Pasmærker i Quark skal med på
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 00:25

Hejsa.

Det dokument, jeg er ved at lave, fik jeg at vide fra trykkeriet, skulle
have pasmærker på.

Jeg benytter QXP 4.1 Passport og XTensionen PDF Filter 1.1 (21)

Så bruger jeg "Ekstra" "Eksporter som PDF" og vælger at gemme som en
..ps-fil, som Distiller (4) tager sig af at lave til PDF.

Mit dokument er 190 * 260 mm stort, det satte jeg op inde i
"sidelayout".

Når jeg så i "Rediger" "Udskriftsformater" markerer, at jeg gerne vil
have pasmærker med [i fanebladet "dokument"], kommer der det alligevel
ikke ;-.(m
Jeg har sat "afstand" til 28,346 pt (det skulle vist være 10mm)

Jeg ændrede papirbredde til 210 mm i fanebladet "indstilling" .
Papirstørrelsen står til Brugerdefineret.

Under fanebladet "Vis" i "Arkiv" "Sidelayout" kan jeg se, at pasmærkerne
er med på papiret ,_?

I distiller har jeg i "Joboptions" fanebladet "advanced" valgt default
papirformat til 21 cm * 26 cm, så der skulle pasmærkerne da i alfald
være med, troede jeh ;-(

Men acrobat Exchange siger stadig, at mit dokument er 19*26 cm ;_(

Hjælp, hvordan får jeg den med, så avistrykkeriet kan skære mit blad
rigtigt?

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-05-03 04:57

In article <1fvqy55.1g69f5f19gszbqN@[192.168.1.75]>, Sebastian Adorján
Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa.

> Hjælp, hvordan får jeg den med, så avistrykkeriet kan skære mit blad
> rigtigt?
Sæt dit dokumentlayout til den færdige (renskårne størrelse).
Vælg pasmærker - centreret så kommer de med på filmudkørslen - og de er
placeret rigtigt. Filmen er jo større end dit dokument.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 12:19

Hej Villy

illy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Sæt dit dokumentlayout til den færdige (renskårne størrelse).
> Vælg pasmærker - centreret så kommer de med på filmudkørslen - og de er
> placeret rigtigt. Filmen er jo større end dit dokument.

Se det havde jeg jo gjort først; og så kan jeg bare ikke se dem i
pdf-dokumentet; men det er måske ikke nødvendigt?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 23:08

Hej Villy

> Se det havde jeg jo gjort først; og så kan jeg bare ikke se dem i
> pdf-dokumentet; men det er måske ikke nødvendigt?

Tak fordi du ringede til mig, og gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke
behøvede at kunne se dem i Acrobat Exchange; men burde jeg så ikke kunne
se dem, hvis jeg skriver pdf.dokumentet ud på en LWIIg?

/Seb

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 07:11

> [...]

> have pasmærker på.
>
> Jeg benytter QXP 4.1 Passport og XTensionen PDF Filter 1.1 (21)

[snip]

> Hjælp, hvordan får jeg den med, så avistrykkeriet kan skære mit blad
> rigtigt?

Alternativt kunne du også bare sætte det hele rigtigt op i sidelayout og
printe en PS-fil, som du bagefter laver til PDF i Distiller. Så er der
ingen problemer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 12:19

Hejsa

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [snip]

> Alternativt kunne du også bare sætte det hele rigtigt op i sidelayout og
> printe en PS-fil, som du bagefter laver til PDF i Distiller. Så er der
> ingen problemer.

Hmm, rigtigt altså til de 19*26 cm det færdige blad skal have?

Og PDF export er sat til at gemme en .ps som distiller laver til pdf
bagefter - det kan også gå uden at den gemmer ps'en, men det har jeg
ikke lige valgt; men resultatet skulle da være det samme.
S/eb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 12:37

> Hmm, rigtigt altså til de 19*26 cm det færdige blad skal have?

Når du eksporterer til PDF og skal have mærkerne med, så skal sidelayout
indstilles til de beskårede format + 23 mm (cirka). Dvs. Pasmærker til,
3 mm. beskæring, afstand 3 mm (ca 9 pt), 213x283 mm, centreret.

> Og PDF export er sat til at gemme en .ps som distiller laver til pdf
> bagefter - det kan også gå uden at den gemmer ps'en, men det har jeg
> ikke lige valgt; men resultatet skulle da være det samme.

PDF*en bliver den samme, men jeg kan ikke huske hvilke muligheder der
med den direkte PDF-eksport. Jeg mener dog selv at jeg har brugt den og
har kunnet få mærker med.