database ? ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 02-06-03 09:58

hej.
Jeg har brug for en forholdsvis enkel database til min PB G3, så jeg kan
få styr på mine samlinger af dansk folkemusik.
Når jeg kigger på Tucows,
er der én stor forvirring af tilbud, som jeg så kan bruge et halvt år
på at kassere.
Jeg har brug for en base, hvor jeg, foruden melodiens titel, kan indføje
5-6 yderligere informationer, som der skal kunne søges på.
Er der nogen, der har en idè? Hvis den koster under en million vil det
være en fordel.

mvh
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-06-03 10:31

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> [...]
> 5-6 yderligere informationer, som der skal kunne søges på.
> Er der nogen, der har en idè? Hvis den koster under en million vil det

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge Tucows til Mac ting. De er altid
et par numre bagud. Brug i stedet en gratis, fine MacUpdate. Så håber
jeg en anden svarer dig på dit database spørgsmål. Hvad med AppleWorks?
Det må da være velegnet til dit formål.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 02-06-03 10:40

"David Blangstrup" <firstname@home.lastname.dk> wrote

> [...]
> Læs Illustreret Tidende på
> http://david.blangstrup.dk
> ftp://home.blangstrup.dk AIM:davidbeatnik

Jeg vil også foreslå dig at begynde med at se om ikke AppleWorks er
tilstrækkeligt.
Hvis det ikke er nok, så kig på FileMaker, du kan jo evt. købe en ældre
brugt version.

Fra : Erling Hansen

Dato : 02-06-03 10:43

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> tilstrækkeligt.
> Hvis det ikke er nok, så kig på FileMaker, du kan jo evt. købe en ældre

Jamen, det ser da ud til, at jeg skal prøve mig frem med AppleWorks. Så
må jeg lige se at finde frem til en AppleWorks-help, som desværre ikke
er indlæst på min PB
--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-06-03 16:21

> [...]

> Jamen, det ser da ud til, at jeg skal prøve mig frem med AppleWorks. Så
> må jeg lige se at finde frem til en AppleWorks-help, som desværre ikke

Jeg har en udvidet AppleWorks database, hvor du kan inskrive mere en ti
numre, den kan jeg sende til dig. Du er på Mac OS X, ikke? (Ved ikke om
det betyder noget, at den er lavet på det?) (Er din mail i toppen
rigtig?)

Fra : Erling Hansen

Dato : 02-06-03 17:35

> [...]

> numre, den kan jeg sende til dig. Du er på Mac OS X, ikke? (Ved ikke om
> det betyder noget, at den er lavet på det?) (Er din mail i toppen

-- Hej, David.
Tak for tilbudet. jeg kører 9.1 - jeg ved ikke om det betyder noget?
Det er en PB G3 jeg bruger.
adressen er rigtig:
erling.korsoer@mail.dk

med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-06-03 04:23

Hej David

David Blangstrup wrote:

> Hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge Tucows til Mac ting. De er altid
> et par numre bagud. Brug i stedet en gratis, fine MacUpdate.

Jeg giver dig ret i, at Tucows er ualmindelig sløve. - De er op til en uge
bagefter selv versiontracker.com, som jeg finder er den hurtigste med
opdateringer.

> Så håber jeg en anden svarer dig på dit database spørgsmål.
> Hvad med AppleWorks? Det må da være velegnet til dit formål.

AWKS 5.x og 6.x er såmænd gode nok til det, men ih, hvor bliver det noget
tungt at arbejde med....

- en Filemaker Pro 3.0 er ganske udmærket og let tilgængelig at sætte op. Der
er ingen Y2K problemer. - Det er der i øvrigt heller ikke i den gamle 2.1,
som også kører fint på en G3, men her kan der være et problem med udskrivning
af visse skrifter, hvis man ikke hele tiden sørger for at filen 'Filemaker
Pro Fonts' jævnligt slettew.

mvh. Erik Richard

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 02-06-03 10:34

erling.korsoer@mail.dk (erling hansen) writes:
> [...]
>5-6 yderligere informationer, som der skal kunne søges på.
> Er der nogen, der har en idè? Hvis den koster under en million vil det

Hvis du har AppleWorks, så kan du nemt og enkelt bruge kartoteksdelen i
det program. Hvis du ikke har det, så koster Appleworks kun KR.774,- i
Compuerstore, men det er sikkert samme pris alle vegne.
Samtidig har du en masse andre funktioner i det program, der er en hel
kontorpakke.

Vores tidl. formand for MacBruger, Finn Løvenkrands, er ekspert ud i
AppleWorks og Filemaker og du kan læse en del om det i hans Forum
www.finn-planet.dk Han sælger også en CD til kr.98.- med rigtig gode
anvisninger til, hvordan du kan komme igang og bruge programmet.
Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til mig eller maile.
Du har jo alle informationer

FileMaker koster fleretusinde og er overkiile til dit brug, vil jeg mene.

venlig hilsen Hanne

Fra : Erling Hansen

Dato : 02-06-03 13:02

> [...]

> 5-6 yderligere informationer, som der skal kunne søges på.
> Er der nogen, der har en idè? Hvis den koster under en million vil det

Tusind tak for gode råd. Jeg HAR AppleWorks, det er kun
hjælpe-programmet jeg mangler, men nu vil jeg besøge Finns side og se om
det klarer tingene for mig.

mvh
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-03 19:20

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> Er der nogen, der har en idè? Hvis den koster under en million vil det
> være en fordel.

PostgreSQL kan fås gratis :

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/06/07/postgresql.html

Der findes versioner der direkte installerer på Mac.
--
Per Erik Rønne