PQI RAM okay til iMac?
Fra : Lars Pallesen

Dato : 29-03-01 00:32

Jeg har i et anfald af begejstring bestilt en billig 128 MB RAM klods
hos PRC Data til min iMac 400 DV, men nu er jeg kommet i tvivl om den
overhovedet kan proppes ind i min rubinrøde Imac.

Der er tale om en "lakrids" der hedder 128 MB PC100 SD-RAM af mærket
PQI, som jeg med en usædvanlig god timing, fik bestilt i lørdags da
prisen var nede på 372 kr. Idag er den nemlig steget til 472 kr! *s*

Men duer den overhovedet i min Imac DV400? Har andre brugere erfaring
med netop denne RAM?

Fra : Steen Uldahl

Dato : 29-03-01 11:58

Jeg tror nok du kan bruge din 128 MB klods.
Jeg kan oplyse, at jeg bestilte en 512 MB SD/PC1 133 7,5 nS til
min G4, den kunne IKKE bruges. Jeg har så fået den ombyttet
til 2 stk 256MB SD PC 100 8 nS, som kører perfekt.
Jeg har kun betalt prisdifferencen på kr. 240 + kr. 45,- i fragt.
De må man da kalde god service!

Hilsen
Steen

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 29-03-01 21:58

On 29/03/01 1:31, in article 3AC2745D.4CDDB402@mail1.stofanet.dk, "Lars
Pallesen" <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> prisen var nede på 372 kr. Idag er den nemlig steget til 472 kr! *s*
>
> Men duer den overhovedet i min Imac DV400? Har andre brugere erfaring

Jeg købte en 256 Mb PC133 SD ram "Original" hos samme firma for 719,- kr.
inkl. forsendelse til min iMac DV500, der er født med 128 Mb.
Maskinen genkender rammen som PC100-322S.
Den ville i starten ikke kendes ved ramblokken, men jeg havde måske ikke sat
den ordentligt i. Jeg byttede rundt på de 2 "klodser", og alt virker perfekt
- 384 Mb ram.
Hilsen Jens.