 på maskinen. I følge Apple er OS 9 slut, finito
> færdigt - OS X er det der skal satses på..............
>
> Hvorfor hulen kan man så ikke få spil til OS X til børn ?1

Hvis du har børn og Mac, køb en PlayStation2. Der er større udvalg, og
de større børn 8-> gider ikke spille spil, der er gamle på pc og
PlayStation når de endelig kommer til Mac. Sorry, Mac er en dårlig
spilplatform - endnu.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på