Mavesmerter
Fra : S Marstrand

Dato : 29-05-03 10:00

Jeg er en mand på 38. Er 177 cm og vejer 87 kg.

Jeg har det sidste år taget næsten 20 kg på uden

at have spist mere men tværtimod meget mindre.

Jeg har kontante mavesmerter og maven er næsten

altid svulmet op. Især lige under brystbenet er der

tit hårdt som sten..Jeg har været mange undesøgelser igemmen

men det der er undersøgt for er helt i orden og jeg fejler ikke noget

har jeg fået af vide. Derfor prøver jeg at skrive her

Jeg er blevet ultralyds undersøgt i nyre/milt/galle det var ok.

Dog kunne de ikke se min venstre nyre, Men en efterfølgende røngen viste

at den også var der. Blot sad den meget højt oppe.

En masse blodprøver viste ej heller noget unormalt.

Så er jeg blevet behandlet for forstoppelse da jeg havde meget svært med at
komme af med

min afføring. I et år har jeg næsten udelukket levet af. Et glas "Husk" om
morgenen.

og lidt youhurt.

Middag 2 hele stykker groft rugbrød.

Og til aften blomme eller aprikos grød med letmælk.

Drikker 2 til 3 liter vand og spiser ælber eller banan indimellem.

Men det hjælper ikke ret meget. Ca en gang i ugen må jeg tage en stor dosis

afførende for at få det ud.

Jeg er undersøgt med kikkert i begge ender. Forneden var alt i den skønneste
orden.

Men i maven havde jeg haft et mavesår på et tidspunkt som var groet fint
sammen

af sig selv. Men min muskel som skal lukke for mavesækkens indhold ikke

løber op når man ligger ned stod helt åben.. Men den er vel næppe mit
problem ?

Jeg fik ordineret Pantolog og skulle ta dem i et par år. Det var
behandlingen.

På et efterfølgende ambulant samtale et halvt år efter disse undersøgelser

Havde jeg det ikke bedre men sygehuset gjorde mig bekendt med at de ting

de var blevet bedt om at undersøge viste at jeg var ok i de organer og de
ville afslutte

sagen. Dog ville de tilbyde mig en gentagelse af de ovenstående
undersøgelser.

Det mente jeg var spild af både deres tidog min da de jo ville vise det
sammne.

Min egen læge tilslutter sig deres vurdering om jeg er ok i de organer.

Nu er jeg desværre ikke typen der render lægen på døren. Og jeg bryder mig
ikke om

af komme og brokke mig og spilde lægens tit da der jo desværre ikke er noget
at gøre

for mig yderligere.

Jeg forstår bare ikke jag bliver ved med at tage på. Måske er det fordi jeg
kun en gang i ugen

kan få renset mig ud. Min mave er stor som var det en fodbold i den. Det er
luft siger lægen.

Men jeg kan bare hverken bøvse eller prutte det ud i det daglige.

Når man så her gået et uge hvor det gør ondt trykker og jeg er udpint og øm
i hele kroppen

er jeg jo nød til at ta noget afførende. Men der skal temmelig store mængder
til får det virker.

Jeg er meget ked mit liv er blevet ændret sådan på et år. Smertet og træthed
hver eneste dag.

Jeg bor alene med min datter på 8 år og passer mit arbejde 100 %. Men jeg er
total udpint og træt efter en arbejdsdag og min arbejdsglæde er væk. Kun
dagen efter jeg har fået renset ud

har jeg det nogenlunde rimeligt. Så kommer smilet og humøret igen. Men
sådanne dage

er der jo ca kun 4 af om måneden. Her den sidste måneds til går det igen
værre.

Maven er konstant hævet op hele døgnet. Jeg er faktisk flov over at vise
mig.

Øl og spiritus røre jeg slet ikke, Mine øjne er meget trætte og matte .
Tager jeg en dyb

indånding gør det også ondt. som om der ikke er plads til lungerne pga måske

alt den luft i maven eller hvad det nu er der sidder og fylder og klemmer.

Jeg må desværre indrømme at jeg nogle gange har tænkt på at ende mit liv.

Men gør det selvfølgelig ikke for datterens skyld. Og på et tidspunkt får
det sikkert

ende af sig selv hvis der forsætter sådan her.

Jeg har bare et spinkelt håb om en eller anden kan hjælpe mig.

Evt et spark bagi eller en anbefaling til en god menneskelig læge i det
østjydske (Vejle Amt)

--
Med Venlig Hilsen

Steen M
e mail: newsgrWWW@stofanet.dk

Ved svar fjernes WWW før @

Fra : Tina

Dato : 29-05-03 15:21

"S Marstrand" <Not@mail.dk> skrev i en meddelelse

>klip<

Hvor er din daglige kost henne i alt dette?

Hvis du kun lever af:

> [...]
>
>Og til aften blomme eller aprikos grød med letmælk.
>
>Drikker 2 til 3 liter vand og spiser ælber eller banan indimellem.

- Så behøver man ikke være ekspert i noget som helst for at finde ud af, at
din kost er meget ensidig, og er anledning til dårlig fordøjelse hos enhver.

Der er ikke noget at sige til, at du tager på, og ikke kan komme af med
affaldet.

Følg kostrådene: http://www.fi.dk/mad/sundmad/kostraad/introduktion/ og
http://www.fi.dk/mad/sundmad/kostraad/

Og bekost en diætist, der kan vejlede dig i at spise rigtigt, da det lyder
som om, det er din kost, den er helt galt med.

Tina

Fra : Esben Vedel-Larsen

Dato : 31-05-03 17:35

[snip]

Det er godt du bliver ved med at søge råd. Prøv evt. en ny læge og forklar
de ting du lige har forklaret her, du kan evt. tage et print med at dit
indlæg. Det er vigtigt du bliver ved med at sige til lægen at det er et
stort problem, nogle gange skal man gøre det virklig tydeligt for dem, fordi
de har så travlt. Du skal ikke være ked af at gå til lægen når problemet er
så stort at det forringer din livskvalitet og dit selvværd så meget.
Bliv ved med at søge råd nye steder, lige pludselig så er der en der kan
hjælpe.

Prøv i øvrigt at læse:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forstoppelse.htm

Esben