Aspargesskrælning for amatører
Fra : Erna Andersen

Dato : 30-05-03 07:38

Jeg er blevet lidt irriteret over at få asparges, der ikke er skrællet
ordenligt, så nu kan det "gå ud " over jer her.

Hvide asparges skal skrælles grundigt:
Skrællen er tynd øverst og tyk for neden, og som oftest skal man skrælle 2
gange på den nederste halvdel.
En alm. kartoffelskræller med vippeskær kan sagtens bruges.
Til sidst testes apargesen ved at man brækker endestykket (2-4 cm.) af med
fingrene. Så kan man se hvor skrællen stadig sidder, hvis der er mere.
Regn med et svind på 50%, inden du er færdig.

KH Rna
Jeg har interesseret mig for mad siden 1953.

Fra : HL

Dato : 31-05-03 17:18

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvide asparges skal skrælles grundigt:
> KH Rna
> Jeg har interesseret mig for mad siden 1953.

Selvfølgelig skal hvide asparges skrælles ordenligt, men - man ku' jo oss'
bar' holde sig til de grønne, ikk'?
Iøvrigt smager de grønne rigtig godt rå, nysårne fra haven........

Indrømemt: de smager ikke ens, de hvide og de grønne. - *S*