Gearkasse på Derbi Senda
Fra : Kim J

Dato : 04-06-03 17:58

Hejsa.

Jeg har et stort problem med min derbi senda :

Forleden dag var jeg ude og køre og så lige pludseligt så kom der er meget
slem skrurre/skralde fra motoren.
Så pis tænker jeg nu er den død. Jeg piller så bundproppen ud og lader olien
løbe af..

Hvad finder jeg på magneten?
Et øje fra en låsering.

Men nu er spørgsmålet bare hvor fanden den kommer fra?
Jeg har en bange anelse om at den kommer fra gearkassen af.

Nogen der har et bud?

Kim J.

Fra : "HP

Dato : 06-06-03 21:54

Hejsa´
"Kim J" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men nu er spørgsmålet bare hvor fanden den kommer fra?
> Jeg har en bange anelse om at den kommer fra gearkassen af.

Tjoooo, du kender vejen.At hive alt fra hinanden og se det med dine øjne.
Der er en del skumle ting derinde i motorkassen. Og jo, jeg skal selv ha´
hevet det hele i atomer. Der er bopler i olien i gear-boxen, hvilket betyder
zimmerring der er utæt !.
Der er kun en vej når der er tale om gearboxen .
Jeg fandt på et tidspunkt ( og via RpR) en side om Derbi GPR 50 ( det jo
samme motor ) hvor de havde skildt den ad, og AVS det så _meget_ spændende
ud, og jeg er ikke lige tændt på at hive noget fra hinanden, hun køre stadig
godt * hrmm hmmm*

H;P
Ps. Kan være låsering er knækket bag øjet og stadig virker,
men............du ved hvad ikke lige det sjoveste.

Fra : Kim J

Dato : 06-06-03 22:08

> [...]
> Ps. Kan være låsering er knækket bag øjet og stadig virker,
> men............du ved hvad ikke lige det sjoveste.

Hmm pis det var det jeg var bange for..
Nå men der er kun en vej og det er frem så i morgen må den af stellet og
splittes ad.
Så kan jeg lige så godt skifte lejer/simmeringe i motoren...
Jeg tror dog ikke at den er knækket og stadig virker.
Man er ikke i tvivl om at der er noget galt når den er startet

Du har ikke er link til den hjemmeside vel?

Kim jensen.

Fra : "HP

Dato : 06-06-03 22:22

Hal´øj.....
"Kim J" skrev i en meddelelse
> Du har ikke er link til den hjemmeside vel?

Nope, men hæng ind på www.mopedgallery.com specielt i forumet, der finder du
RpR og andre der har forstand,viden & en hylens bunke gode links til sider
man kan bruge til noget .
Om du har råd, når du nu skiller motoren ad, så skift krumtapslejer &
krumtappen til noget racing. Skulle du finde på noget af det sjove, så er
det allerede gjort. Det har jeg tænkt mig at gøre .

H;P - Herfra Desktoppen med et stk. -knaldet- K30 RMX på samvittigheden, men
han kunne jo bare have kigget lidt i sine bakspejle