USB Audio interface
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 03-06-03 09:25

Hejsa...

Et spørgsmål omkring lydkort:

Er der nogen der har erfaringer med Rolands UA-5
(http://www.edirol.com/products/info/ua5.html) til omkring kr. 3200 - eller
noget andet i tilsvarende prisklasse (skal være USB)?

Mvh
Anna

Fra : phineas 

Dato : 03-06-03 19:25

i'm not exactly sure what you need but i'm using a Griffin iMic
audio/usb adapter (both in and out) with excellent results regarding
sound quality (http://www.griffintechnology.com). i bought it at
officeline, but don't remember the exact price (under 500kr).

greetinx
--
Phineas
PowerBook G3 500 (pismo)

Fra : Sebastian Løck

Dato : 04-06-03 10:45

"Anna M. Andersen" <aandersen@stofanet.dk> wrote:

> Hejsa...
> Et spørgsmål omkring lydkort:
> Er der nogen der har erfaringer med Rolands UA-5
> - eller noget andet i tilsvarende prisklasse (skal være USB)?

USB audio in/out til Mac findes mange, fx. også fra fra M-audio,
Emagic, Yamaha.
Allesammen i ok kvalitet med lidt forskellige muligheder.

Roland/Edirol har ret godt ry. Endvidere har en UA-5 både optisk og
koax digital ind/out, M-audio og Emagic tilbuder kun koax.

Men Rolands udsagn "Apple Macintosh series with on-board USB Test
Studied" - skal tages alvorligt. Ældre mac med PCI USB kort duer ikke.
Det gælder for de fleste USB-audio dimser.

Jeg ligger inde med en UA-30. Det er lidt mere hobby-udgaven uden
phantom-power til Mic (da jeg ikke har kondensator mikrofoner har jeg
heller brug for de 48V) og uden ASIO. At den mangler ASIO support er
lidt dumt, men jeg har heller ikke brug for det. Dens D/A converter er
dog fantastisk, jeg bruger den faktisk også i stedet for min
almindelig CD spiller (skiven ligger i CD spilleren, digital out til
UA-30, analog til amp). Jeg gav kr. 740 for min UA-30.

Du kan hurtig give mange og for mange penge. Jeg vil anbefale at
skænke kravspecifikationen en tanke. _Hvad skal_ den kunne, hvad er
"nice to have":

- 24bit 96kHz D/A eller bare CD-lyd dvs. 16bit, 44kHz
- phantom power
- ASIO driver, hvis ja hvirker de så med dit studieprogramm
- koax eller optisk S/PDIF eller begge
- hvor mange kanaler: er 2 kanaler i hvert retning nok, eller skal den
bruges til surround, eller ...?
- integreret midi interface?

BTW: nogle gange er det utroligt hvad forhandlerne er villig til at
give i rabatter eller hvor stor prisforskellen er i forhold til nogle
netbutikker.

hilsen
Sebastian