Firewire toast?!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 29-05-03 10:40

Jeg tror firewire-stikket på min iBook/600/10.2.6 er 'ristet', jeg kan
hverken mounte fw-diske eller min iPod. Har prøvet med 3-4 forskellige
firewire-kabler. Stikket kan dog fint levere strøm, i hvert fald oplades
min iPod lige nu...

Altså fw-stikket kan tilsyneladende levere strøm, men ikke data.
Betyder det, at det er 'dødt', eller kan det være et softwareproblem?

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Esben rasmussen

Dato : 29-05-03 13:54

Hej

Jeg havde et problem med en firewire brænder og der hjalp det at jeg
fjernede nogle extensions ... Et eller andet med FW Author... Men jeg ved
ikke om det hjælper dig ...

esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-05-03 22:22

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> [...]
>
> Altså fw-stikket kan tilsyneladende levere strøm, men ikke data.
> Betyder det, at det er 'dødt', eller kan det være et softwareproblem?

Prøv at tjekke i Apple System Profiler. Hvis Firewire-bussen optræder
under Enheder, så tror jeg ikke den er helt død.

Der er også noget med at man kan boote i consol-mode og der vil den vist
nok skrive noget hvis der er noget galt med Firewire-bussen. Jeg er ikke
helt sikker på dette, men prøv lige ovenstående først, så kan vi altid
tage dette bagefter.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 29-05-03 22:56

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Prøv at tjekke i Apple System Profiler. Hvis Firewire-bussen optræder
> under Enheder, så tror jeg ikke den er helt død.

Der står: "FireWire-oplysninger: Ingen FireWire-enheder fundet."
Også selvom jeg har iPod'en eller en fw-disk tilsluttet.. jeg vil senere
prøve om der er problemer under OS 9.2.

> [...]
> nok skrive noget hvis der er noget galt med Firewire-bussen. Jeg er ikke
> helt sikker på dette, men prøv lige ovenstående først, så kan vi altid

Ok, det har jeg ikke så meget forstand på...

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-05-03 23:10

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

[snip - muligvis død FW-port]

> Ok, det har jeg ikke så meget forstand på...

I bunden af denne episke fortælling kommer der noget der kan hjælpe
dig med at diagnosticere.

   <http://shor.ter.dk/363543299>

Håber ikke det er så galt.

   It's just a job. Grass grows, birds fly,
   waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 30-05-03 10:52

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> [snip - muligvis død FW-port]

> I bunden af denne episke fortælling kommer der noget der kan hjælpe

Hmm... det er godt nok mystisk. Ovenstående 'trick' gav ikke umiddelbart
nogle fejlmeddelelser. Har nu også prøvet den medfølgende hardware-test
CD, den kunne fint se FW-bussen, men ikke at der var tilsluttede
enheder. Det samme gælder under OS 9.2.

Andre ideer til hvad jeg kan prøve?

....og mange tak for hjælpen indtil videre!

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 07:04

> [...]

> Der står: "FireWire-oplysninger: Ingen FireWire-enheder fundet."
> Også selvom jeg har iPod'en eller en fw-disk tilsluttet.. jeg vil senere

Dvs. at den kan se Firewire-bussen. Det er godt. Jeg fik engang futtet
min Firewire bus af på min tidligere Cube og der forsvandt Firewire helt
fra Apple System Profiler.

> Ok, det har jeg ikke så meget forstand på...

Prøv at se linket, som Jonas Voss gav dig.