|
| Giv mig lige et tip ! Fra : Andrew |
Dato : 06-06-03 22:35 |
|
Hejsa
Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man normalt
ikke ville se/leje?!
(eneste kriterie: den skal være GOD)
Mvh Anders
| |
Peter Larsen (06-06-2003)
| Kommentar Fra : Peter Larsen |
Dato : 06-06-03 23:06 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
Ved ikke om du har set den, men the Straight story er altså ganske suveræn.
| |
zcully (07-06-2003)
| Kommentar Fra : zcully |
Dato : 07-06-03 00:04 |
|
"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> wrote in message
news:3ee10fcf$0$32540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> > Hejsa
> >
> > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> normalt
> > ikke ville se/leje?!
> > (eneste kriterie: den skal være GOD)
> >
> > Mvh Anders
>
> Ved ikke om du har set den, men the Straight story er altså ganske
suveræn.
JA JA en helt fantastisk film.
Ville heller ikke have lejet den hvis ikke jeg havde fået et tip for noget
tid siden.
/Zcully
| |
Brian Nielsen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Brian Nielsen |
Dato : 07-06-03 08:23 |
|
"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee10fcf$0$32540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Ved ikke om du har set den, men the Straight story er altså ganske
suveræn.
>
Vises iøvrigt på DR2 imorgen kl. 20.40.
/Brian
| |
Rouathermique (09-06-2003)
| Kommentar Fra : Rouathermique |
Dato : 09-06-03 00:00 |
|
"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:fpgEa.8249$Jp3.327350@news010.worldonline.dk...
> Vises iøvrigt på DR2 imorgen kl. 20.40.
Og JAIX! Det er da nogle af de kedeligste timer jeg har brugt foran tv'et!
Hvad endte den egentlig med efter han var kommet hen til sin bror? De sagde
ikke så meget til hinanden, gjorde de? Jeg tror jeg var uopmærksom et
øjeblik...
| |
vadmand (09-06-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 09-06-03 09:35 |
|
"Rouathermique" <cecilie@risagers.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee3c004$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:fpgEa.8249$Jp3.327350@news010.worldonline.dk...
>
> > Vises iøvrigt på DR2 imorgen kl. 20.40.
>
> Og JAIX! Det er da nogle af de kedeligste timer jeg har brugt foran tv'et!
> Hvad endte den egentlig med efter han var kommet hen til sin bror? De
sagde
> ikke så meget til hinanden, gjorde de? Jeg tror jeg var uopmærksom et
> øjeblik...
>
Mon ikke du simpelthen skulle vælge DR2-film fra?
Per V.
| |
Rouathermique (09-06-2003)
| Kommentar Fra : Rouathermique |
Dato : 09-06-03 11:47 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bc1gr7$43k$1@sunsite.dk...
> Mon ikke du simpelthen skulle vælge DR2-film fra?
Jeg har set flere film på DR2 som jeg syntes godt om. Den her var bare ikke
en af dem.
| |
Rasmus Wulff Jensen (06-06-2003)
| Kommentar Fra : Rasmus Wulff Jensen |
Dato : 06-06-03 23:40 |
|
Tag og lej "Contact" ( http://us.imdb.com/Title?0118884) hvis du ikke har set
den.... den er suveræn
/Rasmus
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
>
>
| |
Jess Møller-Petersen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Jess Møller-Petersen |
Dato : 07-06-03 10:35 |
|
Ja, suverænt kedelig!!!
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:11 |
|
"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> skrev:
>Ja, suverænt kedelig!!!
Enig. Den er gyselig. Ufatteligt, at Zemeckis, som ellers er
topscorer, har lavet det møg.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
John Hinge (08-06-2003)
| Kommentar Fra : John Hinge |
Dato : 08-06-03 09:39 |
|
On 07 jun 2003 Niels Søndergaard was heard to say:
(Om Contact. Filmen)
> Enig. Den er gyselig. Ufatteligt, at Zemeckis, som ellers er
> topscorer, har lavet det møg.
>
Jeg synes det hjælper gevaldigt hvis man har læst bogen.
(Efter min mening naturligvis)
--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk
| |
Bitbucket (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Bitbucket |
Dato : 08-06-03 08:43 |
|
"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote:
> Ja, suverænt kedelig!!!
Jeg vil gerne tro den ikke holder på video, har man misset den i biffen
er toget kørt, med mindre man har en suveræn hjemmebiograf med DLP
projector og ser filmen på DVD.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.
| |
Jess Møller-Petersen (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Jess Møller-Petersen |
Dato : 08-06-03 10:29 |
|
Nej, det hjalp ikke filmen spor...
| |
Bitbucket (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Bitbucket |
Dato : 08-06-03 11:36 |
|
"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote:
> Nej, det hjalp ikke filmen spor...
Ikke alle film appellerer til alle, men jeg synes fortsat der er en
fremragende film. Jesg synes Stargate er fremragende, den er der også
mange der hader.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.
| |
Silver (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Silver |
Dato : 08-06-03 20:30 |
|
>
> Ikke alle film appellerer til alle, men jeg synes fortsat der er en
> fremragende film. Jesg synes Stargate er fremragende, den er der også
> mange der hader.
Right on...jeg har begge film på video og så dem osse i biografen og jeg
blev skam underholdt. Det er klart rent smag og behag og folk skal have lov
til deres mening uden at andre skal rakke dem ned for det. (ikke mudderkast,
men bare en holdning )
Mvh
Silver
| |
spæf (06-06-2003)
| Kommentar Fra : spæf |
Dato : 06-06-03 23:44 |
|
Jeg har lige set en film som hedder Sexy Beast. Titlen er dog lidt
misvisende for filmen. Grundlæggende handler den om en gangster som har
trukket sig tilbage, men som får besøg af sin gamle boss, ang. et nyt job.
Han vil egentlig ikke have jobbet, men helt så nemt er det selvfølgelig
ikke.
Den har den lidt nyere engelske stil ala Snatch, men med væsentlig mindre
tju-bang.
Filmen lyder ikke af meget, men er aldeles seværdig, den gode Ole Michelsen
gav den da også 4 hatte i sin tid.
spæf
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
>
>
| |
Peter B. Juul (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 07-06-03 00:55 |
|
"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> writes:
> Filmen lyder ikke af meget, men er aldeles seværdig, den gode Ole Michelsen
> gav den da også 4 hatte i sin tid.
Og så har den jo Ghandi i en helt anden rolle...
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.
| |
Nicolai Zoffmann Hei~ (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Nicolai Zoffmann Hei~ |
Dato : 07-06-03 15:54 |
|
Peter B. Juul wrote:
> Og så har den jo Ghandi i en helt anden rolle...
Det er imho det eneste gode/sjove ved den film, han snakker jo som en
havnearbejder fra det mørkeste East End
hygge,
Nicolai
| |
LazyJones (07-06-2003)
| Kommentar Fra : LazyJones |
Dato : 07-06-03 07:01 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
"Lola Rennt" / "Run Lola, Run"
http://us.imdb.com/Title?0130827
--
______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯
| |
Svend Emil (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Svend Emil |
Dato : 07-06-03 07:22 |
|
"LazyJones" <lazyjones@tdcspace.ns.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee17ea5$0$5141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lola Rennt" / "Run Lola, Run"
> http://us.imdb.com/Title?0130827
Helt klart en god og anderledes film !
Er den egentlig kendt i udlandet ? (USA og sår'n)
--
--- Svend Emil (o: ---
| |
Jens Thomsen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 07-06-03 07:52 |
|
"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ee18494$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "LazyJones" <lazyjones@tdcspace.ns.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ee17ea5$0$5141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Lola Rennt" / "Run Lola, Run"
> > http://us.imdb.com/Title?0130827
>
> Helt klart en god og anderledes film !
>
> Er den egentlig kendt i udlandet ? (USA og sår'n)
Jep. SVJH var den et rimeligt stort arthouse-hit hos amerikanerne (deraf den
engelske titel ovenover).
--
MVH/ regards
Jens Thomsen
"Television has brought murder back into the home - where it belongs"
- Alfred Hitchcock
| |
Thomas Ærvold Bjerr~ (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Ærvold Bjerr~ |
Dato : 07-06-03 08:25 |
|
Ja, den er ret kult i USA, og så skal vi måske også lige have den danske
titel med: Lola.
Og nu vi er ved hende, så vil jeg nævne den film Tom Tykwer lavede lige
efter Lola, nemlig Krigeren og Kejserinden, der også har den fantastiske
Franka Potente i hovedrollen (til dem, der ikke kender hende - det var hende
der spillede overfor Matt Damon i The Bourne Identity/ Manden uden navn).
Krigeren og Kejserinden havde dansk premiere i april, svjh, men hvis man bor
i Odense, har den lige fået premiere i Cafe Biografen. Fantastisk film!
Thomas
"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:bbs1n9$mv2$1@sunsite.dk...
>
> "Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3ee18494$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > "LazyJones" <lazyjones@tdcspace.ns.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3ee17ea5$0$5141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Lola Rennt" / "Run Lola, Run"
> > > http://us.imdb.com/Title?0130827
> >
> > Helt klart en god og anderledes film !
> >
> > Er den egentlig kendt i udlandet ? (USA og sår'n)
>
> Jep. SVJH var den et rimeligt stort arthouse-hit hos amerikanerne (deraf
den
> engelske titel ovenover).
>
> --
> MVH/ regards
> Jens Thomsen
> "Television has brought murder back into the home - where it belongs"
> - Alfred Hitchcock
>
>
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:14 |
| | |
Søren Viborg (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Søren Viborg |
Dato : 07-06-03 10:33 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
>
Hvis du ikke allerede har set, den vil jeg foreslå Donnie Darko IMDB:
http://us.imdb.com/Title?0246578. Jeg blev ihvertfald positivt overrasket da
jeg så den.
/Søren
| |
Andrew (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 07-06-03 11:31 |
|
> > Hejsa
> >
> > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> normalt
> > ikke ville se/leje?!
> > (eneste kriterie: den skal være GOD)
> >
> > Mvh Anders
> >
>
> Hvis du ikke allerede har set, den vil jeg foreslå Donnie Darko IMDB:
> http://us.imdb.com/Title?0246578. Jeg blev ihvertfald positivt overrasket
da
> jeg så den.
>
Den har jeg skam set, og det er en af de bedste film jeg nogensinde har set
!
Mvh Anders
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:15 |
|
"Søren Viborg" <viborg99@civil.auc.dk> skrev:
>Hvis du ikke allerede har set, den vil jeg foreslå Donnie Darko IMDB:
> http://us.imdb.com/Title?0246578. Jeg blev ihvertfald positivt overrasket da
>jeg så den.
Aaaaargh! Ikke flere Donnie Darko-tråde. Den film sutter røv til
dødsmetal.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Peter B. Juul (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 07-06-03 20:56 |
|
Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
> Aaaaargh! Ikke flere Donnie Darko-tråde. Den film sutter røv til
> dødsmetal.
Og til klassisk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Peter Bjerre Rosa (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Peter Bjerre Rosa |
Dato : 07-06-03 21:16 |
|
Peter B. Juul skrev:
>> Aaaaargh! Ikke flere Donnie Darko-tråde. Den film sutter røv til
>> dødsmetal.
> Og til klassisk.
Mmmm... Classic.
--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."
| |
Johannes Clausen (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Johannes Clausen |
Dato : 08-06-03 11:53 |
|
On Sat, 7 Jun 2003 11:32:31 +0200, "Søren Viborg"
<viborg99@civil.auc.dk> wrote:
>Hvis du ikke allerede har set, den vil jeg foreslå Donnie Darko IMDB:
> http://us.imdb.com/Title?0246578. Jeg blev ihvertfald positivt overrasket da
>jeg så den.
Yes, og du kan lige så godt købe den med det samme fra www.dvdsoon.com
for 75kr inkl. fragt :D
Mvh
Johannes Clausen
| |
Jess Møller-Petersen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Jess Møller-Petersen |
Dato : 07-06-03 10:49 |
|
Traffic (Steven Soderberg), Lock, Stock And Two Smoking Barrels(Samme
Instruktør som Snatch), Training Day (Suveræn D. Wachington), L.A.
Confidential (Kanon med K. Spacey)
| |
Andrew (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 07-06-03 11:31 |
|
> Traffic (Steven Soderberg), Lock, Stock And Two Smoking Barrels(Samme
> Instruktør som Snatch), Training Day (Suveræn D. Wachington), L.A.
> Confidential (Kanon med K. Spacey)
Har set dem alle
Mvh Anders
| |
Jess Møller-Petersen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Jess Møller-Petersen |
Dato : 07-06-03 12:42 |
|
God smag
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:18 |
|
"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> skrev:
>Traffic (Steven Soderberg),
Keeedelig. Se hellere The Limey eller alt andet af Soderbergh.
>Lock, Stock And Two Smoking Barrels(Samme
>Instruktør som Snatch),
Guy Ritchie. Støder for tiden i Madonna.
> Training Day (Suveræn D. Wachington),
Fed film, ja.
>L.A. Confidential (Kanon med K. Spacey)
Overvurderet. Og Spacey har kun en birolle. Det er Russell Crowe og
Guy Pearce, der trækker læsset.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Peter Lind (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Peter Lind |
Dato : 07-06-03 20:39 |
|
"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in message
news:3ee1b902$0$97275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Traffic (Steven Soderberg),
Er der nogen, der gider fortælle mig hvad det gode ved denne film var ? For
mig at se var det bare en laang historie om at der vitterlig bliver smuglet
narko mellem Mexico og USA og stort set enhver amerikaner kan komme til at
tage narko på et tidspunkt...
En masse store skuespillere, men en intetsigende historie, og mildest talt
pinagtig symbolsk fotografering med overdrevent brug af farvefiltre.
> Lock, Stock And Two Smoking Barrels(Samme Instruktør som Snatch),
Som for nylig har lavet Swept Away med konen i hovedrollen. En film der har
vundet ikke mindre end 5 Razzie Awards - værste skuespillerinde, værste
instruktør, værste film, værste remake og værste filmpar.
Så han kan åbenbart lave andet end gode/sjove engelske smågangsterfilm.
mvh
Peter Lind
| |
Anders Houmark (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 08-06-03 16:58 |
|
"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bbtf4d$10qj$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in
message
> news:3ee1b902$0$97275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Traffic (Steven Soderberg),
>
> Er der nogen, der gider fortælle mig hvad det gode ved denne film var ?
For
> mig at se var det bare en laang historie om at der vitterlig bliver
smuglet
> narko mellem Mexico og USA og stort set enhver amerikaner kan komme til at
> tage narko på et tidspunkt...
> En masse store skuespillere, men en intetsigende historie, og mildest talt
> pinagtig symbolsk fotografering med overdrevent brug af farvefiltre.
Enig! De må have slidt et par gule farvefiltre op under optagelserne...
Puha en trættende og kedelig lang film som intet gav mig.
At den får oscars - 4 endda - fatter jeg bare slet ikke!
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!
| |
Klaus G. (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 07-06-03 11:07 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
K-Pax...
--
Klaus G. / Seth-Enoch
| |
Andrew (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 07-06-03 11:31 |
|
> > Hejsa
> >
> > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> normalt
> > ikke ville se/leje?!
> > (eneste kriterie: den skal være GOD)
> >
>
> K-Pax...
Seen it...
Men godt bud!
vh Anders
| |
Plato (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Plato |
Dato : 07-06-03 11:50 |
|
Vidocq synes jeg er kræs for øjene, der er en flot visuel film, og
handlingen er udemærket.
Rasmus
|Læs dine anmeldelser på www.filmnet.dk|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bbseuu$f9$1@sunsite.dk...
> > > Hejsa
> > >
> > > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> > normalt
> > > ikke ville se/leje?!
> > > (eneste kriterie: den skal være GOD)
> > >
> >
> > K-Pax...
>
> Seen it...
>
> Men godt bud!
>
>
> vh Anders
>
>
| |
Kurt Brixen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Kurt Brixen |
Dato : 07-06-03 12:46 |
|
On Sat, 7 Jun 2003 12:31:22 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:
>> > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
>> normalt
>> > ikke ville se/leje?!
>> > (eneste kriterie: den skal være GOD)
Magnolia.
Små ulykker.
--
Med venlig hilsen
Kurt Brixen
| |
Anders Vind Ebbesen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Anders Vind Ebbesen |
Dato : 07-06-03 12:58 |
|
"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote in message
news:poj3ev8mjqluj9bbos5mjvcnhp0cu2obab@4ax.com...
> On Sat, 7 Jun 2003 12:31:22 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
> wrote:
> >> > Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> >> normalt
> >> > ikke ville se/leje?!
> >> > (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Magnolia.
Jeg tror ikke han skrev noget om at han havde søvnproblemer?
--
Anders Vind Ebbesen
www.headbanger.dk - Spinning synth-pop, EBM, industrial, electronica, dub,
chill-out around the clock - No commercials, wuhu!
| |
Martin Seebach (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Martin Seebach |
Dato : 07-06-03 14:17 |
|
Anders Vind Ebbesen wrote:
>>Magnolia.
> Jeg tror ikke han skrev noget om at han havde søvnproblemer?
Jeg havde problemer med at falde ned igen efter den super-sære slutning.
Sære film generer mig normalt ikke, men dét var for underligt.
| |
Anders Houmark (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 07-06-03 14:34 |
|
"Martin Seebach" <usenet@g-bach.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee1e5e5$0$97224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Anders Vind Ebbesen wrote:
> >>Magnolia.
>
> > Jeg tror ikke han skrev noget om at han havde søvnproblemer?
>
>
> Jeg havde problemer med at falde ned igen efter den super-sære slutning.
> Sære film generer mig normalt ikke, men dét var for underligt.
Jeg syntes bare den var vildt god.. Havde også problemer med at falde i søvn
bagefter
Jeg synes det forresten stadig.. altså at den er god.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!
| |
Kurt Brixen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Kurt Brixen |
Dato : 07-06-03 15:39 |
|
On Sat, 7 Jun 2003 15:33:50 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:
>> Jeg havde problemer med at falde ned igen efter den super-sære slutning.
>> Sære film generer mig normalt ikke, men dét var for underligt.
>
>Jeg syntes bare den var vildt god.. Havde også problemer med at falde i søvn
>bagefter
>Jeg synes det forresten stadig.. altså at den er god.
Jeg synes også den er god, ellers ville jeg jo ikke anbefale den. Men
der er meget delte meninger om den. Jeg kender da også flere der ikke
brød sig om den.
Så kommer jeg lige til at tænke på et par film mere:
Almost famous, High Fidelity og Amelie - det er vel også typen, hvor
nogle kan lide dem og andre kan ikke fordrage dem.
--
Med venlig hilsen
Kurt Brixen
| |
Rune Jensen (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Rune Jensen |
Dato : 07-06-03 15:51 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
>
>
Requiem for a dream
Memento
Brazil
The Insider
JFK
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:25 |
|
"Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> skrev:
>JFK
Godt bud, men bedaget film. Skal vi endelig grave i Oliver
Stone-godteposen, så se "Salvador", som efter min mening er en af hans
bedste film. Og nu vi er i Latinamerika, så er der jo også "Under
Fire" med Hackedrengen, Ed Harris og Nick Nolte og "Missing" med Jack
Lemmon og Sissy Spacek.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Bitbucket (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Bitbucket |
Dato : 08-06-03 11:39 |
|
Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
> "Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> skrev:
>
> >JFK
>
> Godt bud, men bedaget film. Skal vi endelig grave i Oliver
> Stone-godteposen, så se "Salvador", som efter min mening er en af hans
> bedste film. Og nu vi er i Latinamerika, så er der jo også "Under
> Fire" med Hackedrengen, Ed Harris og Nick Nolte og "Missing" med Jack
> Lemmon og Sissy Spacek.
Under Fire er fremragende, Missing er OK og Salvador er ikke god. Alle 3
er politiske, sidstnævnte er dog for propogandisstisk for min smag!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.
| |
Niels Søndergaard (07-06-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 07-06-03 20:20 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:
>Hejsa
>
>Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man normalt
>ikke ville se/leje?!
The Contender.
The Insider
Dragonfly (nu får jeg nok på puklen, men jeg er vild med den film)
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Silver (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Silver |
Dato : 08-06-03 02:10 |
|
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
The Boondock Saints, En ret morsom actionfilm efter min mening.
En Verden udenfor, En af de bedste og mest underholdende film jeg
overhovedet har set. Tim Robbins og Morgan Freeman spiller kanont i den
perle af et drama.
Equilibrium, den har nogle ret syge gunfights jeg længe har set og historien
er osse god.
Requiem for a dream, Rigtig godt drama.
Airheads, hvis du vil blæse hjernen ud med en rigtig rigtig shallow komedie,
som egentlig er skæg nok :D
Rat Race, en komplet skør komedie som ikke ser ud af noget men som faktisk
har mange sjove grin i sig.
The dangerous lives of the Altar boys, en rigtig god perle af en kultfilm.
Mvh
Silver
| |
Kristian Platz (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Kristian Platz |
Dato : 08-06-03 11:07 |
|
det er den fedest action film jeg har set!!!
jeg havede ikke hørt om den før for et par måneder siden og var helt lam
slået da jeg havede set den.
Gik den i Biffen dengang den udkom????
| |
Martin Moeller (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Martin Moeller |
Dato : 08-06-03 11:31 |
|
Kristian Platz skrev:
> Gik den i Biffen dengang den udkom????
Ja.
--
Martin Møller
| |
Bitbucket (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Bitbucket |
Dato : 08-06-03 09:07 |
|
Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote:
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
> Mvh Anders
Dark Water - Solid japansk psykologisk gyser, en flot film med en
overraskende slutning. Kan fås på DVD fra HongKong for småpenge.
Battle Royale - Mennskejagt og samfundssartire går op i en højere enhed.
Får på DVD fra HongKong for pebernødder.
The Black Hole(1979) - Er ude i R1 fra Anchor Bay, Disney Sci-Fi film,
jeg genså den på DVD for kort tid siden og den holder 100%, hvis man er
til den genre.
Final Fantasy - Afsindig flot computeranimationsfilm der er et
ligesåstort gennembrud for genren som Tron(1981) var i sin tid.
Supervixen og Up! - Russ Meyer film i særklasse med hans særlige flavor
af humor, erotik og vold, i særklasse underholdende film, nogle af de
bedste komedier der er lavet.
Rat Pfink A Boo Boo(1965) - Dette er så absolut ikke hvad de fleste vil
kalde for en "god" film, når jeg alligevel vil anbefale den er det fordi
instruktøren Ray Dennis Steckler er improvisationens mester, han
arbejdede konsekvent uden manus, resultatet er forrygende. Den starter
som en dyster psykologisk thiller, men det blev instruktør Steckler
hurtigt meget træt af , så han sendte de to hovedpersoner ind i et
kosteskab og ud kom 2 Batman og Robin lignende skikkelser, Rat Pfink og
BooBoo. Herefter følger dialog som:
Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
Rat Pfink: Bullets!
Rat Pfink: Ape, let go of that woman!
Derudover biljagter med 30 km i timen og det tåbeligste filmslagsmål
ever. En Must See!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.
| |
Anders Faber Nielsen (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Anders Faber Nielsen |
Dato : 08-06-03 12:31 |
|
Andrew wrote:
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
> normalt ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
25th Hour - hvis du ellers kan støve en biograf op der viser den. Den film
er forbandet god.
Jeg var ligeledes fuldstændig betaget af Punch Drunk Love.
Mvh
Anders
| |
Carsten Riis (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 08-06-03 18:15 |
|
Andrew wrote:
>
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
God film? Ja, hvad er det for en størrelse?
Hvilken genre snakker vi om?
Hvad er du i humør til?
Kan du li' franske film?
Det er sgu' ikke for at være træls, men kriteriet /god film/ er lidt for
vag til at give dig tippet over alle tip.
Men jeg kan da fortælle dig, hvilke film som jeg har set og som så viste
sig at være gode, hvor jeg forventede en mellemgod film, hvis man kan
sige at noget er middelgodt.
Billy Elliot http://us.imdb.com/Title?0249462
Hvorfor: Jeg er normalt ikke til socialrealistiske film (fx Pelle
Erobreren har jeg set 3 gange, fordi den efter sigende skulle være
rasende god, men jeg har altså svært ved at se det. Beklager).
Men BE den fænger fra start til slut.
Urban Legend - Final Cut http://us.imdb.com/Title?0192731
Hvorfor: Det er efterfølgeren af Urban Legend. Jeg forventede en "nå ja,
vi bliver da lidt bange ind i mellem"-film, men fy for pokker hvor man
dog bliver skræmt fra vid og sans (det er sgu lige før, at jeg ikke tør
at se éteren).
Leon http://us.imdb.com/Title?0110413
Hvorfor: Da jeg købte den, så lagde jeg ikke en gang mærke til at det
var Luc Besson (instruktøren af The 5th Element) som har lavet den.
Jeg siger dig, når du bare forventer "nå ja, en film om en
lejemorder"-oplevelse. Så vil du opleve mere.
Den tager kegler.
American History X http://us.imdb.com/Title?0120586
Hvorfor: Nu så jeg så filmen i biografen, så det kan godt være at
oplevelsen ikke er helt den samme derhjemme.
Nu er jeg en af dem som aldrig gider at se rulletekster efter en film.
Men ved denne film, så brugte jeg altså lige rulleteksten til reflektere
over filmens tema(er). Og filmen har gjort et eller andet, så jeg altså
ikke har det så fandens godt med thrillere og andre former for
spændingsfilm
Det var lige mit besyv over over fire film, som helt klart er værd at
se, men som jeg egentlig ikke forventede det store af.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
| |
Klaus G. (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 08-06-03 21:07 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
>
Kom lige i tanke om en mere. "Pay it forward".
--
Klaus G. / Seth-Enoch
| |
lars@zulfo.dk (08-06-2003)
| Kommentar Fra : lars@zulfo.dk |
Dato : 08-06-03 21:16 |
|
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:bbr1f7$t52$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der ikke en der kan give mig et super-tip om en god film som man
normalt
> ikke ville se/leje?!
> (eneste kriterie: den skal være GOD)
Du kan ikke være bekendt at starte sådan en tråd!
Du har lige kostet mig en anseelig formue i film jeg åbenbart skal ud og
skaffe! Så kan jeg have DET for at læse andres gode råd :)
> Mvh Anders
Lars B
| |
Jens Thomsen (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 08-06-03 21:46 |
|
Sling Blade (1996).
Billy Bob Thornton som den tungnemme Karl, der har tilbragt det meste af sit
liv på en lukket afdeling for mordet på sin mor og hendes elsker og nu skal
lukkes ud i virkeligheden igen. Fremragende skuespil af Thornton og J.T.
Walsh i en underholdende birolle. Thornton har desuden både skrevet og
instrueret og fik en oscar for manuskriptet.
http://us.imdb.com/Title?0117666
Desværre kom den vist kun ud som leje-VHS i Danmark.
--
Jens Thomsen
"See you later, space cowboy..."
| |
|
|