"Skidne" æg?
Fra : David Schjelde

Dato : 28-03-01 12:49

Hejsa

Nu da påsken nærmer sig, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe
mig med en opskrift på "skidne" æg.

Mvh
David

Fra : Tina

Dato : 28-03-01 15:07

David Schjelde <dauis@yahoo.com> skrev i en
> Hejsa
>
> Nu da påsken nærmer sig, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe
> mig med en opskrift på "skidne" æg.

Skidne æg

Ingredienser:

Beregn 2-3 æg per person
40-50 g smør
mel
mælk
stærk sennep eller fiskesennep
bacon i små tern
purløg

Fremgangsmåde

Æggene koges smilende - altså knapt hårdkogte, deles i halve på langs og
lægges på tallerknerne. Imens har du lavet en almindelig hvid opbagt sovs:
Smelt smørret. Tilsæt 3-4 spsk. mel og lad det lige bage igennem under
piskning inden til tilsætter mælk til passende konsistens. Smag til med salt
og peber. Når sovsen har småkogt et par minutter smager du den til med
sennep, hvorefter den helst ikke må koge for meget, da sennep bliver bitter
ved kogning. Denne sovs hælder du over æggene. Drys med ristede bacontern og
masser af klippet purløg.

Servering

Server rugbrød til.

Velbekomme

Mvh

Tina

Fra : David Schjelde

Dato : 03-04-01 14:08

Hej Tina

Tak for den.

Jeg glæder mig allerede.

Mvh
David

Fra : amogensen

Dato : 13-04-01 10:02

Hej David,
Husk at smilende æg potentielt kan indeholde Salmonella.
God påske og med venlig hilsen, Anne-Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : David Schjelde

Dato : 20-04-01 12:20

"amogensen" <amogensen.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej David,
> Husk at smilende æg potentielt kan indeholde Salmonella.
> God påske og med venlig hilsen, Anne-Mette

Ja jeg ved det.

Men jeg koget også altid mine æg MEGET hårdkogte (men det er mere pga. mine
smagspreferencer.)

Jeg fik i øvrigt lavet det og det smagte dejligt.

Mvh
David