Sugemaller og algeædere?
Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 29-05-03 12:19

Kære Gruppe.

Jeg er på udkig efter nogle nye sugemaller. Jeg søger nogle lidt mere
specielle end Xcenocar og Placostamus (stavemåder) - nogle forslag hvis det
stadigvæk skal være sugemaller til en fornuftig pris. Vi drømmer vel alle om
den zebrastribede, men puha sikke en pris at betale! Kan de zebrastribede
evt købes billigt i polen eller andre steder?

Med hensyn til algeædere? Jeg skal komme med en forespørgsel fra min nabo,
hvad er godt til at holde algebestanden nede i et malawi-akvarium? Kan man
evt benytte sig af den siamesike algespiser?

På forhånd tak.

Fra : Claus

Dato : 29-05-03 14:48

Der er mange l-maller der i farvetegningerne er flottere samtidig
billigere end zebramallerne. Du skal dog være klar over at mange
l-maller er mere krævende,
f.eks" Golden Nugget" ,end de gængse sugemaller On Thu, 29 May 2003

Fra : Aardvark

Dato : 29-05-03 22:03

"Jørgen Engbjerg" <zeta@obel.auc.dk> wrote in

> [...]
> nabo, hvad er godt til at holde algebestanden nede i et
> malawi-akvarium? Kan man evt benytte sig af den siamesike algespiser?

Faktisk er Malawi selv gode til Alger (især Mbuna arter)...men
Ancistrus, især unge af den art, er gode.
Som konkurrent til Zebra-mallen, vil jeg da foreslå King Tiger Pleco,
den er 1/3 pris, og efter min mening..ligeså flot..og meget meget mere
robust !

/Aardvark