Høns i asparges
Fra : Kitti Egevang

Dato : 02-06-03 19:09

Hej Gruppe.

Er der nogen som kan hjælpe mig med en rigtig god opskrift
på høns i asparges??

Hilsen Kitti.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-03 19:19

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> writes:

> Er der nogen som kan hjælpe mig med en rigtig god opskrift
> på høns i asparges??

Jeg har altid lavet det på denne måde:

Kog en høne eller nogle lår eller hvad man nu lige har. Gerne med lidt
løvstikke. Pluk og skær kødet i passende stykker. Smelt lidt margarine
i en tykbundet gryde og tilsæt passende mængde mel. Hæld suppen fra
hønen i sammen med et glas aspargessnitter og væsken derfra. Når det
er varmt og passende (smages til med salt og evt. hvid peber) kommes
kødet i. Herefter skal det kun lige koge op igen, ellers bliver kødet
til nogle trævler.

Det er ikke noget specielt, tilgengæld kan det ikke mislykkedes.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Nette

Dato : 02-06-03 20:00

"Trine Kornum Christiansen" skrev i en meddelelse
> [...]
> er varmt og passende (smages til med salt og evt. hvid peber) kommes
> kødet i. Herefter skal det kun lige koge op igen, ellers bliver kødet

Jeg bruger samme "opskrift", men spæder også til med lidt mælk, sådan for
farvens skyld

Nette

Fra : Jesper E

Dato : 02-06-03 22:07

Hej
Kan man ikke bruge friske asparges, i denne dejlige forårstid???
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Lene

Dato : 02-06-03 23:11

"Jesper E" <erhardsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan man ikke bruge friske asparges, i denne dejlige forårstid???
> Venlig hilsen
> Jesper

Nemlig - og så selvfølgelig smør i stedet for det unævnelige
krigserstatningsprodukt.
Mvh
Casåer

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-06-03 10:33

"Lene" <lsh@oncable.dk> writes:

> Nemlig - og så selvfølgelig smør i stedet for det unævnelige
> krigserstatningsprodukt.

Den sædvanlige krig. Jeg hader smagen af smør. En mundfuld, og så er
min appetit ødelagt.

Fra : Frederiksen

Dato : 03-06-03 17:21

> Den sædvanlige krig. Jeg hader smagen af smør. En mundfuld, og så er
> min appetit ødelagt.

Næ, du har jo netop lige svaret på det evindelige spørgsmål: Gør det en
forskel om man bruger smør eller margarine? Ja, det gør det, for du kan
smage smøret, og kan ikke lide det. Jeg kan også smage det, og foretrækker
langt smør frem for margarine *S*

Mvh Maria