Kalkunlever
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 15:48

Hvad synes I om Henrik List-bogen Pussyland?

Arriva-busserne i Fyns Amt kører som sindssyge.

Georg Metz-novellen

Hvorfor er Stephen King så populær? Jeg har læst Carrie, og den er da
let at læse og spændende med de forskellige fremstillingsformer. Men
alligevel har jeg lidt svært ved at forstå, at folk falder i svime.

Jeg forstår ikke de nye Sonofon-reklamer. I en af dem ser man en
genert hip-hopper-dukke til casting, og i den næste er den – så
vidt jeg kan forstå – samme dukke til møde med direktøren sammen
med en lækker pigedukke. Hvordan hænger det sammen?

Kvinder gifter sig sjældent under deres stand. Man ser jo aldrig en
kvindelig professor, der er gift med en murer eller havnearbejder.

Jeg har lagt mærke til, at de fleste gange når jeg som cyklist bliver
overhalet af en ung Brian i en Opel Manta, ellers hvad deres
foretrukne mærke til at slå sig selv ihjel med er, så er bilen i 90%
af tilfældene rød. Er det fordi Michael Schumacher kører i en rød
Ferrari?

Jeg hørte engang, at der var store penge at tjene, hvis man rejste til
Østen og fangede sommerfugle. Samlere var villige til at betale op til
50.000 kr. for en sjælden sommerfugl. Gad vide om det ikke er en
skrøne?

En ulækker historie.

Jeg havde en køleskabsmand på besøg, fordi køleskabet ikke kølede godt
nok. Han kigger på det, og tager et termometer frem som han stikker
ned i et glas orange-marmelade, som han skruer låget af på.

Jeg var ved at brække mig.

Læste for noget tid siden på tekst-tv en historie, som endegyldigt fik
mig overbevist om, at den muslimske verden lever i middelalderen. På
en pigeskole i Saudi-Arabien var der udbrudt brand, men det religiøse
politi forhindrede brandfolkene i at slukke branden og redde pigerne
ud af den brændende bygning, fordi de (pigerne) ikke havde slør og
deres lange sorte kjoler på. Så er der sgu noget galt i et samfund,
når sådan noget kan ske.

Forleden så jeg en ganske ung blondine (21-22 år) komme kørende som
chauffør i en hvid Rolls-Royce foran Teknisk Skole i Svendborg. Gad
vide hvordan en så ung pige får adgang til en Rolls-Royce?

Har I prøvet at finde penge på gaden, og ikke aflevere dem til
politiet? Jeg har engang fundet en halvtredser på en cykelsti i
Svendborg, men jeg har en bekendt, der engang fandt en tusse udenfor
et offentligt toilet i Odense. Det var i den del af Odense, hvor der
er en del prostitution og narkohandel, så hun havde ingen skrupler
over at beholde pengene. Som hun sagde: Jeg var gravid, så der var
næsten til en barnevogn i de penge.

Metallicas musik er ren tortur. Ifølge en artikel i Fyens Stifttidende
bruger amerikanerne Metallicas musik, når de skal afhøre irakiske
krigsfanger. De vryder fuldstændig sammen efter ”en høj og
ustoppelig dosis heavy metal”. Tankevækkende.

Jørgen Thorgaard blev engang anklaget af en anden kollega, for at have
plagieret hans bøger. I den forbindelse indrømmede Thorgaard frejdigt,
at han også havde lånt noget stof fra musikanmelderen Torben Bille. Er
der nogen, der ved hvor i Thorgaards værker, at dette optræder?

Jeg er interesseret i at købe et velholdt eksemplar af Anne Strandvads
bog: Kæreste. Håber nogen kan hjælpe mig.

Det er jo en evig sandhed, at boghandlermedhjælpere ikke altid ved
særlig meget om det de sælger. Sikkert fordi de hellere ville være
frisører eller handle med tøj i stedet for noget så usexet som bøger.
Derfor er denne historie – selv om man måske ikke vil tro på det
– fuldstændig sand. For cirka 10-15 år siden overværede jeg, at
en kunde i Lützens Boghandel i Svendborg spurgte efter bøger af Frank
Jæger, og så sagde den lille pige i boghandlen, at ”så skulle de
nok kigge ovre ved jagtbøgerne”. Dette er en sand historie:

Antikvarboghandlernes arrogance er jo legendarisk. Er der ikke nogen,
der har oplevet det?

Jeg vil gerne købe CD-en med soundtracket fra Disney-filmen Hercules.

Tilsvarende vil jeg gerne købe cd-en En julehilsen, som var en
støtte-cd for AIDS-fondet for nogle år siden.

Håber inderligt, at nogen kan hjælpe mig.

De.film fussball

Ein Videokopie von das Film Libero mit Franz Beckenbauer. Kann mann
das kaufen?

Der har tit været gjort nar af Tori Spelling skuespiltalent, og sagt
at hun kun er med fordi hendes far er tv-matador. Men jeg så et afsnit
af Beverly Hills i sidste uge, hvor hun som led i et skoleprojekt
lavede en perfekt parodi på en popsmart, overfladisk
fjernsynsinterviewer. Det synes jeg var stor skuespilkunst.

Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
herfra og til dommedag.

Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Håber på en god debat.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg elsker USA, næsten over
alle grænser. Men en ting ved USA er jeg ved at brække mig over. Det
er Jenny Jones Show, der bliver sendt på TVDanmark2. Jeg fatter ikke
dette programs appel. Man ser som regel en række sorte, overvægtige
welfare mums beklage sige over, at deres lige så overvægtige døtre
drikker alkohol, ryger hash og dyrker sex, eller også er det nogle
white trash-trailerpark-beboere med nogenlunde de samme problemer. Den
måde de taler på (specielt negrene) er afskyvækkende, og måden de unge
valser ind i studiet til publikums mishagsytringer er ganske
forfærdelig.

Hvordan får man overbevist TV2 om, at de bør sende 60 Minutes noget
tidligere på aftenen? Jeg er stor fan af programmet, men når man skal
på arbejde så er det svært at se det.

Kender I nogle af de gåder som man altid fortalte når man var på
lejrtur og den slags. Specielt kan jeg huske en, som jeg desværre ikke
husker pointen i, men det var noget med, at en mand modtog en afsavet
menneskearm i en pakke med posten. Han åbnede bare pakken og sagde OK.
Hvad var der sket. Kan nogen hjælpe med resten af historien?

Hvad med andre tilsvarende gåder? Min egen hukommelse er ikke så god
på det punkt.

Da jeg gik i folkeskolen havde jeg en klassekammerat, Brian, der
frimodigt påstod, at han sagtens kunne onanere fem gange om dagen. Jeg
forsøgte ihærdigt at nå op på siden af ham, men efter den tredje tur
orkede jeg ikke mere.

Hvad er jeres egen onanifrekvens?

Vidunderligt, at der kommer nye Columbo-afsnit på DR. Det må være en
af de bedste krimiserier, der nogensinde er lavet.

I det nye Eurowoman anmelder Katrine Ring sæsonens nye is, og kalder
bl.a. Begær fra Frisko for en pornois. Det synes jeg er en meget god
betegnelse. Til gengæld smager 88 Black rædsomt.

Findes der danske romaner, der udspiller sig i området omkring
Skælskør?

Jeg kan kun komme i tanke om nogle bøger af Arthur Krasilnokof.

VH

Thomas

Hvorfor siger man Fuck hele tiden?

Jeg har ikke noget imod, at man anvender engelske gloser på dansk, men
jeg synes det er fantastisk i hvor mange forbindelser man kan sige
Fuck.

VH

Thomas

Så Neil Young på TV2 i lørdags.

Det var fantastisk.

VH

Thomas

Særlinge i musikbranchen

Der er mange sære personer i musikbranchen. Her tænker jeg på folk som
Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake, Michael Jackson, Captain
Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.

Hvem er din favorit-særling?

VH

Thomas

Søger pladen: Er du Villig? med Swing-Jørgen.

VH

Thomas

Er der nogen, der har læst den franske romanserie?

Engang kunne man købe noget lækkert kalkunlever i Kvickly, men det kan
man desværre ikke mere.

Hvor kan man så få dem?

VH

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-03 16:53

Thomas skrev:

>Newsgroups: dk.kultur.mad+drikke,dk.forbruger

>Hvad synes I om Henrik List-bogen Pussyland?

Jeg har før bedt dig om ikke at krydsposte. Denne gang gør du det
ovenikøbet med materiale der er aldeles irrelevant i
dk.forbruger.

Vær venlig at lade være med det.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Ole

Dato : 04-06-03 19:37

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> Hvad synes I om Henrik List-bogen Pussyland?

Du er jo syg. Enten mangler du desperat én at dele dine tanker med eller
også er du syg. Et godt råd: begynd med noget samtale terapi - det skulle
vist hjælpe.

Ole

Fra : Thomas

Dato : 06-06-03 20:28

> [...]
> også er du syg. Et godt råd: begynd med noget samtale terapi - det skulle

Undskyld, undskyld, undskyld. Det var et uheld. God pinse.

VH

Thomas

PS: Samtaleterapi skal vist staves i et ord.

Fra : Gorgeous

Dato : 05-06-03 07:32

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-03 09:38

Gorgeous skrev:

>En "Bo Warming 2" lol

Vil du være venlig ikke at citere på den måde, og da især når det
citerede er aldeles irrelevant.

--
Bertel

Fra : Gorgeous

Dato : 05-06-03 10:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du være venlig ikke at citere på den måde, og da især når det
> citerede er aldeles irrelevant.

Du må da have røget hash kammarat.

Fra : Hauge

Dato : 05-06-03 10:39

Hejsa

"Gorgeous" <skrid@med.dig> wrote in message
> Du må da have røget hash kammarat.

Det har han måske, men han har da trods alt noget der kan tage skade af
hashen, det er da vist mere end man kan sige om dig, med den form for svar
du kommer med.

Du fattede vist ikke, at det var din 100% gentagelse af indlægget, han
beklagede sig over?!.

FUT: dk.admin.netikette

/Hauge

Fra : ThomasB

Dato : 05-06-03 12:14

"Gorgeous" <skrid@med.dig> skrev i en meddelelse

> Du må da have røget hash kammarat.

Sådan bliver man ikke af at ryge hash... <= forbrugeroplysning.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-06-03 13:10

Gorgeous wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Du må da have røget hash kammarat.

Det kan meget vel tænkes - men derfor kunne /du/ godt citere
hæderligt.
Hvis det er fordi du ikke vil - så ryg for guds skyld noget
hash - så bli'r du måske lige så god til at citere som Bertel Lund Hansen.
Er det fordi du ikke ved bedre, så kig på:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

I øvrigt så ligner det ikke en Bo Warming 2 - BW's indlæg er normalt
rimeligt konsistente, selvom de ofte er hylende OT. Indlægget fra 'Thomas'
er derimod rablende vrøvlet.

vh
Jan

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-06-03 14:04

Jan Bøgh wrote:

> I øvrigt så ligner det ikke en Bo Warming 2 - BW's indlæg er normalt
> rimeligt konsistente, selvom de ofte er hylende OT. Indlægget fra
> 'Thomas' er derimod rablende vrøvlet.

Jeg tror mere det er Knud Thomsen med et af sine latterlige aliaser.

Jesper Juul

"I'd kill for a Nobel peace prize"

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 05-06-03 16:30

Således skrev "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Thu, 5 Jun 2003 15:04:25 +0200:

>Jeg tror mere det er Knud Thomsen med et af sine latterlige aliaser.

Nej, Thomas poster via Google fra et ip-nummer, der tilhører Svendborg
Kommune, sikkert et bibliotek.

KT poster p.t. i dk.velkommen fra en TDC-opkobling i Storkøbenhavn.

Fut til netiketten.

Knud
--
Adult: A person who has stopped growing at
both ends and is now growing in the middle.

Fra : Thomas

Dato : 06-06-03 19:45

Undskyld. God pinse.

VH

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 06-06-03 16:07

Jeg beklager meget. Der skete en fejl ved kopieringen af mit indlæg
fra Word til Google Groups, så der kom en masse uvedkommende med i
indlægget. Tusind gange undskyld.

VH

Thomas