Adoption Guppy -> Cichlide !!!!
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-06-03 21:31

Jeg har sammen med min Malawi cichlider (Rød Zebra), nogle guppy'er.
Guppyerne er fra da jeg startede akvariet. lige for at se om alt var som det
skulle være. Jeg lod dem være i akvariet, da jeg købte mine Malawier, og
troede egentlig de ville blive spist. Det er dog også sket med en enkelt.
Mine Malawier har lige haft unger og hunnen har for et par dage siden lukket
ungerne ud. Hun forsvare dem stadig, og "råder" over en stor del af
akvariet. Og nu har mine guppyer så lige fået unger, de fleste er dog blevet
spist, men ca. 4 stk overlevede. De svømmede rundt i overfladen, til stor
fare for sig selv. Nu har min Malawi hun så indfanget dem og svømmer rundt
med dem i munden!!!!!! Det troede jeg var umuligt.
Det er som at lade ræven passe på hønsene.

Hun kan åbenbart ikke kende forskel på sine unger og så guppyer Men hun
må jo tro på at unger kan skrumpe igen, så de kan være i munden Jeg
fatter det ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-06-03 14:08

Nå, det gik ikke så længe. Nu er Guppy ungerne væk og sikkert spist.

Fra : Rapper

Dato : 05-06-03 14:22

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Nå, det gik ikke så længe. Nu er Guppy ungerne væk og sikkert spist.

Tjaaa. Jeg har haft et kuld Platyunger i ~3 uger nu, og dem har jeg heller
ikke set i et par uger indtil lige før hvor jeg skubbede til en trærod, så
kom de pludselig frem

Men trøst dig med at dine cichlider får noget levende foder. Det savner mine
nemlig (Platyerne går i et andet akvarie)

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619