Svamp på trærod!
Fra : Bonnie

Dato : 04-06-03 16:59

Jeg er total og aldeles nybegynder inden for akvarie-hobbyen.
Jeg har lige etableret mit første akvarie (63 l.), som der nu har stået i 4
dage med planter osv.
Men nu har jeg observeret nogle få svampeagtige plamager på min trærod
(halvgennemsigtige/hvidlige).
Så mit spørgsmål er, om de er farlige for fiskene og om jeg derfor skal
vaske dem af hurtigst muligt?
Eller er de total uskadelige for fiskene og skal dermed lade dem sidde?

På forhånd tak

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-06-03 11:03

Bonnie <b.hoejlund@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ede1728$0$24691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
skal
> vaske dem af hurtigst muligt?
> Eller er de total uskadelige for fiskene og skal dermed lade dem

Ofte forsvinder det at sig selv igen. Men hvis det stadig er der om
nogle dage,
så tag roden op og skrub den med en stiv børste.

Carsten

Fra : Ibber Rene Cairo

Dato : 05-06-03 15:31

Fra : Søren Poulsen

Dato : 08-06-03 17:58

Har haft samme problem.
Svampen kommer inde fra roden.
Selv om der var masser af svamp gik der kun en uge efter vi smed en
ancistrusmalle ned i akvariet, inden det var totalt forsvundet.
Ved ikke om svampen er død, men mon ikke mallen stadig går og græsser.

--
M.v.h. Søren Poulsen, Køge
Email: spo@xxxwebspeed.dk