Mojn
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 29-05-03 12:46

Hej!
jeg har hørt den sejeste sang der nogensinde er lavet på sønderjysk..
Sangen hedder "Mojn", og er sunget af Valdemar Rasmussen.. Kunstner måske
bedre kendt som "Valdemarsk".

Jeg har været så heldig at fange den på bånd da den blev spillet på Radio
Mojn forleden dag, men som I nok ved, er kvaliteten på bånd ikke videre
god..

Jeg ved den findes på cd, men jeg kan ikke finde cd'en nogen steder.. Nogen
der ved hvor den kan købes??
Evt. i Haderslev..

Jeg mener den hedder "Dansk trad. jazz"

-Daniel Jørgensen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 29-05-03 13:08

Hej Daniel
Google is your friend....
Lidt info fra rundt omkring, der måske kan gøre det lettere at lede.

Fra http://www.dr.dk/p1/hanne/arkiv/20011210.htm
"Valdemar Rasmussen er trompetisten, hele Danmark kom på fornavn med, da han
i 1975 lavede landeplagen "Mojn" på LP'en "Sønderjysk kaffebord". Men
Valdemar, der er født i Tønder, og i dag bor i Ballum, er til jazz - både
som komponist, arrangør og solist"

og hans egen hjemmeside
http://hjem.get2net.dk/valdemar/

og det ser ud til at du kan låne den CD på biblioteket
http://bib.dde-drift.dk/is/dsl/full-sh.asp?base=www&fn=09295739

God jagt

/ Flying Hotdogs

Fra : yakete

Dato : 27-06-03 11:18

Hej Daniel

Jeg simpelthen til Valdemar, og så kunne jeg købe den direkte hos ham.

Jeg mener min hedder "Sønderjydsk Kaffebord"

Hilsen

Ole

http://www.kandu.dk/