kakao/chokolade muffins
Fra : Anders And

Dato : 28-03-01 12:16

Hej.
Er der nogen som har en opskrift på kakao/chokolade muffins. Det skal være
en brun muffin. De opskrifter som jeg har fundet indtil nu er en
"sandkagemuffin" med chokolade stykker i.
Håber der er en som kan hjælpe.
Andre muffin opskrifter er også velkomne.

Kim

Fra : Gerner

Dato : 28-03-01 23:14

On Wed, 28 Mar 2001 13:15:44 +0200, "Anders And" <no@mail.no> wrote:

> [...]
>"sandkagemuffin" med chokolade stykker i.
>Håber der er en som kan hjælpe.
>Andre muffin opskrifter er også velkomne.

Bare put cacao i dejen.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-03-01 23:28

"Anders And" <no@mail.no> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der nogen som har en opskrift på kakao/chokolade muffins.

Hvis du har en yndlings-chocoladekageopskrift kan den fint bages som
muffins, bagetiden skal bare ned, og temperaturen lidt op. Men her er et apr
opskrifter:

Disse er gode og usunde.
Der anvendes : Til 12 muffens

120 gram halvbitter mørk chokolade
150 gram blødt smør
150 gram sukker
3 æg
160 gram hvedemel
2 tsk. Bagepulver
½ tsk. Kanel

Fremgangsmåde :

1 : Forvarm ovnen til 200 grader. Hak chokoladen groft. Pisk smør og sukker
tykt og cremet. Pisk æggene i et ad gangen.

2 : Bland mel, bagepulver, kanel og chokolade i en skål. Ven denne
meleblanding i dejen, og fordel den i velsmurte muffinsforme.

3 : Bag kagerne i ca. 15 minutter, til de føles faste. Prøv med en træpind.
Når den slipper dejen let, er kagerne bagte. Vend dem ud på en bagerist til
afkøling.

En lidt mere mager, og mindre sød udgave:

Ingredienser:
2 deciliter sødmælk.
2 store æg.
¾ deciliter neutral olie.
225 gram mel.
4 teskefulde kakaopulver.
1 spiseskefuld bagepulver.
100 gram mørk rørsukker (gerne Muscovado).
150 gram hakket mørk chokolade.

Fremgangsmåde:
Pisk mælk med æg og olie.
Bland de øvrige ingredienser i.
Dejen fordeles i små papirforme, der bages i 15 minutter ved 200 grader.

MVH

Peter